Gadero: slechte communicatie en binnen een jaar serieuze defecten

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
BauBau88
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2023 15:52

Gadero: slechte communicatie en binnen een jaar serieuze defecten

Ongelezen bericht door BauBau88 »

1 ster. In juli 2022 is er een blokhuis van ruim €6.000,- (incl. montage) bij mij geleverd en de fouten stapelen zich sindsdien alleen maar op. Een korte samenvatting: binnen een jaar serieuze defecten aan het dak en een van de muren, slechte communicatie over de levering en na het melden van montageblunders moet de beweging van hun kant (die al minimaal is) achter de helsdeuren vandaan komen.

Dan de lange versie:
De montage nam 5 hele dagen in beslag, in tegenstelling tot de montagetijd van 2 dagen die eerder door Gadero genoemd werd. Al het materiaal moest nog op maat gezaagd worden en daarvan was de bouwploeg niet op de hoogte.

In januari 2023 zijn enkele dakshingles losgekomen door de wind. Ter info: het waaide niet extreem hard. Bovendien wordt de blokhut beschut voor een groot deel beschut door bomen en bebouwing. Maar kennelijk is een blokhut van €6.000,- niet bestand tegen een beetje wind.

Ik heb dit uiteraard kenbaar gemaakt aan de klantenservice die mij gelijk doorverwees naar mijn verzekering. Want: "Stormschade". Daar was ik het niet mee eens. De dame van de klantenservice vertelde dat het dak maar op 1 manier gemonteerd kon worden. In het montagefilmpje van Gadero worden asfaltnagels gebruikt. Ik ga ervan uit dat dit dan de enige juiste montagemanier is. Echter, bij het vastzetten van mijn dak zijn geen asfaltnagels gebruikt maar is een andere werkwijze toegepast. Eentje die bovendien afwijkt van het advies van Gadero. De enige logische conclusie is dat er dus een montagefout is gemaakt en dat Gadero dus aansprakelijk kan worden gesteld voor gebreken.

Hoewel ik een prachtig hok heb (met een los dak) ben ik niet te spreken over de werkwijze, de communicatie en de gemakzucht waarmee mijn terechte klacht wordt afgedaan.

Eerder werd de toezegging gedaan dat deze 'service' afdeling met een passende oplossing zou komen maar vervolgens wordt mij verteld dat er geen oplossing komt. Gadero spreekt zichzelf dus een tweede keer tegen en heeft dus niet alleen steken laten vallen bij de montage maar ook in de communicatie.

In april 2023 zie ik dat er planken beginnen te splijten en sommige zelfs loslaten. Dit defect heb ik kenbaar gemaakt aan de serviceafdeling van Gadero en ik ben in afwachting van hun reactie.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gadero: slechte communicatie en binnen een jaar serieuze defecten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het hele verhaal in het kort is dus losliggende shingles en scheurende planken.
Qua shingles lijkt het er op dat het dak teveel in de schaduw staat. De bovenkant van de shingle sla je inderdaad een nagel doorheen. Door de overlap van de shingle daarboven zie je de nagel niet meer. Aan de onderkant zit een kleeflaagje die door warmte gaat smelten en daardoor vastlijmt aan de shingle daaronder. Mocht het te koud zijn waardoor de verlijming niet tot stand komt, dan kunnen ze gaan opwapperen. Met een klein beetje lijmkit aan de onderkant is dit op te lossen. Wie dat zou moeten doen is helemaal afhankelijk van wat er besproken is.

Hout is een natuurproduct. Er zijn vele oorzaken waardoor ze kunnen splijten. Te strak gemonteerd (schuld bij de verkoper), maar ook niet behandelen of niet onderhouden (schuld consument) is een oorzaak. Zonder de oorzaak in uw geval te weten valt er ook niet te zeggen wie verantwoordelijk is.

Plaats reactie