Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Dennis23412
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2024 19:09

Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door Dennis23412 »

Voor mijn slaapkamer heb ik gordijnen besteld die op maat gemaakt worden. (order 71522619)

De hoogte van de gordijnen; 137 cm.
De breedte van de gordijnen; 444 cm
Kleur / type stof; Stof: 42100022 Inbetween Antalya, wit

Op de site van Leen Bakker kan ik opmaken dat je per meter op de rol betaald. En niet per vierkante meter. Dit is relevant omdat de rol stof 300 cm hoog is. Of je nu een gordijn van 30 cm hoog besteld of een gordijn van 300 cm hoog, je betaalt altijd dezelfde prijs.

Hierdoor kan je concluderen dat je voor een gordijn dat 137 cm hoog is en 444 cm breed is een stuk soft van 222 cm nodig hebt. Omdat je gemakkelijk twee banen uit een rol stof van 300 cm kan halen. Maar helaas is dat geen optie op de site.

Er blijft dus eigenlijk een stuk stof van 163 cm bij 444 cm over, waar je wel voor betaald hebt. Ik heb contact gelegd met Leen Bakker omdat ik dat stuk stof mee wil. Er is voor betaald.

Helaas heb ik nog geen reactie van Leen Bakker,

Ik heb een aantal keer gemaild, gebeld en ben langs de winkel geweest.

Helaas zonder resultaat, het komt een beetje over als muggenziften, maar het lijkt tegenwoordig 'normaal' dat je gewoon helemaal geen antwoord krijgt.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door Moneyman »

Verwacht je nou dat je het snijafval meekrijgt? Je hebt daar overigens niet voor betaald: je hebt betaald voor het gordijn in de gewenste maat, niet meer en niet minder.

Als je dat soort zaken verwacht, moet je niet bij een goedkoop massabedrijf als Leen Bakker kopen, maar bij iemand die voor jou alles op maat maakt.

Af en toe blijf ik me verbazen...

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven stilgestaan bij het restant van bestelde op maat gemaakte gordijnen.
Iemand bestelt van kamerhoge gordijnen 1.37 m en wil het restant meenemen? Ik snap wel dat Leenbakker daar niet in mee gaat. Die gordijnen worden allemaal in het buitenland gemaakt, lijkt me een enorm karwei om al die resten uit te zoeken en naar de klanten mee te gaan sturen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voortaan lap stof kopen en naar naaiatelier brengen. Is het restant ook voor u.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je kunt de resten wel meekrijgen als je zelf een opdracht geeft aan een naaiatelier. Dan kun je dit vooraf bespreken.
Daar hoort natuurlijk een ander prijskaartje bij.
Dacht je dat die weer retour geleverd worden naar Bakker en daar op gerold met korting worden verkocht?
Dat is gewoon afval waarvoor ook betaald moet worden om te recyclen of te verbranden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wordt verkocht als couponnetje.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Voortaan gewoon bij Ikea kopen, 3mtr hoog.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door Erthanax »

Even voor het goede begrip: er is verschil tussen de afmetingen van het gordijn en die van de stof. Van kamerhoge stof van 4,44 m breed maak je een gordijn van tussen de 2 en 3 m breed.

U heeft gekozen voor kamerhoge inbetween-stof. Vrijwel zeker zit er in de onderrand een loodveter verwerkt. In de afgeknipte reep stof zit die dus niet. Zelfs als je daar apart een loodveter aanstikt, zul je het verschil altijd duidelijk kunnen zien. Bovendien is dat aanzienlijk meer werk, waar de tarieven van een budgetwinkel geen rekening mee houden. Kortom, de afgeknipte stof is niet bruikbaar om een voordelig gordijn van te maken en het is logisch dat Leen Bakker dit als snijafval afvoert.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vrijwel zeker zit er in de onderrand een loodveter verwerkt.
Dat betwijfel ik.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
27 feb 2024 13:18
Vrijwel zeker zit er in de onderrand een loodveter verwerkt.
Dat betwijfel ik.
Ik niet echt. De website geeft weinig informatie, maar op de zeer matige foto lijkt er wel iets in te zitten. Het lijkt wel sterk op verzwarende korrels, al zal het misschien geen lood zijn.
Het maakt voor de verwerking trouwens weinig verschil, denk ik. Het afgeknipte stuk moet aan de onderkant afgezoomd worden. Dat ziet er gegarandeerd anders uit en plooit ook anders dan de ingeweven rand van de stof, of die nu wel of niet verzwaard is.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Klacht over de gordijnen van Leen Bakker

Ongelezen bericht door gosewijn »

Is met loodveter

Wij noemde dat altijd vakantie geld ,kon je leuke dingen van maken , of maakte er nieuw loodveter in.

Plaats reactie