LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met BKR notering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
PatrickH
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:15

Problemen met BKR notering

Ongelezen bericht door PatrickH »

Beste forumgebruikers,

Waarschijnlijk is dit de zoveelste vraag over een BKR notering, maar tot op heden heb ik helaas nog geen bevredigend antwoord kunnen vinden voor mijn probleem cq situatie.

Begin 2007 heb ik eenmalig verzuimd een telefoonrekening van Vodafone tijdig te betalen. Op 28 januari en 11 februari heeft Vodafone mij een betalingsherinnering gestuurd Dit betrof echter geen waarschuwing voor een codering A (achterstand) bij het BKR.

Nadat de factuur niet is betaald naar aanleiding van twee herinneringen, is de vordering uit handen gegeven aan een incassobureau. Die rekening is direct betaald (uiteindelijke verwerkingsdatum 2 april 2007).

Afgelopen jaar kwam ik er ineens achter dat die situatie heeft geleid tot een A2 codering bij het BKR. Ik ben nooit op de hoogte gebracht van noch een A notering noch een A2 notering. Nu zit ik met een aantal vragen:

Ik vraag mij ten eerste af of een A2 zomaar gegeven kan worden zonder dat daar een A-codering (achterstand) aan vooraf is gegaan? Zo ja, dan kan ik dus bezwaar maken tegen het feit dat ik niet eerst ben gewaarschuwd voor een dreigende A-codering.

Is twee keer aanmanen (slechts twee weken uiteen) voldoende om een A2 notering te krijgen zonder enige waarschuwing voor een BKR notering?

Moet er nu niet een code H vermeld staan in mijn dossier bij het BKR? Ik heb de factuur van het incassobureau immers direct betaald waardoor er feitelijk geen sprake meer was van een achterstand.

Ik heb hierover reeds contact gehad met Vodafone en zij waren enkel bereid de codering A2 uit coulance om te zetten in een A. Daar schiet ik natuurlijk helemaal niets mee op want ook met een A kan ik geen hypotheek of lening afsluiten...

Alvast bedankt voor het advies.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Problemen met BKR notering

Ongelezen bericht door WilWil »

Antwoord op je vragen vind je op http://www.bkr.nl

Gesloten