LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanbetaling terug ???

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jaap39ruyg
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:12

aanbetaling terug ???

Ongelezen bericht door jaap39ruyg »

Ik zie bij de mediamarkt een lcd tv die ik wil kopen, het toestel is niet op voorraad en dient besteld te worden.
De verkoper vraagt mij een aanbetaling te doen, als ik hem vertel dat ik daartoe niet verplicht ben meldt deze mij dat hij anders het toestel niet mag bestellen, ik doe een aanbetaling van 25 euro.
Ik wil echter van de koop af omdat het te lang duurt het zou een week duren maar ik heb nog niets vernomen van de mediamarkt, op de bon die ik meekreeg wordt niets vermeld van voorwaarden o.i.d.
De vraag is dus simpel, ben ik verplicht tot afname van het toestel, kan ik mijn aanbetaling terugvorderen?

geknepen
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:03

Re: aanbetaling terug ???

Ongelezen bericht door geknepen »

Je bent toch niet gek...?
Gewoon terug vragen. Ze nemen tenslotte ook apparatuur terug als je van de koop af wilt zien.
Succes!

jaap39ruyg
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:12

Re: aanbetaling terug ???

Ongelezen bericht door jaap39ruyg »

ga t proberen

Faust001
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2008 16:28

Re: aanbetaling terug ???

Ongelezen bericht door Faust001 »

weer typisch zo'n achteraf verhaal, een aankoop van een lcd tv is vaak een opwelling, je vind m mooi en wil m hebben... dan kijk je vaak niet naar de kleine lettertjes die er juist vaak niet eens zijn! Lesje geleerd? knip dicht houden bij opdringerige verkopers dus. en de volgende keer gewoon de zaak uitlopen en bij de buurman een tv kopen.
Greetz, Faust

jaap39ruyg
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:12

Re: aanbetaling terug ???

Ongelezen bericht door jaap39ruyg »

wat nou opwelling herr faust???

me oude tv was stuk dus ik moest gewoon een nieuwe en dit is mijn 2e LCD maar het is keurig geregeld bij de mm kreeg keurig mijn centjes terug

En meneer faust probeer niet zo negatief in het leven te staan

Faust001
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2008 16:28

Re: aanbetaling terug ???

Ongelezen bericht door Faust001 »

opwelling ja, zoniet had je jezelf niet hoeven af te vragen of je je aanbetaling wel terug krijgt als het je te lang duurt, dan was je dat wel voor geweest door duidelijke afspraken te maken. bij deze verkoper heb je mazzel gehad, maar daar kom je niet altijd mee weg... beste jaap... Daarbij, ken jij mij zo goed dat jij mij kan vertellen positiever in het leven te staan? je voelt jezelf duidelijk aangesproken...
Greetz en t ga je goed bij je volgende aankoop, Faust

jaap39ruyg
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2008 21:12

Re: aanbetaling terug ???

Ongelezen bericht door jaap39ruyg »

je bent een goed mens dank je voor je bemoeienis en je reaktie

Gesloten