Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
bibajohan
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:00

Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door bibajohan »

We hebben via een advertentie op facebook een stihl GA 26 tuinschaar besteld en betaald via Ideal. In de advertentie werd gesteld dat voor 23.59 uur besteld de volgende dag in huis zou zijn. In één van de beelden werd de schaar getoond met het logo en de naam Lidl. Hiermee werd de suggestie gewerkt dat het een verkoop voor / namens Lidl was. Na een week nog niets ontvangen en bij navraag bij Lidl bleek dat ze niets met voordeelverkoop,com te maken hadden. Mails en contact via de contactpagina op de website leverde niks op. Dus uiteindelijk maar aangifte gedaan bij de politie van oplichting. Zijn er meerdere soortgelijke ervaringen met dit bedrijf ?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Was dat een advertentie met een zogenaamde onrealistische hoge korting? Die zie ik vaker voorbij komen. Een Makita set via Gamma van €399 voor €25 en meer van dat soort dingen. Een actie waarbij iedereen kan ruiken dat het niet waar zou kunnen zijn.
De genoemde bedrijven hebben er in ieder geval niets mee te maken. Blijft over de echte verkopende partij, maar dat zal een raadsel blijven. Voordeelverkoop.com is ook geen verkoper.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus omdat er een "geleende" foto op een wazige site staat, denk je dat dit bedrijf er ook achter zit.
Dit soort sites nemen nog geeneens de moeite om zelf foto's te nemen, laat staan de producten in huis te hebben.
Neem je verlies, voortaan iets meer argwanend zijn op bv Faceboek en verder met je leven.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Methusalah »

bibajohan schreef:
13 feb 2024 12:36
We hebben via een advertentie op facebook een stihl GA 26 tuinschaar besteld en betaald via Ideal. In de advertentie werd gesteld dat voor 23.59 uur besteld de volgende dag in huis zou zijn. In één van de beelden werd de schaar getoond met het logo en de naam Lidl. Hiermee werd de suggestie gewerkt dat het een verkoop voor / namens Lidl was. Na een week nog niets ontvangen en bij navraag bij Lidl bleek dat ze niets met voordeelverkoop,com te maken hadden. Mails en contact via de contactpagina op de website leverde niks op. Dus uiteindelijk maar aangifte gedaan bij de politie van oplichting. Zijn er meerdere soortgelijke ervaringen met dit bedrijf ?
Waarom denk je dat advertenties op Facebook betrouwbaar zijn? Je moet je zelf aanleren dat soort dingen te negeren. Het is allemaal troep.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ze verkopen ook monteurs zie ik, altijd handig https://voordeelverkoop.com/

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het blijft vechten tegen de bierkaai.
Mensen blijven, ondanks alle waarschuwingen toch steeds geloven dat sociale media betrouwbaar is.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan maar een foto van MediaM of Bol plaatsen. Die zijn zeker betrouwbaar.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

Even gesnuffeld, maar echt alle noodzakelijke info ontbreekt. Geen fysiek adres (maar wel openingstijden), geen KvK-nummer, als contactmogelijkheid enkel een mailadres waarvan het maar de vraag is of het wel bestaat; echt helemaal niks. Maar wel een beetje apart Nederlands, als ik eerlijk mag zijn.

Maar goed, in een tijd dat moeders zelfs hun baby per ongeluk in de oven leggen kijk ik nergens meer van op.

bibajohan
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:00

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door bibajohan »

witte angora schreef:
13 feb 2024 17:18
Even gesnuffeld, maar echt alle noodzakelijke info ontbreekt. Geen fysiek adres (maar wel openingstijden), geen KvK-nummer, als contactmogelijkheid enkel een mailadres waarvan het maar de vraag is of het wel bestaat; echt helemaal niks. Maar wel een beetje apart Nederlands, als ik eerlijk mag zijn.

Maar goed, in een tijd dat moeders zelfs hun baby per ongeluk in de oven leggen kijk ik nergens meer van op.
Beste Witte Angora,
Langdurig snuffelen op hun site levert als postadres Kruisweg 100 in Rozenburg op en nog langer snuffelen dat ze ook op de website een contactfomulier hebben staan. Verzonden mails worden niet als onbestelbaar geretourneerd dus ik denk dat ze vast wel lol gehad hebben om mijn nutteloze reacties. Verder inderdaad verlies nemen en verder gaan met mijn leven. Een troostvolle gedachte is dat het voor het eerst in mijn 75 levensjaren is dat me dit overkomt. Iedereen die gereageerd heeft hartelijk dan en ik hoop dat het ertoe bijdraagt dat veel mensen tijdig gewaarschuwd worden voor dit bedrijf.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

bibajohan schreef:
13 feb 2024 18:31
Langdurig snuffelen op hun site levert als postadres Kruisweg 100 in Rozenburg op
Inderdaad, het is een bestaand adres. Maar ik zou toch maar even op Google Streetview kijken als ik jou was. Of even naar de 'lagen' , dan zie je het van bovenaf.

Maar om nou langdurig op zoek te moeten naar allerlei gegevens? Die horen gewoon op de homepagina te staan, of bereikbaar met een knop op de home pagina. Dat ontbreekt dus ook nog eens. Geeft niks, want het genoemde adres - naja, kijk gerust maar eens.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Flink pand. 😁

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja, bekend adres. Vroeger vaak geweest om me aan te melden.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
13 feb 2024 19:10
Ja, bekend adres. Vroeger vaak geweest om me aan te melden.
Maar dat zal niet geweest zijn omdat de grond hier je te heet onder de voeten werd... :lol:

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Allemaal Chemie daar, maar geen Lidl en geen tuinscharen.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

Of ze hebben geprobeerd een van de hekken ermee open te knippen, en toen het niet lukte wilden ze er weer van af. Zoiets...

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Senso »

Deze URL even in je bookmarks zetten:
https://webshopchecker.nl/
Dan zie je in enkele seconden waar ze gevestigd zijn, telefoon nummer, KvK nummer, enz. enz. en of ze betrouwbaar zijn (meldingen en trustscore). Hier is een voorbeeld van de gegevens di je krijgt:
https://webshopchecker.nl/alert/cadeau- ... uurt-prul/

Staat het op Facebook? Dan is het in 99% van de gevallen een drop shipper (rommel uit China) of een regelrechte oplichter. Bij FB is oplichting toegestaan, want dat valt kennelijk niet onder de "community standards" die de gebruikers moeten beschermen.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dropshippers van de tweede categorie leveren geen rotzooi uit China meer.
Ze hebben gemerkt dat ze moeilijker te traceren zijn als ze helemaal niks meer versturen.
Alleen geld ontvangen via een geldezel. Dat is tenslotte de snelste manier om veel geld binnen te halen.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

De beste remedie is om geen account van Faceboek aan te gaan. Er zijn nog te velen die denken dat wat op Facebook gemeld wordt waar is.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat is net zoiets als geen telefoon meer opnemen want ze verkopen je een verkeerd energiecontract of loop niet meer over de straat want misschien wordt je overvallen of reageer niet meer op de bel want ze willen je misschien beroven.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Niet leveren binnen gestelde tijd en suggereren dat verkoop is in opdracht van Lidl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Thijs124 schreef:
14 feb 2024 11:01
Dat is net zoiets als geen telefoon meer opnemen want ze verkopen je een verkeerd energiecontract of loop niet meer over de straat want misschien wordt je overvallen of reageer niet meer op de bel want ze willen je misschien beroven.
Als iemand je belt of op straat aanspreekt, heb je het aangebodene niet nodig, anders was jezelf wel op stap /zoek gegaan om het te kopen / abonneren.
Iets kopen op sociale media is iets anders, er komt iets voorbij wat je misschien ook niet nodig hebt, maar je kan er even over denken.
Maar een hele grote groep, ik zie het dagelijks aan de koffietafel met collega's, meent echt dat als het op de sociale media (veel Facebook) langs komt , dat het betrouwbaar is.
En met al mijn waarschuwingen, dring ik vaak niet tot ze door.

Plaats reactie