LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pelletkachel

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
rboer81
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2013 09:05

Pelletkachel

Ongelezen bericht door rboer81 »

Goedemorgen,

IK zit er aan te denken om een pelletkachel te nemen van rond de 1200 euro. Weet iemand wat een goede kachel is die niet al te veel lawaai maakt voor 40m2. En zijn ze echt zo zuinig?

Groetjes
Laatst gewijzigd door rboer81 op 01 dec 2015 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Pelletkachel

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zou een pElletkachel nemen, geen pAlletkachel.
Vind die dingen ook heerlijk, maar helaas geen ruimte in huis.
Succes met de zoektocht.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Pelletkachel

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Pelletkachels zijn super! Wacht nog even met open tot januari 2016, je komt dan in aanmerking voor subsidie van minimaal 500,-! Koop een goed merk ivm de verkrijgbaarheid van onderdelen. Wij hebben 2 pelletkachels van het merk Anselmo Cola, zeer tevreden over de kwaliteit en niet te duur. Zou je wel adviseren plaatsing door de dealer te laten doen in verband met het afstellen van de parameters.
Zie voor subsidie https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ie-in-huis

stofzuigertje

Re: Pelletkachel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tussen de €795 en €1800,- worden er diverse Made in China kachels aangeboden onder diverse merken en daar is de onderdelen voorziening helaas......

Koop een goed merk en €1200,- vind ik verdacht.

Een Anselmo Cola uit Italy halen kan voor dit bedrag maar de importeur doet dan niets meer voor je!
Dus te goedkoop zou ik niet doen.

En ben je bereid dagelijks de voorraad van 10 tot 20 Kg bij te vullen met zakjes?
En heb je voldoende droge schuur ruimte want vochtige pellets branden wel maar vervuilen veel en kost veel schoonmaak kosten....

Als je meer dan 1000 Kg laat bezorgen of zelf kan halen... en voldoende opslag hebt droge oplsag van deze..

Tip:
Ik heb losse bulk op zolder in kamertje en via doorzichtige dikke tuinslang gaat het de kachel in...
Automatisch bijvullen en als de slang leeg is, dat zie ik moet ik wekelijks de trechter en slang weer boven bijvullen...
Af en toe hoor je de pellets langs komen maar de losse bulk op zolder kamer geblazen is dus geen zakken en lekker voordelig....

Ik ga volgend jaar met subsidie een nieuwe kopen, deze 5 jaar oude naar Camping en dan
neem ik een iets duurdere met C V aansluiting voor rest woning.
Die geeft 30% woonkamer en 70% rest woning en geen gasmeter meer nodig na inductie koken!

Ik heb dus boven de kachel dus een dikke tuinslang hangen voor automatisch bijvullen en de 6 meter en de trechter werken perfect...
beter de maar 10 Kg die ik nu in lege kachel van 4,9 Kw kwijt kon.
Omdat de woning goed geïsoleerd is en is en warmte via plafond omhoog gaat is alleen bij strenge koude niet mogelijk de gehele woning te verwarmen maar 95% van het jaar lukte...

rboer81
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2013 09:05

Re: Pelletkachel

Ongelezen bericht door rboer81 »

Oke dank je wel voor jullie reactie. Geeft de COLA veel warmte af? Genoeg voor mijn woonkamer? Die is 35M.

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: Pelletkachel

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Heb je hier al gekeken?
Allemaal info.
http://www.pellethandel.com
Na een paar jaar heb je de kosten van de kachel erweer uit.

stofzuigertje

Re: Pelletkachel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Cola, de importeur in Krommenie is goed of is het illegale import en afwijkende onderdelen?

Vraag is eens bij Passie voor Pallets of deze bekend is bij hun?
Een goed merk is beter als leuke aanbieding met mooie verhalen.

Afgelopen jaren zijn er al zoveel winkels weer mee gestopt dus lastige handel.
Zoek plaatselijk of regionaal iemand die tenminste 5 jaren of langer in deze handel zit en ervaring heeft
want storingen oplossen is in het begin zoeken...

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Pelletkachel

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

rboer81 schreef:Oke dank je wel voor jullie reactie. Geeft de COLA veel warmte af? Genoeg voor mijn woonkamer? Die is 35M.
Pelletkachels van Cola geven veel warmte! Hoog rendement ook. Wij zijn in ieder geval heel tevreden. Als je in Noord Holland woont zou ik zeker even bij Passie voor Pellets in Krommenie langsgaan, daar staan ze brandend en kunnen ze je ook advies geven. In mijn woonkamer van 40m2 staat een Cola van 9,2 kw en dat is meer dan genoeg! Wij zijn redelijk goed geisoleerd, Afgelopen winters nauwelijks nog met cv gestookt, flink bespaard, ongeveer 400,- per jaar (inkoop pellets meegerekend)

Gesloten