Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Milex
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2023 11:33

Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door Milex »

Ik ben al jarenlang trouwe klant bij Zalando. Ik heb geen betalingsachterstand of betalingen openstaan. Uit het niets is een betaling met Ideal of op rekening niet meer mogelijk.
Ik kan alleen nog maar gebruik maken van een betaling met Creditcard. Ik heb geen credit card wat inhoudt dat ik geen enkele bestelling meer kan plaatsen bij Zalando.
Ik heb ook een Plus lidmaatschap gekocht waardoor ik gebruik kan maken van extra services.
Ik heb contact opgenomen met Zalando en krijg van hun als oplossing dat ik maar een virtuele creditcard moet aanschaffen. Er wordt geen enkele oplossing geboden voor het feit dat ik wel voor de rest van het jaar betaald heb voor een Plus lidmaatschap.
Ik vind dit een hele bijzondere ontwikkeling en zeer klantonvriendelijk. Ik ben dan ook benieuwd of dit zomaar kan en mag.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Volgens de website van Zalando.nl accepteren hun 3 soorten creditcards, PayPal, op rekening betalen en iDeal. Mogelijkheden genoeg zal ik zeggen.

iDeal is een Nederlandse betalingssysteem. Indien u op een buitenlandse website van Zalando zit dan wordt iDeal niet ondersteund.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door kuklos »

Milex schreef:
23 apr 2023 11:47
Ik ben dan ook benieuwd of dit zomaar kan en mag.
Waarom zou het niet mogen? Is er ergens vastgelegd welke betalingsmethoden webwinkels moeten gebruiken?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door 16again »

Welke betaalmogelijkheden staan er in de voorwaarden van je lidmaatschap? Als die nu zijn gewijzigd, dan kun je van je lidmaatschap af.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door Moneyman »

Milex schreef:
23 apr 2023 11:47
Ik ben al jarenlang trouwe klant bij Zalando. Ik heb geen betalingsachterstand of betalingen openstaan. Uit het niets is een betaling met Ideal of op rekening niet meer mogelijk. Ik kan alleen nog maar gebruik maken van een betaling met Creditcard. Ik heb geen credit card wat inhoudt dat ik geen enkele bestelling meer kan plaatsen bij Zalando.
Blijkbaar is er toch iets met jouw account om omstandigheden aan de hand. Ik kan nog wél op andere manieren betalen. In de toepasselijke algemene voorwaarden is niets opgenomen over beperkte betalingsmogelijkheden. Daar staat slechts:
3.1 In principe bieden wij de volgende betaalwijzen aan: vooruitbetaling, creditcard, op rekening, en Paypal. Wij behouden ons bij iedere bestelling het recht voor om bepaalde betaalwijzen niet aan te bieden en te verwijzen naar andere betaalwijzen.
Milex schreef:
23 apr 2023 11:47
Ik heb ook een Plus lidmaatschap gekocht waardoor ik gebruik kan maken van extra services.
Hoe heb je je Plus lidmaatschap betaald? Ik lees daar in de algemene voorwaarden:
6.1 Wij bieden creditcard en Paypal als betalingsmethodes aan. Wij behouden ons het recht voor om andere betaalmethodes aan te bieden, waar je op gewezen zult worden voordat de registratie voltooid is. Houd er rekening mee dat wij alleen betalingen accepteren van rekeningen binnen de Europese Unie (EU). Je bent verantwoordelijk voor alle kosten in verband met geldtransacties.
Milex schreef:
23 apr 2023 11:47
Er wordt geen enkele oplossing geboden voor het feit dat ik wel voor de rest van het jaar betaald heb voor een Plus lidmaatschap.
Op zich niet gek: je Plus lidmaatschap gaat niet over de betaalwijze, en je kunt gewoon nog gebruik maken van de voordelen ervan.

En trouwens... lees ook even dit bericht van Zalando.

chellevonrose
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2023 19:36

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door chellevonrose »

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al jaren bestel ik via zalando op rekening. Nu mag ik alleen nog via creditcard betalen. Ik snap dat je mogelijk bepaalde account blokkeert van op rekening betalen, maar dan zou je verwachten dan je op zijn minst via ideal of paypal kan betalen. Klantenservice bied geen oplossing behalve een cadeau kaart kopen of een virtuele creditcard aanschaffen. Je kan nergens tegen in bezwaar gaan . Ook ik heb een pluslidmaatschap. Klantenservice zegt dat het niets met je eigen account te maken heeft maar met de artikelen die je besteld...maar dat is ook onzin want als ik wat anders in mn mandje doe heb ik hetzelfde probleem. Dus heeft weldegelijk met mn account te maken, maar hoe ik vervolgens daarop in bezwaar kan gaan of kan bekijken wat tot deze maatregel heeft geleid kom je gewoon niet verder. Ik ben benieuwd of het bij andere ook zo was en het inmiddels weer gewoon goed gaat?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door BL2 »

Werkelijk nog nooit wat gekocht bij Zalando. En dat doe ik zeker niet bij bedrijven welke voor extra service ook nog geld durven te vragen.
Dus ook zonder Zalando valt er prima te leven.

Verder, betalen met je creditcard is erg verstandig bij webwinkels, als het product niet wordt geleverd krijg je vaak via de creditcard je geld nog terug.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Misschien iets teveel geretourneerd?
Beter naar een stenen winkel gaan daar kunt u zonder kosten op uw gemak kleding passen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

chellevonrose schreef:
04 jul 2023 19:47
Ik heb precies hetzelfde probleem. Al jaren bestel ik via zalando op rekening. Nu mag ik alleen nog via creditcard betalen.
Bij bepaalde klanten word een blokkade opgeworpen om te kopen. Reden dat dat dat soort klanten meer kosten maken dan gemiddeld. Klanten die bijvoorbeeld overmatig retourneren zijn een doorn in het oog en laten ze liever gaan dan komen.
Wat bij u exact het geval is (retourneren, verkeerde woonwijk) zal nooit verteld worden.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Snap dat ze wellicht geen betalen na ontvangst aanbieden maar wat is het risico met Ideal dan?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door grun »

StevieNL81 schreef:
05 jul 2023 11:14
Snap dat ze wellicht geen betalen na ontvangst aanbieden maar wat is het risico met Ideal dan?
Ideal kun je niet storneren.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door jochemd »

Moneyman schreef:
24 apr 2023 13:35
En trouwens... lees ook even dit bericht van Zalando.
Die is interessant. En dan vooral:
Onze klantenservice kan de aangeboden betaalwijzen niet wijzigen en kunnen we niet precies achterhalen waarom een betaalmethode niet wordt aangeboden.
Een beslissing baseren op "computer says no" zonder nadere informatie staat op gespannen voet met de AVG. Je kan dus eens beginnen met een inzageverzoek zoals beschreven in het stappenplan van de Autoriteit Persoonsgegevens.

kwaazaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2023 12:41

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door kwaazaar »

(Een aantal reacties hier lijken door Zalando zelf geschreven te zijn)

Ik heb momenteel hetzelfde issue. Ik retourneer veel, dus misschien proberen ze nu van me af te komen. Maar juist vanwege dat retourneren heb ik ook Plus genomen, dus ik betaal ervoor. Desnoods wil ik per retour ook wel extra betalen, maar ze blokkeren me nu, aangezien ik geen CC heb.

In de chat heb ik via de klantenservice m'n Plus-abonnement geannuleerd en krijg ik na rato de kosten daarvan terug.

Ik vind het wel vreemde praktijken zo. Waarom niet open uitleggen wat het probleem is.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

kwaazaar schreef:
25 aug 2023 12:45
(Een aantal reacties hier lijken door Zalando zelf geschreven te zijn)

Ik heb momenteel hetzelfde issue. Ik retourneer veel, dus misschien proberen ze nu van me af te komen. Maar juist vanwege dat retourneren heb ik ook Plus genomen, dus ik betaal ervoor. Desnoods wil ik per retour ook wel extra betalen, mar ze blokkeren me nu, aangezien ik geen CC heb.

In de chat heb ik via de klantenservice m'n Plus-abonnement geannuleerd en krijg ik na rato de kosten daarvan terug.

Ik vind het wel vreemde praktijken zo. Waarom niet open uitleggen wat het probleem is.
Blijkbaar ontgaat je de werkelijke issue. Alles wat wordt geretourneerd gaat enkele reis Chili
https://www.businessinsider.nl/in-chili ... htbaar-is/

Su de la Bruyère
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2023 12:27

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door Su de la Bruyère »

Denk in oplossingen. Zalando draagt ze zelf al aan.

1. Open een gratis account bij N26. Dat is een Duitse bank, dus je geld is tot €100.000 veilig. Je bankkaart is tevens een virtuele Mastercard (creditcard). Daarmee zijn je aankopen 180 dagen verzekerd.
Je kunt ook een gratis fysieke betaalpas aanvragen en krijgt rente over je saldo.
Misschien bieden andere buitenlandse banken zoals de Spaanse Santander hetzelfde. Daar heb ik geen ervaring mee.

2. Je kunt ook via Klarna betalen bij Zalando (en veel andere webwinkels).
Bij de meeste webwinkels waar Klarna niet mee samen werkt, kun je kostenloos een eenmalige virtuele creditcard aanmaken per bestelling.
De rekening hoef je pas na 30 dagen renteloos te betalen.
Ik weet niet of Riverty hetzelfde biedt. Daar heb ik geen ervaring mee.

3. Tot slot kun je op veel websites (ook Zalando) betalen via Paypal. Ook daar is een account gratis. Alleen krijg je geen rente of een fysieke pas.

Nog beter: consuminder, laat Zalando links liggen en koop je kleding bij de kringloop.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Alleen nog creditcard betaling mogelijk bij Zalando

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kwaazaar schreef:
25 aug 2023 12:45
(Een aantal reacties hier lijken door Zalando zelf geschreven te zijn)
Verdiept u zich in de history van die personen die die reactie gegeven hebben. Een dooddoener van een opmerking dus.
kwaazaar schreef:
25 aug 2023 12:45
Ik heb momenteel hetzelfde issue. Ik retourneer veel, dus misschien proberen ze nu van me af te komen. Maar juist vanwege dat retourneren heb ik ook Plus genomen, dus ik betaal ervoor. Desnoods wil ik per retour ook wel extra betalen, maar ze blokkeren me nu, aangezien ik geen CC heb.
En dat klopt, klanten die overmatig retourneren krijgen een blokkade opgeworpen zodat ze eerst gaan nadenken voordat ze gaan bestellen. Retouren kosten namelijk erg veel geld.
kwaazaar schreef:
25 aug 2023 12:45
Ik vind het wel vreemde praktijken zo. Waarom niet open uitleggen wat het probleem is.
Gelukkig is een AVG. Ik moet er niet aan denken dat allerlei personeel inzage heeft in mijn gegevens.

U wilt betalen voor de retouren? Heeft u enig idee wat dat daadwerkelijk kost? Het retourneren van 1 kledingstuk gaat al snel de waarde te boven. Ik denk niet dat als u een shirtje koopt van €10,- dat u daar €25,- aan retourkosten voor wilt gaan betalen.

Plaats reactie