LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anwb europa compleet

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ppvandorst
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2015 13:15

anwb europa compleet

Ongelezen bericht door ppvandorst »

voor de vakantie heb ik europa compleet 24-7-2015 aangevraagd
met online bestellen kon ik niet zien dat er verrekeningen zijn uitgevoerd maar ik dacht 5maanden europa compleet dat zullen ze wel eerlijk verrekenen
dit bleek niets van waar
ik had al anwb 83 euro dit is van de 199(europa compleet) hou ik 116 euro over
ik zou eigenlijk maar 48,34 moeten betalen dit is voor 5 maanden

bel ik de anwb om verhaal te halen maar de jongen heer zegt dat hij veel moet aanpassen en dat zou de reden zijn dat anwb daar aan prijzen verrekening niet aan meedoet

vind dit erg jammer dit zou niet moeten!!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: anwb europa compleet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik snap er niks van... iemand anders die het kan vertalen?

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: anwb europa compleet

Ongelezen bericht door gordr »

Frantic2 schreef:ik snap er niks van... iemand anders die het kan vertalen?
TS was al lid van de ANWB, maar wilde graag Europa dekking.
24 juli heeft hij Europa Compleet online besteld voor 199 euro in de veronderstelling dat ze de kosten zouden verrekenen met zijn huidige lidmaatschap van 83 euro. Hij kon online echter niet zien of ze dat hadden gedaan.
Aangezien het jaar nog maar iets meer dan 5 maanden duurde vindt TS dat hij maar 5 maanden de meerprijs voor Europa Compleet zou moeten betalen: 5/12 x (199-83) = 48,34 euro.
Tijdens telefonische navraag bij de ANWB bleek er helemaal geen verrekening te hebben plaatsgevonden, omdat het administratief te veel handelingen zouden zijn.
Dat betreurt TS, TS vindt dat de ANWB dat beter had moeten oplossen.

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: anwb europa compleet

Ongelezen bericht door gordr »

ppvandorst schreef:ik had al anwb 83 euro dit is van de 199(europa compleet) hou ik 116 euro over
ik zou eigenlijk maar 48,34 moeten betalen dit is voor 5 maanden
Zo werken die lidmaatschappen niet.
Het lidmaatschap gaat per kalenderjaar, ongeacht wanneer je in dat jaar lid wordt.

Bij Europa Compleet heb je bijvoorbeeld recht op 35 dagen een vervangende auto in Europa en 5 dagen in Nederland. Het maakt daarvoor niet uit of je in januari lid wordt of in oktober. Wel geeft de ANWB wat korting later in het jaar, op dit moment kost Europa Compleet voor 2015 nog 99,50 (i.p.v. 199,-)

Bij het standaard lidmaatschap in Nederland heeft u o.a. recht op 2 dagen vervangend vervoer in Nederland. Er zit inderdaad voor een deel overlap in de dekking van de twee lidmaatschappen, maar ze kunnen best naast elkaar bestaan. U heeft beiden, dus in principe heeft u in 2015 recht op 7 dagen vervangend vervoer in Nederland (5 dagen van Europa Compleet en 2 dagen van het standaard Lidmaatschap).

U bent door de gedeeltelijke overlap het beste uit als u in januari meteen het goede lidmaatschap voor het gehele jaar kiest. Even goed plannen voor 2016 dus.
Laatst gewijzigd door gordr op 24 aug 2015 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

gordr
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 jun 2015 11:05

Re: anwb europa compleet

Ongelezen bericht door gordr »

Ter aanvulling op bovenstaande: als je als lid van de ANWB inlogt op de website van de ANWB, dan kun je een bestaand pakket ook wijzigen, dat had je dus moeten doen. Je hebt nu een nieuw lidmaatschap Europa Compleet besteld in de hoop dat het allemaal wel verrekend zou worden.

ppvandorst
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2015 13:15

Re: anwb europa compleet

Ongelezen bericht door ppvandorst »

mijn excuses dat het wat onduidelijk is heb dyslexie

ik heb hier over gebeld maar ze doen helemaal niks nu heb ik de 116 euro betaald
ik vind dat ik recht heb om 1 HEEL jaar europa compleet tot 24-7-2016!! maar dit is dus ook
ik betaal 116 euro voor deze 5 maanden en eind 2015 stop dit

zou graag hier een oplossing voor willen maar weet niet wat

ja anwb moeet dit beter afhandelen
morgen bel ik weer vind dit echt niet kunnen
oke de mail reageren ze raar ze hebben reklacame spotjes en acties?? (als je over 2 weken op vakantie gaat)

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: anwb europa compleet

Ongelezen bericht door tijger1 »

Hier is dus geen oplossing voor. Wat u hebt loopt eind van het jaar af. Let er op dat u tijdig, dus vóór 15 november opzegt, anders zit u er weer het hele jaar aan vast.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: anwb europa compleet

Ongelezen bericht door kweenie »

ppvandorst schreef:m
ik vind dat ik recht heb om 1 HEEL jaar europa compleet tot 24-7-2016!! maar dit is dus ook
ik betaal 116 euro voor deze 5 maanden en eind 2015 stop dit

zou graag hier een oplossing voor willen maar weet niet wat
Je kunt wel meer vinden, maar daar schiet je niets mee op.
De voorwaarden zijn helder, het lidmaatschap geldt voor een kalenderjaar. Of je nu begin van het jaar lid wordt of aan het eind van het jaar, je bent lid voor dát kalenderjaar.

De oplossing is om je er bij neer te leggen. En om in het vervolg de voorwaarden te bekijken.

Gesloten