Kunststofkozijnen niet haaks en waterpas geplaatst. Wat nu?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
gams90
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2023 20:11

Kunststofkozijnen niet haaks en waterpas geplaatst. Wat nu?

Ongelezen bericht door gams90 »

Hoi,

Ik heb een vraag over mijn nieuwe kunststofkozijnen die ik precies een jaar geleden heb laten plaatsen.
Het is mij pas sinds kort opgevallen dat een drietal kozijnen niet haaks zijn geplaatst. Ik heb voor de zekerheid een bouwkundige keuring uit te laten voeren. Uit die keuring is naar voren gekomen dat die drie kozijnen inderdaad niet haaks op de gevel geplaatst zijn en dat 1 kozijn ook niet waterpas is.

Ik ben sowieso van plan om het bedrijf te benaderen die de kozijnen geplaatst heeft. Stel je voor dat zij weigeren om dit aan te passen, heb ik dan juridisch een poot om op te staan?

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Kunststofkozijnen niet haaks en waterpas geplaatst. Wat nu?

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Dat hangt van de verkoopvoorwaarden af. Als u de zaak in aanwezigheid van de verkoper eerder heeft goedgekeurd bijvoorbeeld. En na een jaar eens gaan kijken of uw nieuwe kozijnen wel recht hangen maakt uw zaak er niet sterker op.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kunststofkozijnen niet haaks en waterpas geplaatst. Wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Na zo'n tijd wordt het een getouwtrek. En krijgt een verzakkend huis de schuld.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kunststofkozijnen niet haaks en waterpas geplaatst. Wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.

Na 1 jaar is het lastiger om reparatie te eisen, maar niet onmiddellijk. Mogelijk dat een externe deskundige moet bewijzen dat er sprake is van een bouwfout (mogelijk dat de bouwkundige keuring voldoende bewijs is).

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kunststofkozijnen niet haaks en waterpas geplaatst. Wat nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

En wat is na een jaar, nu het echte probleem. Dat ze niet 100 procent haaks zijn valt schijnbaar zo amper op, dat het pas na een jaar opviel ?

Willy4all
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 aug 2018 07:42
Contacteer:

Re: Kunststofkozijnen niet haaks en waterpas geplaatst. Wat nu?

Ongelezen bericht door Willy4all »

Kan lastig worden, maar waarom niet in eerste instantie de vraag aan de leverancier voorrgelegd?
Dat lijkt me toch de eerste logische stap.

En natuurlijk is het zo dat het niet helpt dat het pas na een jaar geconstateerd wordt, ze zllen niet zodanig zijn gaan werken dat ze scheef trekken, het is kunststof. Je woont niet toevallig in Groningen? :-(
Maar we weten allemaal hoe het werkt: als je het eenmaal hebt gezien, kun je niet anders dan er telkens weer naar kijken als je er langs komt; reuze irritant! Gewoon even overleggen met de leverancier; wellicht is er een truc om het kozijn in een hoek iets te liften.

Plaats reactie