LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Art68
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2019 13:35

Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Ongelezen bericht door Art68 »

Vorig jaar in mei via de Delta een nieuwe “slimme” meter laten plaatsen.... zat te twijvelen m.b.t. de teruggave van mijn zonnepanelen.... maar goed... Maar het blijkt nu echt een hele slimme meter te zijn, in de periode van januari tot mei zou ik 7500kwh verbruikt hebben... wat wij normaal verbruiken in ruim 2 jaar... “Tja meneer de Lange, het klopt waarschijnlijk niet, maar u heeft een handtekening gezet voor de vervanging en gaat daarbij ook akkoord voor de meterstand, wij kunnen niets voor u betekenen.... “
Daar sta je dan als consument.... of je even de rekening van 1100 euro wilt overmaken 😞 Ts niet anders... weer geleerd, bij twijvel dus niet doen 🙂
Thanks Delta voor de “fantastiche” klantenservice.... waarschijnlijk maar op zoek naar een andere energieleverancier 😉

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is een geschillencommissie, steek daar uw licht eens over op.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daar heb je geen andere energieleverancier voor nodig. Vraag ijking van je Meter aan.

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat hebt u volgens de meter in januari en februari dit jaar verbruikt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Ongelezen bericht door berndv »

Art68 schreef:
04 mar 2019 13:37
maar u heeft een handtekening gezet voor de vervanging en gaat daarbij ook akkoord voor de meterstand
Die meterstand, die heeft u ook zelf kunnen aflezen van uw meter? Ik neem tenminste aan dat u niet de op papier gezette meterstand voor lief heeft genomen en maar heeft getekend? Als u die eindstand visueel heeft gecontroleerd, dan lijkt mij daar geen twist over. Dan zou dus eigenlijk alleen de beginstand een punt kunnen zijn waar enige twijfel over zou kunnen bestaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Ongelezen bericht door bprosman »

Mij is het nog steeds niet duidelijk uit de OP of er nu geschil is over wat de nieuwe meter geregistreerd zou hebben of over de eindstand van de vorige meter.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Ongelezen bericht door berndv »

bprosman schreef:
05 mar 2019 14:55
Mij is het nog steeds niet duidelijk uit de OP of er nu geschil is over wat de nieuwe meter geregistreerd zou hebben of over de eindstand van de vorige meter.
Ik vind het inderdaad ook niet echt heel erg duidelijk. Ik ging er zelf eigenlijk van uit dat het juist ging om het deel voordat de meter geplaatst werd:
Art68 schreef:
04 mar 2019 13:37
Vorig jaar in mei via de Delta een nieuwe “slimme” meter laten plaatsen
Art68 schreef:
04 mar 2019 13:37
in de periode van januari tot mei zou ik 7500kwh verbruikt hebben... wat wij normaal verbruiken in ruim 2 jaar
Zoals ik dit lees, zou het gaan om het verbruik vóórdat de nieuwe meter geplaatst is.

Alleen onderstaande brengt wel de nodige verwarring.
Art68 schreef:
04 mar 2019 13:37
Maar het blijkt nu echt een hele slimme meter te zijn

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vervanging electriciteitsmeter bij delta

Ongelezen bericht door bprosman »

Deze zin brengt mij in verwarring :
“Tja meneer de Lange, het klopt waarschijnlijk niet, maar u heeft een handtekening gezet voor de vervanging en gaat daarbij ook akkoord voor de meterstand, wij kunnen niets voor u betekenen.... “
En "in de periode van januari tot mei zou ik 7500kwh verbruikt hebben."
Terwijl in Mei de slimme meter geplaatst is.
Zoals ik dit lees, zou het gaan om het verbruik vóórdat de nieuwe meter geplaatst is.
Ik ook.

Gesloten