verplichte rook melder

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
angel1978
Berichten: 10962
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat ding reageert niet op vuur (er zit geen camera in) maar in de typische luchtsignalen die bij mogelijk brandgevaar horen.
Zou daar de naam vandaan komen :o

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door scontra »

luna01 schreef:
26 jul 2022 14:34
Flonsflons en riddert, waarom zo'n afkeurende reactie? Ik heb al vaker dan 4 keer gekookt in mijn leven incl. brandmelders. Die hingen dan ook op strategische plekken.
U weet dus waar de strategische plekken in huis zijn, wat is er dan eenvoudiger om rookmelders op die plekken te hangen ?

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door luna01 »

Dat weet ik dus niet Jablan, maar zou me niet verbazen.

Wil graag nog iets kwijt over die echt lullige reacties op mij. Ik ben geen Nederlander, en daardoor wat langer van stof. Ik wil geen melding maken over onzinnige beledigingen die ik hier weer lees. Of als vijand markeren, zoals ik bij forum instellingen zag. Een brandmelder hoort niet zo dicht bij een gasstel. Dat die afzuigkap in zodanige staat was, dat wist ik niet.

Maar het had ook mijn haar kunnen zijn i.p.v. teedoek. Ik zou het op prijs stellen om mij gewoon objectief te lezen. En niet op een vage gebruikersnaam die ik 12 jaar geleden koos, of me op eerdere topics te reduceren die voor de een abacadra zijn of lijken, maar voor mij echt wel de bittere realiteit.

Vriendelijk dank.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
26 jul 2022 15:55
Bij mij plaatste de huurder de rookmelders.
U verhuurd een woning ?

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door luna01 »

Flonsflons, oké. Maar ik ga een serieus gesprek aan met de plaatser van die brandmelder. Het waren steeds verschillende situaties en moest handelen. Mijn excuus dan nog, want zag je reactie nu niet. Werd een beetje boos. Ik weet niet of ik de leeftijd van je moeder heb, dat is dan ook weer een beetje overbodig. Kan iedereen gebeuren..

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door Methusalah »

luna01 schreef:
26 jul 2022 15:55

Wil graag nog iets kwijt over die echt lullige reacties op mij. Ik ben geen Nederlander, en daardoor wat langer van stof. Ik wil geen melding maken over onzinnige beledigingen die ik hier weer lees. Of als vijand markeren, zoals ik bij forum instellingen zag. Een brandmelder hoort niet zo dicht bij een gasstel. Dat die afzuigkap in zodanige staat was, dat wist ik niet.

Kom op, een beetje zelfspot is goed voor je. ;)

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door luna01 »

Scontra, ik woon hier nog niet zo gek lang. In mijn vorige huis had ik ook rookmelders, boven en beneden, maar die gingen nooit af. Ging er vanuit dat het wel goed is...

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is een rookmelder, geen brandmelder. Deze apparaten gaan af bij rook, niet bij brand (door brand ontstaat er rook waardoor het alsnog af gaat).

(Ik heb ooit een theedoek in de fit laten vliegen, rookmelder ging niet af omdat er nog te weinig of geen rook was, heel normaal)

In de rookmelder zit een lampje of censor die tegen een object schijnt. Indien er geen contact wordt gemaakt (bijvoorbeeld door de rook) gaat het alarm af.

Op www.brandweer.nl/onderwerpen/rookmelders/ (inclusief de links) staat waar u de rookmelder het beste kunt plaatsen. Misschien is een andere locatie beter. En probeer tijdens het koken minder rook te veroorzaken.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 26 jul 2022 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door luna01 »

Methusalah, zelfspot daar kan ik best om lachen. Maar ervaar dit niet als zelfspot...😉

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door luna01 »

Dank Seinhuis, daar kan ik iets mee..

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door scontra »

luna01 schreef:
26 jul 2022 16:12
Scontra, ik woon hier nog niet zo gek lang. In mijn vorige huis had ik ook rookmelders, boven en beneden, maar die gingen nooit af. Ging er vanuit dat het wel goed is...
Toch al wat jaren als ik zie wanneer u hier een account heeft aangemaakt en dat zult u vast niet op eerste dag van uw verblijf alhier hebben gedaan. Maar dit is volkomen onbelangrijk m.b.t. het onderwerp.
Hang rookmelders daar waar geadviseerd wordt om ze op te hangen en dat is niet in de korte nabijheid van een gasfornuis.

Succes.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door luna01 »

Ja Flonsflons dat was ook dom van mij. Was al lang blij dat het ding stopte en ging die op de vensterbank af...

Bood mijn excuus aan, maar zit er wel over te denken om mijn gebruikersnaam te veranderen, snap alleen niet hoe....🙈

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door moederslink »

luna01 schreef:
26 jul 2022 16:07
Maar ik ga een serieus gesprek aan met de plaatser van die brandmelder
Koop een paar van die dingen zelf en plaats ze daar waar ze hun werk moeten en kunnen doen.
Zo duur zijn die dingen niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door Jablan »

Andere gebruikersnaam gaat het snelste via een PB naar het account 'Radar'. Al vind ik Luna best een mooie naam ;)
PB = privébericht.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
26 jul 2022 14:21
En plaats dan zo.n ding in de gang of in de woonkamer en zeker geen 1.5 meter van het gasstel :roll:
Hier in de gang, eentje en in de keuken ( ver van het gas af ) en 1 boven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door moederslink »

👍👍👍 alleen maar erg verstandig !!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door reggie2 »

Heeft de wbv gedaan😁

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door reggie2 »

In de keuken beginnen vaak branden, maar als je een rookmelder hebt en iemand laat een vuurtje branden ( kan vergeten worden ) is het wel zo handig een melder te hebben.

Lowieze
Berichten: 6611
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
27 jul 2022 11:31
In de keuken beginnen vaak branden, maar als je een rookmelder hebt en iemand laat een vuurtje branden ( kan vergeten worden ) is het wel zo handig een melder te hebben.
Een hittemelder lijkt me dan handiger in de keuken

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: verplichte rook melder

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lijkt het jou ja, mij niet.
Het is mij trouwens om het even, als er maar een waarschuwing komt, kan mensenlevens schelen.

Plaats reactie