LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuw huis, bedrijf van oude bewoners nog gevestigd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

nieuw huis, bedrijf van oude bewoners nog gevestigd

Ongelezen bericht door scooby!! »

vraagje.
Ik heb onlangs een huis gekocht wat al geruime tijd leegstond door scheiding van de bewoners.
Nu krijg ik een aanmaning van de kvk dat er nog een rekening openstond.
Het blijkt dat op mijn woning nog een 1mansbedrijf ingeschreven staat.
Ik heb de oude bewoners gevraagd om dit adres te wijzigen maar tot op heden niks gebeurt, ook niet na een schriftelijke termijn van 48 uur.

Ik heb de kamer van koophandel gebeld ,maar daar krijg ik het antwoord dat IK maar een briefje moet sturen dat er hier geen bedrijf gevestigd is, omgekeerde wereld dus.
Ik heb wel een adres van de moeder van de eigenaresse en natuurlijk het nieuwe adres van haar.

Kan ik nu mijn rechtsbijstand verzekering hiervoor inschakelen?

alvast bedankt

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: nieuw huis, bedrijf van oude bewoners nog gevestigd

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Een briefje sturen naar de KvK lijkt mij gemakkelijker.

Jij wordt toch niet aansprakelijk gesteld. Je rechtsbijstandverzekeraar kan daar niets mee.
Laatst gewijzigd door hypotheekadviseurs op 03 sep 2007 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Recoco
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:33

Re: nieuw huis, bedrijf van oude bewoners nog gevestigd

Ongelezen bericht door Recoco »

Een eenmanszaak wordt aangegaan door een natuurlijk rechstpersoon, hij/zij draagt dan ook de volledige verantwoordelijkheid voor de rechtspersoon (in dit geval een eenmanszaak).

Deze zaak is verbonden aan een bepaalt adres waar de werkzaamheden worden uitgevoerd. Het feit dat u nu op dat adres woont maakt niet dat er enig rechtsgevolg is voor u terzake de aanmaning.

Een korte 'aangetekende' brief aan de KvK waar u de situatie uitlegt dient te volstaan.

scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

Re: nieuw huis, bedrijf van oude bewoners nog gevestigd

Ongelezen bericht door scooby!! »

alvast bedankt voor de reacties.

Zoals ik al zei kan ik wel een briefje sturen naar de kvk maar dan ben ik WEER bezig om voor de oud bewoners problemen op te lossen.

ik bel m'n rechtsbijstandverzekering eens op, heb er tenslotte al bijna 5 jaar voor betaalt :wink:

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: nieuw huis, bedrijf van oude bewoners nog gevestigd

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Direkt een postzegel is goedkoper.

Anders moet je eerst bellen en daarna toch een postzegel kopen

Gesloten