Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Adamen48
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2024 14:57

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Adamen48 »

ik heb ook 2x iets besteld via een advertentie op FB ,2x niets ontvangen.diverse keren geprobeerd contact te maken daar werd niet op gereageerd !!! dus helaas.... koop in het vervolg alleen bij erkende bedrijven

bibajohan
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:00

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door bibajohan »

Adamen48 schreef:
14 feb 2024 15:03
ik heb ook 2x iets besteld via een advertentie op FB ,2x niets ontvangen.diverse keren geprobeerd contact te maken daar werd niet op gereageerd !!! dus helaas.... koop in het vervolg alleen bij erkende bedrijven
He . gelukkig...eindelijk een lotgenoot.... :D

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb een keer honderd euro gegeven aan een onbekende man in een achterbuurt in Schiedam. Hij zou me een week later het tienvoudige terugbetalen, maar ik heb nooit meer iets van die man vernomen. Zijn er hier nog meer gedupeerden/lotgenoten?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Was dat die bezorger van dat restaurant in Schiedam, die op de scooter langs komt? Dan heb ik daar iets over gehoord.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Nee, die ging naar China.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Dirkie »

bibajohan schreef:
13 feb 2024 12:36
We hebben via een advertentie op facebook
En verder lezen is niet meer nodig denk ik.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door kuklos »

Nevyn schreef:
14 feb 2024 11:45
Maar een hele grote groep, ik zie het dagelijks aan de koffietafel met collega's, meent echt dat als het op de sociale media (veel Facebook) langs komt , dat het betrouwbaar is.
En met al mijn waarschuwingen, dring ik vaak niet tot ze door.
Jij werkt toch niet ook bij een zekere gemeente in Zuid Holland, hè?

roger.meinten
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 dec 2020 13:21

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door roger.meinten »

id, verlies nemen, aangifte doen en volgende keer zoveel mogelijk met creditcard betalen: die aankopen zijn verzekerd.
Ik heb in verleden via Instagram ook nl zoiets gehad.
Ik kreeg aankoopbedrag terug dankzij betaling via creditcard.
Zij stellen dan onderzoek in.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door rwolters »

Nevyn schreef:
14 feb 2024 11:45
Thijs124 schreef:
14 feb 2024 11:01
Dat is net zoiets als geen telefoon meer opnemen want ze verkopen je een verkeerd energiecontract of loop niet meer over de straat want misschien wordt je overvallen of reageer niet meer op de bel want ze willen je misschien beroven.
Als iemand je belt of op straat aanspreekt, heb je het aangebodene niet nodig, anders was jezelf wel op stap /zoek gegaan om het te kopen / abonneren.
Iets kopen op sociale media is iets anders, er komt iets voorbij wat je misschien ook niet nodig hebt, maar je kan er even over denken.
Maar een hele grote groep, ik zie het dagelijks aan de koffietafel met collega's, meent echt dat als het op de sociale media (veel Facebook) langs komt , dat het betrouwbaar is.
En met al mijn waarschuwingen, dring ik vaak niet tot ze door.
En helaas betreft dat niet alleen foute webwinkels, maar ook allerlei maatschappelijke zaken. Als op FB maar vaak genoeg wordt geroeptoeterd dat alle bijstandmoeders frauderen heb je binnen een maand een nieuwe zondebok voor "alle problemen in het land".

Lischana
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2024 16:19

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Lischana »

Er worden veel zogenaamde Lidl advertenties genoemd op Facebook. Te mooi om waar te zijn. Ik kijk altijd naar degenen die 'roepen' dat ze het artikel hebben besteld en gekregen. Als je die personen zoekt op facebook, klopt er bij geen enkele iets van. Mijn advies dan: de advertentie klopt niet. Ik heb al geprobeerd Lidl te taggen, maar dat lukt niet. Heb ook al bij een advertentie voor 3 euro een reactie geplaatst, dat Lidl geen contact heeft of had met bedrijf X. Wat je ook na kunt trekken: het desbetreffende artikel bij Lidl zelf. Ook dan klopt er iets niet. Jammer dat Facebook dit soort advertenties toelaat. Jammer ook, dat er toch mensen zijn die erin trappen.

GoOranges
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2009 08:33

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door GoOranges »

(Ver)koop via facebook is ten zeerste af te raden. Er wordt geen enkele controle uitgeoefend op geplaatste advertenties. Oplichters hebben vrij spel en worden toch niet achterhaald. Hoewel ik ALTIJD aangifte zou doen: ook aangifte doen helpt dat helaas heel weinig om je geld terug te krijgen. Ook via Marktplaats komt nog steeds veel oplichting voor. Marktplaats maakt het oplichters heel erg gemakkelijk en doet er preventief niets of nauwelijks aan. Alleen als het al te laat is en er klachten komen of veel te traag. Het zou goed zijn als zowel kopers als verkopers alleen goed geïdentificeerd advertenties kunnen plaatsen dan wel een koop kunnen doen.

Plaats reactie