LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeente aansprakelijk stellen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
LauY
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:30

gemeente aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door LauY »

Ik ben vorige week reed ik na een regenachtige dag op de weg met mijn scooter. Ik was bijna bij bestemming en wilde een bochtje maken om mijn scooter neer te zetten en al rijdend, voordat ik het door had, ben ik volledig door een bed van bladeren onderuit gegaan. De gemeente heeft dit stuk weg niet schoongemaakt en na een regenachtige dag zijn dit soort stukken, een hoop bladeren en regen, levensgevaarlijk! Door mijn val is mijn scooter kapot gegaan en krijg hem nu niet meer gestart. Kan ik hiervoor de gemeente aansprakelijk stellen of is dit een misgeschoten kans?

mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Re: gemeente aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door mar9 »

Nou, wat denk jezelf...

De Gemeentebelastingen zullen wel erg hoog worden...

Neem de vraag dan ook niet erg serieus eigenlijk...

Neem eigen verantwoordelijkheid. Het is Herfst (uuuhhh vallende bladeren) en regenachtig...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: gemeente aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Lau, lekkere mentaliteit iedereen maar aansprakelijk stellen voor je eigen fouten.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: gemeente aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door frenkievee »

na een regenachtige dag zijn dit soort stukken, een hoop bladeren en regen, levensgevaarlijk!
Dus je weet het, dus kun je je niet beroepen op onwetendheid!! En je hebt zelf verantwoording voor veilig gedrag. En daar blijft het bij!

Faust001
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2008 16:28

Re: gemeente aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door Faust001 »

Wat een fijne reactie's allemaal. Je kan daar inderdaad de gemeente voor aansprakelijk stellen LouY. Mijn schoonzus heeft exact hetzelfde meegemaakt en gelukkig had ze een rechtsbijstandverzekering (voor de lange adem), die haar geholpen heeft de reparatiekosten bij de gemeente Purmerend terug te halen.
geluk ermee, Faust

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: gemeente aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door MLF »

In de herfst liggen nu eenmaal bladeren op de grond en u heeft eigen verantwoording, u maakt geen kans.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: gemeente aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Faust001: Je kunt de gemeente in sommige gevallen aansprakelijk stellen. Hamvraag is of ze nalatig zijn geweest. Dat is het geval als ze aantoonbaar wisten dat de gevaarlijke situatie bestond, dus als ze er voor gewaarschuwd waren. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat die bladeren er al weken liggen, dan kun je de gemeente verwijten dat ze die hadden moeten opruimen. Hoewel zij dan weer kunnen komen met de opmerking: maar dan had je er zelf ook rekening mee kunnen houden.

Alle kans dus dat het inderdaad een lang verhaal wordt. Een rechtsbijstandverzekering is in dat geval geen overbodige luxe.

Gesloten