Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
02 nov 2022 11:39
Wat is het probleem, dat er zo'n discussie over ontstaat?
Het probleem is dat mensen ineens waardeoordelen over andermans bijdragen menen te moeten hebben (en anderen als leugenaar wegzetten). En da's inderdaad behoorlijk offtopic :wink:

J. Deltoer
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dit soort waardeoordelen bedoelt u....
Moneyman schreef:
02 nov 2022 07:55

Raar en slap excuus. De kreet "politiek correct" duidt helemaal niet op een verschil tussen de twee reacties, maar geeft een (onjuist) waarde-oordeel over één van die twee reacties.
Inderdaad off topic en alleen bedoelt om een medeforumlid te beschadigen.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, laten "we" er maar over ophouden. Met politieke correctheid heeft het bitter weinig te maken, met het onderwerp van dit topic nog minder. Dat degenen die zeggen niet hoeven te bezuinigen door een enkeling worden weggezet als huichelaars of leugenaars is niet zo fraai, maar geeft wel een aardig inkijkje in hun gedachtengang.

De een moet meer of minder bezuinigen, een ander voelt die noodzaak niet. Dat geldt dus ook voor forumleden. Wie dat niet wil geloven, gelooft het maar niet.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook al zou men moeten bezuinigen, wil dat nog niet zeggen dat goede doelen het eerst aan de beurt zijn.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
02 nov 2022 17:42
Ook al zou men moeten bezuinigen, wil dat nog niet zeggen dat goede doelen het eerst aan de beurt zijn.
Eerst of niet, ze zijn wel aan de beurt:
https://nos.nl/artikel/2446148-goede-do ... inder-geld

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach, wat een drukte om niets. De een geeft aan officiële goede doelen, de ander niet. Wij houden het bij onze eigen goede doelen, al sinds jaar en dag, en zeggen 'nee, sorry' tegen collectanten.

De hoofdvraag 'waar bezuinig jij op' komt bij ons toch neer op de dagelijkse boodschappen. Sinds de zomer doen we nog één keer per maand uitgebreid - in de ogen van sommigen luxe - boodschappen en de andere weken worden de winkelwagens met goedkopere spullen gevuld. Spontaan zijn we flextariër geworden; twee dagen per week geen vlees (en ook geen vleesvervangers) maar ovenschotels. Desondanks waren we in oktober 50% meer kwijt aan eten dan in oktober 2021. Vervelend, is niets anders en gelukkig kunnen we het betalen. Ook dankzij onverwachte (ik) en verwachte (mijn man) salarisverhogingen.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ah, die grote goede doelen, daar doe ik ook niet echt aan. Ik geef liever aan lokale initiatieven, maar bijvoorbeeld ook aan sportclubs.

Zo heeft mijn voetbalclub een regeling om voetbalschoenen en kleding te regelen voor jeugd van ouders die het niet kunnen betalen. Dat vind ik een leuk initiatief, dus geef daar al een aantal jaar aan (zit in een speciale pot). Toen de plannen daarvoor ontstonden hebben ik en mijn vader al meegedacht, daarom repareert mijn vader de meeste voetbalschoenen die voorbij komen gratis, dat wordt daar ook gecommuniceerd, zodat ze niet meteen problemen hebben als hun voetbalschoenen kapot zijn, maar weten dat ze gratis gerepareerd kunnen worden. Een andere ondernemer levert de kleding en tassen voor die mensen tegen kostprijs aan de voetbalclub.

In de praktijk is het zo dat de voetbalclub met de ondernemer communiceert en de kinderen zelf naar de sportwinkel kunnen om daar uit een selecte groep kleding te kunnen kiezen (meestal 2 paar shirts, broekjes en sokken in verschillende designs en kleuren, trainingspakken en wedstrijdtenues worden al door de club gedaan).

Bij grote landelijke goede doelen heb ik toch altijd het idee dat het niet op vrijwilligers draait. Zo zal ik nooit aan een goed doel geven dat studenten in huurt om mensen te werven.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Lady1234 schreef:
02 nov 2022 17:42
Ook al zou men moeten bezuinigen, wil dat nog niet zeggen dat goede doelen het eerst aan de beurt zijn.
Vooral niet als het aftrekbaar is voor de belasting! :D

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is zeker plezierig dat de belastingdienst daaraan meebetaalt.

J. Deltoer
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wat dus eigenlijk belachelijk is, want zo betaalt de gemeenschap (ik dus ook) aan uw nobele vrijgevigheid kuch.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

J. Deltoer schreef:
15 nov 2022 12:30
Wat dus eigenlijk belachelijk is, want zo betaalt de gemeenschap (ik dus ook) aan uw nobele vrijgevigheid kuch.

U betaalt aan zo veel dingen mee. De gemeenschap is u daarvoor ook heel erkentelijk.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Inflatie, gasprijs door het dak - waar bezuinig jij op?

Ongelezen bericht door gosewijn »

ik krijg net van Vattenfall de prijzen door voor 2023 . Afrekening 2021 tot 02-22 1500,00 euro , nu nieuw 2023, 5500, euro
Dat word dus knakworstjes en brood eten . :shock:

Plaats reactie