LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gestolen laptop gekocht.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
bas074
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jan 2010 19:00

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door bas074 »

De aangifte in deze gaat gewoon bovenop de stapel.

Zo is het ook bekend (zelfs nog op tv geweest enkele jaren geleden), dat er mensen rondlopen (die ziet de politie tijdens de patrouille ook wel lopen), die eigenlijk niet vrij horen rond te lopen. Doordat er te weinig tijd is, ze lopen te ver achter, etc, lopen die mensen dus gewoon nog vrij rond.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door seconds-out »

Guardian72 schreef: De vraag is dus volgens mij niet een kwestie van durven - maar afwegen of het risico dat je loopt, je leven waard is.

Echt, op politie hoeven we niet te rekenen - en helaas - de regering vind bescherming daders nog steeds belangrijker dan van slachtoffers en getuigen.

Daarom is het vaak een bewuste keuze om geen aangifte te doen - omdat je door nagenoeg iedereen in de kou gezet word.

Of dat een kwestie van moed of gezond verstand is - is mischien de vraag - maar aangifte doen loont gewoon niet, is mijn ervaring.
Begrijp dat je negatieve ervaringen hebt uit het verleden maar dat mag toch nooit een reden zijn om geen aangifte te doen.
Afwegen is voor mij hetzelfde als durven.
In tegenstelling tot de context waarin je zou kunnen concluderen dat durven altijd gepaard zou moeten gaan met angst, hoeft dat niet altijd zo te zijn.
Vaak wel.
Maar durven zelf is altijd een afweging.
Een inschatting van de situatie en de eventuele gevolgen van een handeling, dat is: durf je het niet of wel.
Als de duikplank in een zwembad 2 meter hoog is dan durven de meeste mensen nog wel te springen.
Wanneer het 30 meter is durven de meeste mensen het niet.
Ze maken de afweging dat t risico te groot is.

Zo is het ook met aangifte doen, je durft het niet aan omdat het risico te groot is dat jou (enof je gezin) iets overkomt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Seconds -

goed punt.
Maar, eigenlijk is het van de zotte dat je als slachtoffer of getuige BANG moet zijn in deze maatschappij - gewoon omdat je weet dat regering/politie/justitie niet of nauwelijks doen waar men voor betaald word - een veilig Nederland.

Zo ook met TS - die twijfelt, uit angst voor represailles, of hij dit moet melden - wat betekent dat ook hij geen vertrouwen heeft in de overheid en justitie.

Toch een pijnlijke conclusie.

klusman
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:17

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door klusman »

Het is al fout dat u dit op deze site zet.
Misschien leest iemand van justitie dit en gaat u nu vervolgen.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door elmo43 »

Misschien leest iemand van justitie dit en gaat u nu vervolgen
En jij geloofd dit echt, dan zijn er nog heel wat oplichters die hier op dit forum aangepakt moeten worden.
Dat gaat echt niet gebeuren hoor, dat justitie hier gaat zitten lezen om te kijken of er mensen zich aanmelden die onbewust een gestolen laptop hebben gekocht.

Als justitie hier mee leest is dat om bepaalde redenen, waarvan een zaak loopt bij justitie, dan kijken zij mee met een bepaald topic betrekking hebbende op de persoon die is aangeklaagd.

klusman
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:17

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door klusman »

Ik zeg ook niet dat iemand van justitie speciaal naar deze site gaat, maar wie weet.
Misschien geef ik het wel door omdat mijn laptop kortgeleden is gestolen en iemand vermoedelijk een gestolen laptop heeft.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door Ridouan »

klusman schreef:Ik zeg ook niet dat iemand van justitie speciaal naar deze site gaat, maar wie weet.
Misschien geef ik het wel door omdat mijn laptop kortgeleden is gestolen en iemand vermoedelijk een gestolen laptop heeft.
Je hebt veels teveel vertrouwen in de welwillendheid van de politie :shock:

klusman
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 feb 2010 19:17

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door klusman »

Beste Riduan,

Daar gaat dit niet over, dat komt een volgende keer.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door Ridouan »

klusman, laten we hem vooral aanmoedigen om het juiste te doen en niet hem te dwingen door angstmakerij.

rvr86
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 feb 2010 16:36

Re: gestolen laptop gekocht.

Ongelezen bericht door rvr86 »

Guardian72 schreef:@ Seconds -

goed punt.
Maar, eigenlijk is het van de zotte dat je als slachtoffer of getuige BANG moet zijn in deze maatschappij - gewoon omdat je weet dat regering/politie/justitie niet of nauwelijks doen waar men voor betaald word - een veilig Nederland.

Zo ook met TS - die twijfelt, uit angst voor represailles, of hij dit moet melden - wat betekent dat ook hij geen vertrouwen heeft in de overheid en justitie.

Toch een pijnlijke conclusie.
De enige reden dat de politie/overheid/justitie het niet voor elkaar krijgt om de burger een veilig gevoel te geven, is omdat het voor hun een kwestie is van dweilen met de kraan open. De samenleving wordt constant harder. Het lijkt alsof mensen totaal geen respect meer voor een ander hebben (en dus ook voor de spullen van deze persoon). We moeten in dit geval naar onszelf en onze kinderen kijken.

Het enige wat blijkt uit de reactie van de topicstarter, is dat hij denkt/inziet dat de samenleving harder wordt en dat overtreders nergens voor terugdeinzen. Hoe kan de politie uberhaupt iemand beschermen tegen een 'onbekende overtreder'?

Laten we dit niet omtoveren in een topic waar de politie voor rotte vis wordt uitgemaakt.

Gesloten