LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kaufmann matrassen weigert compensatie

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Toon1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2018 14:10

Kaufmann matrassen weigert compensatie

Ongelezen bericht door Toon1960 »

Via de site 2 matrassen besteld en aangegeven betalen bij aflevering, maar vervoerder had geen mobiel pinapparaat. Contant betalen of nieuwe afspraak maken. Contant betaald. 2 dezelfde matrassen besteld maar 2 verschillende geleverd. Klacht doorgegeven met voorstel om 1 x nieuw (duurste) matras te leveren tegen bijbetaling. Kaufmann was daar niet toe bereid, alleen omruiling 2 dezelfde matrassen. Opnieuw voorstel gedaan of mogelijk compensatie. Geen compensatie. Alleen omruiling 2 dezelfde matrassen. Koerier aan de deur geweest voor omruiling zonder bericht vooraf. Kaartje in de brievenbus: Binnen 5 dagen reageren anders gaan matrassen retour naar afzender of zelf afhalen/omruilen bij vervoerder.
Wederom contact met Kaufmann, geen excuses, er wordt ook niet inhoudelijk ingegaan op mail met opsomming van fouten.
Uiteindelijk besloten om de 2 verschillende matrassen te behouden omdat wij niets meer met dit klantonvriendelijke, onprofessionele bedrijf te maken willen hebben.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kaufmann matrassen weigert compensatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als er twee verschillende geleverd worden, dan betaalt u ze toch gewoon niet?

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kaufmann matrassen weigert compensatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat voor compensatie wil u hebben dan? U hebt recht om te ontvangen wat er besteld is. Als er 1 duurdere geleverd is mag u die natuurlijk niet houden. Dus een tweede met bijbetaling is geen optie.
Zo lang er geen schade is, hoeft er niets gecompenseert of betaald te worden.
Uiteindelijk staat er wel iemand aan de deur om om te wisselen, maar dat wil u niet. Het zal dus afwachten worden tot er een rekening achteraan komt van wat u ontvangen heeft. U weet dat het niet goed is en wil het willens en wetens behouden. Helaas, zo werkt het niet.

Overigens doet uw verhaal mij denken aan de salarisadministratie van het bedrijf waar ik werk. De eerste maand kreeg ik € 500,- teveel uitbetaald. Uiteraard maak ik daar geen melding van. De tweede maand werd er € 500,- te weinig uitbetaald. Toen natuurlijk wel even gebeld. 1 foutje wil ik door de vingers zien, een tweede niet. Zo is het in uw geval ook. U wil er beter van worden en overtreed daarmee de wet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kaufmann matrassen weigert compensatie

Ongelezen bericht door crazyme »

Toon1960 schreef:
28 dec 2018 14:16
Via de site 2 matrassen besteld en aangegeven betalen bij aflevering, maar vervoerder had geen mobiel pinapparaat. Contant betalen of nieuwe afspraak maken. Contant betaald. 2 dezelfde matrassen besteld maar 2 verschillende geleverd. Klacht doorgegeven met voorstel om 1 x nieuw (duurste) matras te leveren tegen bijbetaling. Kaufmann was daar niet toe bereid, alleen omruiling 2 dezelfde matrassen. Opnieuw voorstel gedaan of mogelijk compensatie. Geen compensatie. Alleen omruiling 2 dezelfde matrassen. Koerier aan de deur geweest voor omruiling zonder bericht vooraf. Kaartje in de brievenbus: Binnen 5 dagen reageren anders gaan matrassen retour naar afzender of zelf afhalen/omruilen bij vervoerder.
Wederom contact met Kaufmann, geen excuses, er wordt ook niet inhoudelijk ingegaan op mail met opsomming van fouten.
Uiteindelijk besloten om de 2 verschillende matrassen te behouden omdat wij niets meer met dit klantonvriendelijke, onprofessionele bedrijf te maken willen hebben.
Was er met u afgesproken dat u kon betalen via een pinautomaat ?

De winkel wil gewoon de matrassen leveren welke u heeft besteld. Daar is helemaal niets klantonvriendelijk of onprofessioneel aan.

Uw opstelling is niet correct. U probeert te profiteren van een leverfout.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kaufmann matrassen weigert compensatie

Ongelezen bericht door BL2 »

"Kaufmann weigert compensatie" is de topictitel, over welke compensatie hebben we het dan hier ?
Volgens mij bent u Kaufmann wat zwart aan het maken omdat je je zin niet krijgt !

Gesloten