LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (bijna) failliet wat kan je als consument?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
qalias
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2007 12:12

(bijna) failliet wat kan je als consument?

Ongelezen bericht door qalias »

Ik heb een fitness apparaat voor 1000 euro gekocht op www.homefithome.nl na twee maanden wachttijd blijkt dat er een oud apparaat met een storing wordt geleverd (kan nog van geluk spreken dat ik iets krijg). De telefoon wordt niet meer opgenomen - de winkel blijft dicht - sterker, de winkel is bijna helemaal leeg onderwijl.

Wat kan je dan nog doen?

Kan ik ergens dit kenbaar maken anders dan hier en in de groep opgelicht?

Geld terug zal waarschijnlijk niet meer kunnen (lukken) - of moet ik dit toch nog bij een andere instantie aankaarten??

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: (bijna) failliet wat kan je als consument?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Home Fit Home

Uit het handelsregister Kamer van Koophandel;

Home Fit Home B.V. KvKnr: 24268684 0000
Oostzeedijk 310, 3063CC Rotterdam Hoofdvestiging

Dit betekend zo snel mogelijk in ieder geval uw claim voor terugbetaling van vooruitbetaald geld daar naar toe sturen per aangetekende brief met bericht van ontvangst waarbij u een uiterste termijn stelt.

Normaal gesproken voorafgegaan door uw eis tot levering binnen X aantal dagen maar in dit geval kunt u aangeven dat na informatie u geen vertrouwen heeft in een alsnog leveren van het product.

Zolang er nog geen sprake is van een surceance van betaling of failliesement kunt u door met google "directincasso"in te tikken en hun te vragen voor hun "laatste waarschuwingsservice" of het incassotraject te starten heeft u nog de kans uw betaalde geld nog terug te zien.

Grootvader

Gesloten