LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glazen schuifdeur in badkamer

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Marien
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 apr 2006 20:20

Glazen schuifdeur in badkamer

Ongelezen bericht door Marien »

ik ben op zoek naar een glazen schuifdeur voor onze nieuwe badkamer. Mijn bedoeling is om het toilet en de douche naast elkaar te plaatsen met een tussenwandje. Afhankelijk van of je de douche of wc gebruikt schuif je de deur voor de betreffende ruimte. Ik heb 1 glashandel gevonden (in Hengelo) waar ze wel schuifdeuren hebben, maar die hangen aan de bovenkant in een geleidesysteem en aan de onderkant op een soort 'rolletje'. Eigenlijk wil ik het heel simpel hebben, in een dun gootje, en dus aan de boven en onderkant. Kan dit eigenlijk wel? In een soort kunsstof u-profiel oid?
groeten,
Marien

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Glazen schuifdeur in badkamer

Ongelezen bericht door kanovaarder »

gootje voor schuifdeur.

U-profiel van alluminium.
In elke ijzerhandel verkrijgbaar

Bedenk wel dat die kunsstof panelen aan de vertikale zijden wel verstevigd moet worden, anders is het te slap.
Het eenvoudigste is het om dat ook met u-profiel te doen met een rubberachtige kit. Ook weer verkrijgbaar in dezelfde ijzerwinkel.

In de vloer monteren met koperverzonken schroefjes met plugjes 4 m/m.
Bedenk dat zo'n profiel (of toch rail) ook boven gemonteerd moet worden.

Succes.

Grootvader

minimal schuifdeuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2009 18:54

Re: Glazen schuifdeur in badkamer

Ongelezen bericht door minimal schuifdeuren »

Let wel op met en kunststof paneel in welke situatie dan ook.
Kunststof is in veel gevallen eerder letsel verhogend dan letselverlagend; oftewel mocht iemand vallen in de douche, kun je beter tegen een veiligheids glas deur aanvallen dan tegen een kunststof scherm.
zie ook http://www.staaltech.info

Gesloten