LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunstof kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor een niet goed geplaatste is de vorige eigenaar verantwoordelijk.....

Als die mensen claimen moeten ze het wel herstellen.
Damen & Groen zal als mensen dit lezen niets meer verkopen.

Een losse pui is wanprestatie en gewoon vragen of ze hier willen uitleggen waarom ze op een paar schroefjes voor vastzetten
hebben bezuinigd.... als je zo garantie geeft kun je beter sluiten.
Niemand gaat er vanuit dat er in nieuwe kozijnen plaatsingsfouten zitten.

Damen & Groen horen hun product goed te monteren en niet via nieuwe eigenaar er onderuit te komen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Mijnheer Groenen toch, u zet het zelf in uw garantievoorwaarden maar anderen mogen daar niet op attent gemaakt worden want dat kost u klanten.

Gaf u eerst 3 jaar garantie dat die schuifkiep pui toen onder garantie vervangen moest worden?
Wanneer het beperkende garantievoorwaarden zijn mag u dat inderdaad in grote vette letters aangeven, zijn uw klanten tenminste op te hoogte.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je de leverancier wilt aanspreken ben je hier verkeerd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hij was hier.... via mail melden dat er een klacht is binnen 1 jaar!

Dat kunststof normaal 50 jaren mee kan, ja in Den Helder een kozijn gezien, door zoute water aan de kust erg lelijk geworden maar op de moeilijk vervangbare rubbers na werkte alles nog perfect.

Voor deze mensen met tekort geld met schuren, kunststof primer en autolak de buitenkant hersteld.
De rubbers waren lastig en duur, model was er niet meer....
Maar binnenzijde nog als nieuwe.... dus waarom garantie beperken?

Wel weet ik dat als je een Groter Stolp raam als draaidiep deur gebruikte en vaak opende de onder balk stuk gelopen is....
Eigen schuld, een dubbele deur is veel duurder!
Maar als je bij dit stolp raam als tuindeur gebruikt en tijdelijke plaat neer leg blijft het wel heel.
Dus hoezo misbruik, ik heb als oudere regelmatig kleinkinderen die op Opa mogen passen!

Ik heb diverse keren zelf geplaatst en altijd voldoende schroeven door kozijn en een enkele keer de inhaak platen gebruikt om kozijn naar buiten te zetten en toch vast te kunnen schroeven, dat is zwakkere.....
Ik zie geen noodzaak voor redelijke en goedkoopste leverancier van Nederland waar ik haalde geen punt om de garantie te laten vallen, mits goed geplaatst en een slappe montage is montage fout!

Als we een Topic gaan openen met deze firma ontduikt garantie.....
Google vind alles, en naast Kunststof ook de firma naam noemen is bij bewijsbare nalatigheid bij plaatsen toegestaan.
Dus los dit op en gebruik deze onzin regel niet meer... van 10 naar ½ jaar garantie is beetje dom!

Vooral omdat ik ruim 40 jaren oude nog herstelde dus Kunststof kan mits goed geplaatst 4x de garantie periode halen!

Een DHZer die zich zeker geen ervaringsdeskundige zal noemen na enkele woningen waar ook wel eens iets fout ging!
Ja, ik had online instructie niet goed gelezen en dat kan zo wel..... foutje en ik kon niets claimen maar moest 2x werken!

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door de auditu »

Lady1234 schreef:
04 apr 2019 12:41
Die ‘oudjes’ met schuif/kiep pui zullen maar ineens inwoning krijgen met kinderen en honden. Zijn ze wel in de aap gelogeerd, dat dat ding eigenlijk niet gebruikt mag worden. :lol:
En wie weet wat apen allemaal uitvreten met schuifpuien. :lol:

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door de auditu »

markoing schreef:
05 apr 2018 15:15
Wij hebben kortgeleden kunstof kozijnen laten plaatsen door de firma Damen en Groen, toen wij het garantie certificaat ontvingen stond daar een verassing in, dat bij verkoop van de woning de garantie niet overgaat naar de nieuwe bewoner.
Ik ben gelijk in de pen geklomen om dit te weerleggen omdat nergens in de garantie voorwaarden expliciet dit vermeld staat.
Echter in artikel 4 van de verkoop overeenkomst staat een onopvalende zin waarin staat dat:

Voorwaarden en koopovereenkomst zijn op naam en gaan niet over op nieuwe bewoners.

Kortom we hebben deze kozijnen aangeschaft om bij verkoop geen problemen te krijgen met achterstallig onderhoud echter vrees ik dat we hebben zitten te slapen want de bedoeling was dat de eventuele nieuwe koper kozijnen met garantie zou hebben wat helaas nu niet het geval is.
Dus let op dat de firma DAMEN en GROEN bij verkoop van de woning de garantie op het geleverde opheft.

Kortom een dure les.
Kun-stof? Van welk materiaal is dat gemaakt??? En ver-assing??? Is dat wat een crema-clown roept tijden de dienst? :lol:

Lady1234
Berichten: 27126
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@de auditu

Het is hier niet de bedoeling opmerkingen te maken over taal- en typefouten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door kokka »

Chrissie149 schreef:
08 jul 2019 12:24
Nu is het zo dat het kozijn wat op zolder geplaatst is niet verankerd zit, totaal niet vast staat. als je het raam open of dicht doet beweegt de hele wand.
Klinkt alsof de kozijnen juist wel verankerd zijn maar de wand niet. Heeft de kozijnenboer deze wand ook geplaatst?
Dit lijkt me overigens ook een verborgen gebrek. Heb je voor aankoop de woning laten onderzoeken door een bouwkundige?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb Freek Groen gevraagd dit op te lossen en hier te antwoorden.

Hij wil zijn naam niet zomaar verpesten krijg ik de indruk.
Wel moet hij voor elke garantie claim dit tussen normale plaatsen van nieuwe doen , dus kan enkele weken duren!

Ik heb hem gevraagd voor zijn kant verhaal en verwacht een reactie.....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door kweenie »

Chrissie149 schreef:
08 jul 2019 12:24
Nu is het zo dat het kozijn wat op zolder geplaatst is niet verankerd zit, totaal niet vast staat. als je het raam open of dicht doet beweegt de hele wand. Als je tegen de wand aan duwt kun je het nog net niet eruit duwen.

wij hebben Damen en Groen benadert om te kijken naar een oplossing die geven niet thuis en zeggen dat ik nergens recht op heb. Maar ze hebben geen degelijk product geleverd, er komen ineens allemaal scheuren naar voren in de muren grenzend aan het geplaatste kozijn. Als het dadelijk gaat stormen o.i.d. dan ligt misschien mijn wand inclusief kozijn beneden in mijn tuin..
Wat Kokka ook aangeeft, dat klinkt alsof de kozijnen wel goed vastzitten, maar dat de wand waarin de kozijnen gemonteerd zijn te zwak is. Dat lijkt mij iets wat degene die opdracht heeft gegeven tot het monteren van de kozijnen uitgezocht zou moeten hebben. Of de aannemer die daartoe opdracht gaf.

Ik ken de situatie natuurlijk niet en weet niet wat voor kozijnen er voordien in zaten, maar het kan goed zijn dat de oude, misschien wel vooroorlogse, kozijnen gewoon veel lichter waren. Of dat het voorheen een gewoon raam was, maar dat de vorige bewoners een deur mooier vonden.

Het lijkt mij in elk geval iets wat juridisch lastig ligt en waarvoor je mogelijk eerder de vorige bewoners zou moeten aanspreken dan de rozijnenleverancier. Maar juridische hulp lijkt mij hierbij wel nodig.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door kokka »

kweenie schreef:
10 jul 2019 08:27
rozijnenleverancier.
:lol: :lol: :lol:

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door de auditu »

Lady1234 schreef:
09 jul 2019 22:21
@de auditu

Het is hier niet de bedoeling opmerkingen te maken over taal- en typefouten.
Joh!

Deborah123
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2019 11:01

Re: kunstof kozijnen

Ongelezen bericht door Deborah123 »

ik heb laatst op de site verbouwkosten•com gekeken en heb daar goede tips en een goed overzicht van de kosten gekregen. Misschien een idee om ook daar een kijkje te nemen! mvg Deborah


(Moderator: link verwijderd ^SI)
Laatst gewijzigd door Radar op 05 sep 2019 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Gesloten