LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening niet betaald...bedrijf bestaat niet meer

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ve34
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 21:25

Rekening niet betaald...bedrijf bestaat niet meer

Ongelezen bericht door Ve34 »

Hallo,

1,5jr geleden kregen wij een afrekening over het jaar 2006. Het gaat hierbij om het leveren van diensten. Toen had ik reeds mijn twijfels om te betalen omdat volgens mij het betreffende bedrijf niet meer bestond. Helaas is het er niet van gekomen om dit alles uit te zoeken. Nu kwam ik toevallig de aanmaning tegen (die dus ook nooit betaald is). Nu ben ik dus eens gaan zoeken op het internet en kwam er via de site van KvK achter dat het bedrijf niet meer staat ingeschreven. Kunnen zij nog altijd aanspraak maken op dit alles of zijn "lopende" rekeningen niet meer opeisbaar (ik zou eigenlijk niet zo goed weten wie het dan moet opeisen, maar kan mij voorstellen dat ze zijn samen gegaan met een ander bedrijf).

Groetjes,

Ikke

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Rekening niet betaald...bedrijf bestaat niet meer

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

OK, dus de rekenign is inmiddels al behoorlijk oud (en de aanmaning ook). Je hebt verder nooit iets gehoord? Ook geen aankondiging dat het bedrijf overgenomen zou worden? Op zich vervalt je verplichting tot betalen natuurlijk niet als het bedrijf wordt overgenomen.

Wat staat er precies bij de KvK? Als het bedrijf overgenomen of gefuseerd is, zou je dat in principe moeten kunnen zien. Of is het bedrijf gewoon opgeheven? Dan is de kans niet zo groot dat je er nog op aangesproken wordt.

Ik zou als ik jou was nog even Google gebruiken om te kijken of je iets kunt vinden over dat bedrijf, en anders gewoon afwachten... je weet immers nu niet aan wie je zou moeten betalen...

Gesloten