Schade door verhuizers

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
La Chercheuse
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2021 16:26

Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door La Chercheuse »

OP 21 juni 2021 zijn wij verhuisd door Verhuis Experts Utrecht. Aangezien we een vrij nieuw (anderhalf jaar oud), kwalitatief goed waterbed hadden, hebben we van te voren tot twee keer toe gebeld met dit verhuisbedrijf om te vragen of ze echt in staat waren dat waterbed goed te verhuizen. Er zijn nl. ook verhuisbedrijven die meteen aangeven dit niet te kunnen. Tot twee keer toe werd me verzekerd dat Verhuisexperts dit goed kon. Dat ze iemand in huis hadden die het vaker deed. Op de dag van de verhuizing zagen we al direct dat dit niet het geval was. De persoon die zich met het waterbed bemoeide wist in eerste instantie niet hoe de pomp werkte, waardoor er veel onnodig gerukt en getrokken werd aan de vulmonden van de matrassen, bijvoorbeeld. Los daarvan werd er ruw omgegaan met de matrassen. Datzelfde zagen we gebeuren tijdens de installatie. Het was een waterballet, waarbij er water op de vloer, de muren (werd zoveel mogelijk meteen met verhuisdekens opgedweild) en tussen de matrassen terecht kwam. Met dekens en (door ons aangevoerde) handdoeken werd geprobeerd het water tussen de matrassen en uit de bak op te dweilen. Dat lukte natuurlijk niet goed: die matrassen wegen gevuld per stuk 250 kg. Verder lagen de matrassen verdraaid in de bak en had de persoon in kwestie ook geen verstand van hoe te meten wat de juiste hoeveelheid water was per matras en had hij nog nooit gehoord van het toevoegen van conditioner. We lieten meteen onze twijfels blijken over met name die verdraaide matrassen, maar die werden weggewuifd: 'dit moest bijtrekken'. Die nacht sliepen we op ons logeerbed - en nog vele nachten erna. Want natuurlijk trok er niks bij. De dag na de verhuizing hebben we de installateur en verkoper van het bed ingelicht en om advies gevraagd. Zo kwamen we erachter dat de stabilisatie van de matrassen door het enorme gehannes met de matrassen beschadigd was en dat de matrassen dus waardeloos want onbruikbaar waren geworden. Wij hebben dit onmiddellijk gemeld bij het verhuisbedrijf en de schade geclaimd. We meldden ook dat we de matrassen zouden laten liggen voor eventuele inspectie door een verzekeringsagent. Er brak een lange periode aan van wachten op een reactie, van bellen en van het kastje naar de muur gestuurd worden. Na lang wachten hebben we een pomp gehuurd en de matrassen leeggemaakt (eerst een filmpje op You Tube bekeken) en een nieuw bed gekocht; het slapen op het logeerbed ging ons opbreken. Onze schadeclaim werd door het verhuisbedrijf afgewezen - men bood ons een 'compensatie' aan van € 100,--. Daarmee gingen we natuurlijk niet akkoord: het staat in geen verhouding tot de geleden schade en bovendien neemt het bedrijf geen enkele verantwoordelijkheid voor de mislukking van het verhuizen van dit bed, ondanks de beloftes vooraf. Enkele weken geleden hebben we per aangetekende brief opnieuw de schade geclaimd - en wachten nog steeds op een reactie van dit, zoals wij het ervaren, onbetrouwbare bedrijf. Wij zijn benieuwd of mensen iets dergelijks hebben meegemaakt en hoe dat is opgelost - of niet

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt. Hun kunnen jou het beste helpen. Of neem contact op met www.juridischloket.nl.

Anders zou je een advocaat moeten inschakelen. Ik vraag me af of de kosten voor een advocaat in verhouding staat tot de schade.

Ook kan je zonder advocaat een rechtzaak starten.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een paar vragen:
- met welk bedrijf heb je exact zaken gedaan? Heb je een website?
- heb je de toezegging mbt dat bed zwart op wit?
- met welke argumentatie wordt de schade afgewezen? Een beroep op de Algemene Voorwaarden ofzo?
- hoe groot is de schade?

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Dat zelfde zagen we gebeuren tijdens de installatie.

U stond er bij en keek er naar.
Bij de eerste twijfel had ik ze al laten stoppen..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door moederslink »

Irene van Houte schreef:
03 nov 2021 12:25
U stond er bij en keek er naar.
Bij de eerste twijfel had ik ze al laten stoppen..
En dan?

Een verhuisbedrijf is verzekerd. Op welke grond is de claim afgewezen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mijn algemeen advies(waar je nu niks meer aan hebt), stel dit soor vragen altijd schriftelijk, zodat je het antwoord ook op papier hebt. Bv via whatsap, mail, of messenger.
Ik hoop dat het goedkomt voor je.

La Chercheuse
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2021 16:26

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door La Chercheuse »

Moneyman schreef:
03 nov 2021 11:44
Een paar vragen:
- met welk bedrijf heb je exact zaken gedaan? Heb je een website?
- heb je de toezegging mbt dat bed zwart op wit?
- met welke argumentatie wordt de schade afgewezen? Een beroep op de Algemene Voorwaarden ofzo?
- hoe groot is de schade?
1. Met Verhuisexperts in Utrecht
2. Dat ze het bed gaan verhuizen staat zwart op wit.
3. Dat het door hun verzekeringen niet gedekt wordt - om voor mij onduidelijke redenen
4. ongeveer € 1000,00

La Chercheuse
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2021 16:26

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door La Chercheuse »

moederslink schreef:
03 nov 2021 12:30
Irene van Houte schreef:
03 nov 2021 12:25
U stond er bij en keek er naar.
Bij de eerste twijfel had ik ze al laten stoppen..
En dan?

Een verhuisbedrijf is verzekerd. Op welke grond is de claim afgewezen?
[/quote

Dat laatste is dus niet echt duidelijk. Hun verzekeringen dekken deze schade niet, werd mij gezegd. Ik ga daar opnieuw achteraan

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of dat bedrijf verzekerd is of niet, is eigenlijk niet van belang. Zij hebben die schade, volgens u, veroorzaakt, maar zij erkennen blijkbaar geen schuld.

Er is een geschillencommissie voor erkende verhuizers.

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... erhuizers/

Of zijn zij daar niet bij aangesloten?

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door Ivo.w »

sephora30 schreef:
03 nov 2021 14:12
Mijn algemeen advies(waar je nu niks meer aan hebt), stel dit soor vragen altijd schriftelijk, zodat je het antwoord ook op papier hebt. Bv via whatsap, mail, of messenger.
Ik hoop dat het goedkomt voor je.
Zodra het bedrijf aan de klus begint, mag je er als consument op vertrouwen dat het bedrijf zichzelf gekwalificeerd genoeg acht voor het uitvoeren van de klus. Voorafgaande mailwisseling heeft dan weinig tot geen meerwaarde. Schade die ontstaat tijdens het uitvoeren van een klus in opdracht van een consument is altijd voor rekening van de opdrachtnemer.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Schade door verhuizers

Ongelezen bericht door Ivo.w »

La Chercheuse schreef:
17 nov 2021 20:02
1. Met Verhuisexperts in Utrecht
2. Dat ze het bed gaan verhuizen staat zwart op wit.
3. Dat het door hun verzekeringen niet gedekt wordt - om voor mij onduidelijke redenen
4. ongeveer € 1000,00
Dat hun verzekering de schade niet dekt, is in principe niet jouw probleem. Het kan best zijn dat de polis van het verhuisbedrijf schade aan waterbedden uitsluit. Ook kan het zijn dat het verhuisbedrijf gekozen heeft voor een polis met hoog eigen risico, waardoor de claim is afgewezen. Maar dat neemt niet weg dat het verhuisbedrijf niet aansprakelijk is voor schade die haar werknemers veroorzaken aan een waterbed.

Het feit dat het bedrijf je claim bij haar verzekering heeft neergelegd, betekent dat het bedrijf in beginsel wel degelijk erkent dat zij aansprakelijk zijn voor de ontstane schade.

Gesloten