Geen nieuw onderdeel voor slot?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Ge Beij
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2024 10:27

Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door Ge Beij »

Beste mensen,

Hoewel ik vooraf besef er niets mee op te schieten wil ik toch het volgende kwijt.

Ik heb op mijn voordeur een Buva meersluitingen slot 2115. Nu kwam op een bepaald moment de dagschoot er niet meer uit. Dus moet ik de deur nu steeds op het nachtslot draaien.
Na onderzoek blijkt er in het slot een veertje te zijn gebroken. Dat valt mee dacht ik en ben naarstig op zoek gegaan naar dit onderdeel.

Via de Buva werd ik gestuurd naar uw “vertegenwoordiger” in Zoetermeer. Die hebben met u gebeld en wat hoor ik :

Buva levert geen onderdelen! Dus Buva verplicht mij nu een compleet nieuw slotensysteem van rond de 700 euro aan te moeten schaffen omdat zij weigeren een onderdeeltje van een paar eurocent te willen leveren.

Fantastische service Buva!!

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Kijk eens op MP. Je weet maar nooit.
Hang en sluitwerk is prijzig.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op Google is de prijs van zo’n slot toch heel wat lager.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Uit uw nieuw geopende topic blijkt dat u het er toch niet bij laat zitten maar terzijde.
In dat nieuwe topic geeft u aan dat het slot 24 jaar geleden door de toenmalige aannemer is geplaatst en nu de onderdelen niet meer leverbaar zijn best wel een beetje boos bent omdat er enkel maar een veertje stuk is gegaan.
Hoe bent u er achter gekomen dat er alleen een veertje stuk is gegaan want zodra u zelf sloten gaat demonteren is de garantie ook einde oefening.
Volgens u is het veertje niet zo complex want u schat de waarde op een paar eurocent in en zou een soortgelijk veertje ook passend kunnen zijn.
Veren zijn in alle soorten en maten verkrijgbaar en kan desnoods gemaakt worden als u de moeite neemt om een goede ijzerwaren winkel een bezoek te brengen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nog maar een keer dan:

Je denkt toch zeker niet dat onderdelen na 25 jaar nog ergens op de plank liggen? Na zoveel jaar een nieuw slot vind ik zo vreemd niet.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Na 25 jaar denken dat er onderdelen op een plank liggen? Wellicht kan een handige Harry of klusjesman het slot openmaken en een nieuw veertje er op zetten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
08 feb 2024 15:43
In dat nieuwe topic geeft u aan dat het slot 24 jaar geleden door de toenmalige aannemer is geplaatst...
24? Het was 4, toch?

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik denk dat een goede slotenmaker hier wel iets mee kan.
ze heten niet voor niets slotenmakers.. het zijn niet alleen sloten open boorders

Janzegt
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2023 16:18

Re: Geen nieuw onderdeel voor slot?

Ongelezen bericht door Janzegt »

Buva verkoopt maar een paar losse onderdelen, maar die zijn niet via de Nederlandse vertegenwoordiger te krijgen. Dat naar mijn eigen ervaring. de 2115 die je schrijft is waarschijnlijk de lengte van het complete slot en niet het type nummer.
Ik heb uiteindelijk een nieuw slot gekocht voor minder dan €150,00 (prijsstelling februari 2023). Nog steeds veel geld, maar niet de 700 die jij noemt.
Tip: bekijk de rail goed. Ergens staat hierop het type nummer. Als je dit type nummer gebruikt en je let nog even goed op de PC maat, dan hoef je niets aan je deur te vervangen.

Plaats reactie