Hypotheek ontbinden vanwege relatiebreuk

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jiraxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2023 18:54

Hypotheek ontbinden vanwege relatiebreuk

Ongelezen bericht door jiraxx »

Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem en zou hier heel graag jullie advies in willen hebben.

Mijn vriend en ik hebben paar maanden geleden een nieuwbouw woning gekocht. De verdeling qua inkomsten tussen ons is respectievelijk 70/30.
Het contract met de makelaar is getekend en we zijn al een maandje voorbij onze bedenktijd. We zitten middenin het rondkrijgen van de financien voor de bank (hypotheekadviseur heeft nog niet alle stukken ontvangen) maar mijn vriend heeft de relatie beeindigd.

Vanwege de situatie is samenwonen geen sprake meer van. Hoe kunnen wij dit het beste voortzetten? Ik merk dat de situatie impact heeft op mijn gezondheid en wil eigenlijk dit z.s.m. goed afronden. Is er een manier om onderuit de 10% te komen?

Groet, Jir

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Hypotheek ontbinden vanwege relatiebreuk

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Niet rond krijgen bij de bank, want jullie zijn uit elkaar...Als jullie er midden in zitten zo snel mogelijk de bank inlichten...Kosten zullen er waarschijnlijk wel zijn, geen 10 %.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Hypotheek ontbinden vanwege relatiebreuk

Ongelezen bericht door criticus2 »

Indien je onder voorbehoud van financiering getekend hebt en de financieringstermijn loopt nog is het de makkelijkste manier om te zorgen dat de financiering wordt afgewezen door de relatiebreuk. Moet makkelijk zijn.

Is de termijn doorlopen zou het pand gewoon ter verkoop kunnen komen, nieuwbouw verkoop loopt volgens mij nog steeds goed, en wellicht kan koper nog gebruik maken van de VON regeling. eea afhankelijk ervan hoe ver het project is.

Plaats reactie