LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Kortvoord
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2017 11:35

Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Kortvoord »

Na aan de binnenzijde van de huisdeur een sleutel te hebben laten zitten, was het niet meer mogelijk ons huis te betreden. Het bedrijf 24/7 SLOTENMAKER uit Leiden gebeld en hoewel er binnen 30 minuten op de website staat kwam de slotenmaker na 1,5 uur. Deze heeft de cilinder uitgeboord en vervangen voor een nieuwe waarna we ons huis weer in konden. Kosten: omdat het weliswaar zondagavond was, € 601.96 voor een handeling die niet langer dan 20 minuten heeft geduurd. Mij lijkt deze vergoeding buitenproportioneel.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Helaas het internet staat vol met dit soort verhalen. Je betaald voor hun diensten en die 15 minuten, ligt er helemaal aan waar iemand is of woont.
Misschien volgende keer wat meer slotenmakers benaderen ipv de eerste de beste. Of beter bos reserve bij de buren achterlaten :D
Succes

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Holy53 »

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

door wilhelmima1 » 07 aug 2017 13:25
Helaas het internet staat vol met dit soort verhalen. Je betaald voor hun diensten en die 15 minuten, ligt er helemaal aan waar iemand is of woont.
Misschien volgende keer wat meer slotenmakers benaderen ipv de eerste de beste. Of beter bos reserve bij de buren achterlaten :D
Succes


Sleutel zat aan de binnenkant in slot. Helpen de sleutels bij de buren ook niet!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortvoord schreef:Na aan de binnenzijde van de huisdeur een sleutel te hebben laten zitten, was het niet meer mogelijk ons huis te betreden. Het bedrijf 24/7 SLOTENMAKER uit Leiden gebeld en hoewel er binnen 30 minuten op de website staat kwam de slotenmaker na 1,5 uur. Deze heeft de cilinder uitgeboord en vervangen voor een nieuwe waarna we ons huis weer in konden. Kosten: omdat het weliswaar zondagavond was, € 601.96 voor een handeling die niet langer dan 20 minuten heeft geduurd. Mij lijkt deze vergoeding buitenproportioneel.
Waren er meer mensen die avond die hulp nodig hadden? Een slotenmaker kan zich niet in 4en hakken en dan overal tegelijk heen. In dat geval kan het inderdaad zomaar zijn dat je 1 1/2 uur moet wachten.

Over het bedrag heb ik niet echt een mening. Het is een hoop geld, maar er moet dus ook een andere cilinder in. Die kost ook al gauw een eurootje of 50, als het niet meer is. Dan komen er nog de voorrijkosten bij, weekend/zondagtoeslag, materiaalkosten (vergeet niet dat het uitboren van een cilinderslot niet best is voor de boortjes), BTW over het geheel, en dan kom je toch wel op een flink bedrag.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Volgende keer een cilinder monteren waarbij je gerust aan de binnenzijde een sleutel kunt laten zitten. Bij mij kan dat zowel bij de voor- als achterdeur.
Een raampje ingooien kan ook. Is waarschijnlijk nog voordeliger.

Verwijderd

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Kortvoord schreef:Na aan de binnenzijde van de huisdeur een sleutel te hebben laten zitten, was het niet meer mogelijk ons huis te betreden. Het bedrijf 24/7 SLOTENMAKER uit Leiden gebeld en hoewel er binnen 30 minuten op de website staat kwam de slotenmaker na 1,5 uur. Deze heeft de cilinder uitgeboord en vervangen voor een nieuwe waarna we ons huis weer in konden. Kosten: omdat het weliswaar zondagavond was, € 601.96 voor een handeling die niet langer dan 20 minuten heeft geduurd. Mij lijkt deze vergoeding buitenproportioneel.
Had u van te voren een prijs afgesproken? Zo nee, dan zou ik ze gewoon betalen wat u ervoor over heeft en ze voor de rest lekker laten stikken met hun achterlijke bedragen. Het moge duidelijk zijn dat dit soort figuren flink gebruik maken van het feit dat mensen per direct een oplossing nodig hebben. Zo'n slot zelf kost eens €75, maar voor werk van 20 minuutjes slaat een bedrag van €600 natuurlijk helemaal nergens op.

Toen ik nog in het centrum in een bovenwoning woonde zag ik vlakbij een glazenwasser aan het werk. Hem gevraagd om het bij mij ook even te doen. Helemaal prima. Hij was met een kwartier klaar en schreef toen een factuur uit voor €100. Ja, daaaag. Mooi niet dus. Ik heb hem €50 overgemaakt. Nooit meer wat van gehoord.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JohnTheBassist schreef:
Kortvoord schreef:Na aan de binnenzijde van de huisdeur een sleutel te hebben laten zitten, was het niet meer mogelijk ons huis te betreden. Het bedrijf 24/7 SLOTENMAKER uit Leiden gebeld en hoewel er binnen 30 minuten op de website staat kwam de slotenmaker na 1,5 uur. Deze heeft de cilinder uitgeboord en vervangen voor een nieuwe waarna we ons huis weer in konden. Kosten: omdat het weliswaar zondagavond was, € 601.96 voor een handeling die niet langer dan 20 minuten heeft geduurd. Mij lijkt deze vergoeding buitenproportioneel.
Had u van te voren een prijs afgesproken? Zo nee, dan zou ik ze gewoon betalen wat u ervoor over heeft en ze voor de rest lekker laten stikken met hun achterlijke bedragen. Het moge duidelijk zijn dat dit soort figuren flink gebruik maken van het feit dat mensen per direct een oplossing nodig hebben. Zo'n slot zelf kost eens €75, maar voor werk van 20 minuutjes slaat een bedrag van €600 natuurlijk helemaal nergens op.

Toen ik nog in het centrum in een bovenwoning woonde zag ik vlakbij een glazenwasser aan het werk. Hem gevraagd om het bij mij ook even te doen. Helemaal prima. Hij was met een kwartier klaar en schreef toen een factuur uit voor €100. Ja, daaaag. Mooi niet dus. Ik heb hem €50 overgemaakt. Nooit meer wat van gehoord.
Dat is al helemaal asociaal. Spreek dan van tevoren iets af of wees een vent en betaal gewoon. Ik zou persoonlijk aan je deur het geld komen halen. En dan is de keus tussen betalen of betalen een makkelijke.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Harm.calc »

In april haperde het slot van mijn berging. Via internet een slotenmaker gevonden. Naam gegoogled, geen rare dingen. Gebeld en prijs afgesproken.
115 euro inclusief btw. Na ± 20 minuten was hij er, na ± 15 minuten was de deur los, en was de rekening ook echt 115 euro.

De man in kwestie beklaagde zich nog wel over zijn vele collega "slotenmakers" met hun woekerprijzen en dat consumenten daar achteloos instinken. Dat laatste zat hem vooral dwars omdat diezelfde consumenten zijn vak een slechte naam bezorgen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door renewouters »

JohnTheBassist schreef:
Kortvoord schreef:Na aan de binnenzijde van de huisdeur een sleutel te hebben laten zitten, was het niet meer mogelijk ons huis te betreden. Het bedrijf 24/7 SLOTENMAKER uit Leiden gebeld en hoewel er binnen 30 minuten op de website staat kwam de slotenmaker na 1,5 uur. Deze heeft de cilinder uitgeboord en vervangen voor een nieuwe waarna we ons huis weer in konden. Kosten: omdat het weliswaar zondagavond was, € 601.96 voor een handeling die niet langer dan 20 minuten heeft geduurd. Mij lijkt deze vergoeding buitenproportioneel.
Had u van te voren een prijs afgesproken? Zo nee, dan zou ik ze gewoon betalen wat u ervoor over heeft en ze voor de rest lekker laten stikken met hun achterlijke bedragen. Het moge duidelijk zijn dat dit soort figuren flink gebruik maken van het feit dat mensen per direct een oplossing nodig hebben. Zo'n slot zelf kost eens €75, maar voor werk van 20 minuutjes slaat een bedrag van €600 natuurlijk helemaal nergens op.

Toen ik nog in het centrum in een bovenwoning woonde zag ik vlakbij een glazenwasser aan het werk. Hem gevraagd om het bij mij ook even te doen. Helemaal prima. Hij was met een kwartier klaar en schreef toen een factuur uit voor €100. Ja, daaaag. Mooi niet dus. Ik heb hem €50 overgemaakt. Nooit meer wat van gehoord.
Als er iets achterlijk is, is het wel dit advies...

Verwijderd

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Nijogeth schreef:
JohnTheBassist schreef:
Kortvoord schreef:Na aan de binnenzijde van de huisdeur een sleutel te hebben laten zitten, was het niet meer mogelijk ons huis te betreden. Het bedrijf 24/7 SLOTENMAKER uit Leiden gebeld en hoewel er binnen 30 minuten op de website staat kwam de slotenmaker na 1,5 uur. Deze heeft de cilinder uitgeboord en vervangen voor een nieuwe waarna we ons huis weer in konden. Kosten: omdat het weliswaar zondagavond was, € 601.96 voor een handeling die niet langer dan 20 minuten heeft geduurd. Mij lijkt deze vergoeding buitenproportioneel.
Had u van te voren een prijs afgesproken? Zo nee, dan zou ik ze gewoon betalen wat u ervoor over heeft en ze voor de rest lekker laten stikken met hun achterlijke bedragen. Het moge duidelijk zijn dat dit soort figuren flink gebruik maken van het feit dat mensen per direct een oplossing nodig hebben. Zo'n slot zelf kost eens €75, maar voor werk van 20 minuutjes slaat een bedrag van €600 natuurlijk helemaal nergens op.

Toen ik nog in het centrum in een bovenwoning woonde zag ik vlakbij een glazenwasser aan het werk. Hem gevraagd om het bij mij ook even te doen. Helemaal prima. Hij was met een kwartier klaar en schreef toen een factuur uit voor €100. Ja, daaaag. Mooi niet dus. Ik heb hem €50 overgemaakt. Nooit meer wat van gehoord.
Dat is al helemaal asociaal. Spreek dan van tevoren iets af of wees een vent en betaal gewoon. Ik zou persoonlijk aan je deur het geld komen halen. En dan is de keus tussen betalen of betalen een makkelijke.
Dan ben je bij mij toch echt aan het verkeerde adres, als je denkt dat met bedreigingen te kunnen oplossen.

Verwijderd

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Verwijderd »

renewouters schreef:
JohnTheBassist schreef: Had u van te voren een prijs afgesproken? Zo nee, dan zou ik ze gewoon betalen wat u ervoor over heeft en ze voor de rest lekker laten stikken met hun achterlijke bedragen. Het moge duidelijk zijn dat dit soort figuren flink gebruik maken van het feit dat mensen per direct een oplossing nodig hebben. Zo'n slot zelf kost eens €75, maar voor werk van 20 minuutjes slaat een bedrag van €600 natuurlijk helemaal nergens op.

Toen ik nog in het centrum in een bovenwoning woonde zag ik vlakbij een glazenwasser aan het werk. Hem gevraagd om het bij mij ook even te doen. Helemaal prima. Hij was met een kwartier klaar en schreef toen een factuur uit voor €100. Ja, daaaag. Mooi niet dus. Ik heb hem €50 overgemaakt. Nooit meer wat van gehoord.
Als er iets achterlijk is, is het wel dit advies...
Als er iets achterlijk is, dan is het wel €600 betalen voor 20 minuten werk. TS heeft gelijk, dit bedrag is buitenproportioneel. En natuurlijk moet je van te voren afspraken maken over de prijs, en dat zal dan ook een les zijn in dezen voor TS. Maar kom op, het bedrag slaat nergens op en ik zou zeker adviseren dat niet zomaar te betalen als iemand gewoon misbruik maakt van je afhankelijke situatie. Gaan jullie het maar weer lekker juridisch oplossen. Soms moet je ook gewoon een lijn trekken als je genaaid wordt, want dat is in deze situatie natuurlijk duidelijk aan de hand.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 08 aug 2017 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door 16again »

Is het niet primair de verantwoording voor de professionele partij in deze, om duidelijke prijsafspraak te maken vooraf?
Als later discussie ontstaat over hoogte van factuur, is dat m.i. voornamelijk de slotenmaker te verwijten.

Verwijderd

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Verwijderd »

16again schreef:Is het niet primair de verantwoording voor de professionele partij in deze, om duidelijke prijsafspraak te maken vooraf?
Als later discussie ontstaat over hoogte van factuur, is dat m.i. voornamelijk de slotenmaker te verwijten.
Precies dat. Want je kunt als consument van te voren wel vragen wat zoiets gaat kosten, maar daar gaat zo'n beunhaas op zondag natuurlijk geen antwoord op geven. Ze moeten dan eerst 'de situatie inschatten en kijken hoeveel werk het is' en dan wordt je alsnog achteraf met een veel te hoge rekening geconfronteerd.

Dat was een tijdje terug ook op RamBam op tv, waarin ze verschillende loodgieters lieten komen voor een verstopte wc. Het probleem was met een simpele wc-ontstopper te verhelpen. Tijdens werktijden werden er al achterlijke bedragen gerekend door de loodgieters, maar 's avonds en in het weekend was het helemaal een drama. Daar werd zo 300 tot 400 euro gerekend voor het ontstoppen van een wc. Gaat helemaal nergens om natuurlijk.

stofzuigertje

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de sleutel erin hebt zit hij niet op slot!

Hij is gewoon dicht gevallen en een bankpasje en je flipper hem moeiteloos open.
Mij of een Junk bij koffieshop vragen is dan voldoende.

Ik vergeet het ook vaak, en oude DSB bank pas,,, ja die werkt nog voor dit doel licht in de buurt.
De eerste keer is het een geklooi maar een spaarpas, krijg je toch nieuwe voor bij de Gamma.. werkt ook...
Wel moet je er rekening mee houden dat elke crimineel dit ook kan dus als er inbrekers zonder braak binnen komen krijg je niets van verzekeraar.
Dus ik doe dit alleen als mijn Hond thuis is!

Dit is ook de reden dat ik geen anti inbraak strip monteerde, en bij mijn dochter, die meer punt sluiting op kunststof kozijnen, dat word wel uitboren!
Maar 95% van alle woningen hebben zoveel ruimte dat je een bankpas en geen nieuw slot nodig hebt!

Naast mezelf vele buren geholpen en dat was meestal kratje bier.... van de goede tot helaas Huismerk!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u bent opgelicht, doe aangifte en betaal niet, niet meer dan dat u normaal kwijt zou zijn, op zondag met nieuw materiaal is 200 E een redelijke prijs...

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraa ... item/8979/

https://slotenmaker-denhaag.nl/oplichting-zwartboek/

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoge kosten 24/7 Slotenmaker uit Leiden

Ongelezen bericht door Rinustp »

Deze slotenmaker is een oplichter. Zij rekenen maar wat en omdat je problemen hebt stem je er gauw mee in.
Het vervangen van je cilinderslot, zelfs op zondagavond, mag hooguit €150,00 kosten.
Het bedrag dat ze rekenen, € 601,00, is bekend en veel mensen zijn de klos.
Hoe zij te werk gaan is uitgebreid in het programma RAMBAM van Vara aan bod geweest. Probeer die uitzending maar eens terug te vinden. Wordt je wijzer van.
De praktijken van slotenmaker 24/7 (en nog wat andere die van dezelfde eigenaar zijn) worden daar helder gemaakt.


Gesloten