LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Quote tekst die bij item Radar hoort:

"Nu blijkt dat het gezin jarenlang een eigen bijdrage heeft betaald vanuit de verkeerde regeling, namelijk de Wmo, en deze valt een stuk lager uit dan de eigen bijdrage vanuit de Wlz"

Men betaalde dus veel te weinig per maand. 700 was Wlz terwijl de bijdrage Wmo veel hoger is.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan moest er wel een superhoog inkomen zijn als men thuis verzorgd wordt en er is ook nog een echtgenoot. En dan een eigen bijdrage van zo’n € 1.500 per maand?

Lowieze
Berichten: 6602
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door Lowieze »

StevieNL81 schreef:
23 apr 2019 09:49
Quote tekst die bij item Radar hoort:

"Nu blijkt dat het gezin jarenlang een eigen bijdrage heeft betaald vanuit de verkeerde regeling, namelijk de Wmo, en deze valt een stuk lager uit dan de eigen bijdrage vanuit de Wlz"

Men betaalde dus veel te weinig per maand. 700 was Wlz terwijl de bijdrage Wmo veel hoger is.
Nee, de bijdrage WMO is lager dan WLZ. Dat staat in uw eerste zin.
Maar als je al een forse eigen bijdrage betaalt en die blijkt verkeerd te zijn, dan wordt deze toch verrekend of terugbetaald?
En toch blijft er dan 20.000 euro over om alsnog te betalen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Tnx Lowieze voor correctie... Zal nog te weinig koffie op hebben.

Ik weet niet meer dan jullie, maar vermoed dat juiste eigen bijdrage minus betaald bedrag = 20K... Maar zeker weten doe ik het niet.

Lowieze
Berichten: 6602
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door Lowieze »

Neem nog een lekker bakkie Stevie ☕️
Maar dat is dus precies wat ik bedoel met dat het voor kijkers niet duidelijk is. Radar veroorzaakt zo waarschijnlijk onrust onder mensen die ook een eigen bijdrage aan het CAK betalen.
Laat zo’n bijdrage van Fons met z’n hamburgers dan weg uit de uitzending en besteed wat uitgebreider aandacht aan dit onderwerp.

Henk Boekholt
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2017 14:22

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door Henk Boekholt »

Als iemand een fout maakt en je hebt en/of kunt dat bewijzen, dan heb je een sterke zaak en persoonlijk zou ik dan naar de rechter stappen en er dus een zaak van maken.
Aan de andere kant geef je een signaal af en dan maar eens kijken hoe dat gaat uitpakken, ik zou daar heel nieuwsgierig naar zijn.
Nog even afgezien te bedenken dat vrouw ernstig ziek en daar totaal geen rekening mee wordt gehouden. Zowel de politiek als de mensen die dit hebben veroorzaakt, dat mensen door fouten van anderen in de problemen zitten, zij moeten zich doodschamen... en dan hou ik het netjes... Geef de rekening aan de personen die dit hebben veroorzaakt, lijkt mij een hele redelijke oplossing, misschien dat zij het een volgende keer eerder kunnen voorkomen...

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ze zijn naar de rechter gegaan... En hebben verloren.

"Naar de rechter vanwege de vordering

Het gezin besluit de vordering aan te vechten via hun rechtsbijstandsverzekering. Maar omdat het CAK binnen de wettelijke termijnen is gebleven, besluit de bestuursrechter in maart 2019 dat het gezin het volledige bedrag toch moet betalen. Het CAK heeft namelijk pas op 9 januari 2018 melding gekregen van het Zorgkantoor en had de eigen bijdrage dus niet eerder kunnen vaststellen."

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt dus rustig stellen dat de uitzending meer vragen oproept, dan beantwoordt. Jammer.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

StevieNL81 schreef:
23 apr 2019 10:23
Ze zijn naar de rechter gegaan... En hebben verloren.
De rechter houdt zich, als het goed is, aan de wet. En dus moet de politiek deze onredelijke gang van zaken voorkomen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: 20.000 euro schuld bij het CAK door fout van het Zorgkantoor

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hoeft niet want de regels zijn reeds aangepast. Te laat voor TS maar voor de toekomst zou dit niet opnieuw kunnen/mogen gebeuren.

Gesloten