LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadeloosstelling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
henk1450
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2010 16:53

Schadeloosstelling

Ongelezen bericht door henk1450 »

Vraag, indien je gedagvaard wordt (Lindorff) en dit blijkt achteraf onterecht kun je dan aanspraak maken op een schadeloosstelling, gezien de effort die je in deze zaak moet steken en de impact die dit kan hebben bij sommige mensen. Dit had ik namelijk geeist in een zaak, Lindorff tegen ondergetekende. Toen ik schijnbaar wat te veel tegen gas gaf hebben ze de rechtbank verzocht om de zaak te royeren. Dit moeten ze bij mij niet doen, mij eerst onterecht beschuldigen van wanbetaling en vervolgens de keutel intrekken, dan bijt ik mij helemaal vast in zn zaak.
Op dit moment loopt deze zaak bij het kanton gerecht dus wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door henk1450 op 16 jan 2010 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Schadeloosstelling

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

henk1450 schreef:Vraag, indien je gedaagvaard wordt (Lindorff) en dit blijkt achteraf onterecht kun je dan aanspraak maken op een schadeloosstelling, gezien effort die je in deze zaak moet steken, en de impact die dit kan hebben bij sommige mensen. Dit had ik namelijk geeist in een zaak, Lindorff tegen ondergetekende. Toen ik schijnbaar wat te veel tegen gas gaf hebben ze de rechtbank verzocht om de zaak te royeren. Dit moeten ze bij mij niet doen, mij eerst onterecht beschuldigen van wanbetaling en vervolgens de keutel intrekken, dan bijt ik mij helemaal vast in zn zaak.
Op dit moment loopt deze zaak bij het kanton gerecht dus wordt vervolgd.

Moet u bij Snepke zijn, die heeft hetzelfde met Lindorff
aan de hand momenteel en weet er heel veel vanaf.
Zie een ander topic hier op dit forum onder Lindorff BV.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Schadeloosstelling

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Achteraf kan je dit niet meer eisen.
Je dient gelijk bij je verweerschrift voor de rechtbank een tegenclaim in te dienen voor gemaakt kosten.

Als je dit hebt gedaan is het aan de rechter om dit wel of niet toe te wijzen

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Schadeloosstelling

Ongelezen bericht door snepke »

henk1450 schreef:Vraag, indien je gedaagvaard wordt (Lindorff) en dit blijkt achteraf onterecht kun je dan aanspraak maken op een schadeloosstelling, gezien effort die je in deze zaak moet steken, en de impact die dit kan hebben bij sommige mensen. Dit had ik namelijk geeist in een zaak, Lindorff tegen ondergetekende. Toen ik schijnbaar wat te veel tegen gas gaf hebben ze de rechtbank verzocht om de zaak te royeren. Dit moeten ze bij mij niet doen, mij eerst onterecht beschuldigen van wanbetaling en vervolgens de keutel intrekken, dan bijt ik mij helemaal vast in zn zaak.
Op dit moment loopt deze zaak bij het kanton gerecht dus wordt vervolgd.
  • Ik heb hetzelfde aan het handje.Ben jij akkoord gegaan met royement. Zoja kun je geen tegenvordering meer indienen.
  • Ik ging akkoord met royement als ik een schadevergoeding zou krijgen,nou ze hebben me van alles belooft maar er kwam niets op papier,dus was ik het behoorlijk zat ,dus heb ik een vonnis gevraagd met een redelijke schadevergoeding.
      27 jan is de uitspraak dan wordt vonnis gewezen.Het hele gebeuren staat op Lindorff B.V en Lindorff/T-mobile
    • Heb wel gelijk met mijn verweerschrift een onkosten vergoeding ingediend,kreeg v.d rechtbank een brief wat ik vergoed wilde hebben ,en emotionele schade wordt niet vergoed

    henk1450
    Berichten: 4
    Lid geworden op: 15 jan 2010 16:53

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door henk1450 »

    Nee ik ben niet akkoord gegaan met royeren ik heb mijn schadeloosstelling onderbouwt en het komt 19 jan weer voor. Waar het mij om gaat is, dat heel gemakkelijk iemand in het beklaagden bankje wordt gezet. ik wil gewoon Lindorff financieel bewust maken dat deze actie geld gaan kosten.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door snepke »

    Ik ben al dik 2 jaar (sept 2007) aan de gang.8 juli was mijn zitting.
    henk1450 schreef:Nee ik ben niet akkoord gegaan met royeren ik heb mijn schadeloosstelling onderbouwt en het komt 19 jan weer voor. Waar het mij om gaat is, dat heel gemakkelijk iemand in het beklaagden bankje wordt gezet. ik wil gewoon Lindorff financieel bewust maken dat deze actie geld gaan kosten.
    • Dat kost ze ook geld.
    Als je zin en tijd hebt,lees het eens,er staat ook goed advies op.
    • Met die schadevergoeding zijn ze de boel ook aan het ophouden ,ze hebben telkens uitstel aangevraagd
    • 1 advies laat je niet afbluffen door Lindorff en zeker niet door Mevr Bosch,dat is een gehaaide tante

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door snepke »

    Als jij je schadeclaim al voor de zitting hebt ingediend,lijkt het mij dat je die krijgt ook.
    • Laat het even weten hoe het is afgelopen,weet ik ook wat meer i.v.m mijn zaak 27 jan

    henk1450
    Berichten: 4
    Lid geworden op: 15 jan 2010 16:53

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door henk1450 »

    Inderdaad heb ik mijn claim voor de zitting ingediend, Lindorff vond in casu de claim in geen verhouding staan tot de door mij uitgevoerde activiteiten.
    In het verweer op repliek, heb ik maar eens fijntjes uitgelegd hoe ik aan het bedrag van de schadeloosstelling ben gekomen.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door snepke »

    Hoop dat je het krijgt,Lindorff kennende zullen ze de boel wel weer ophouden en uitstel vragen.Ik snap die mensen niet,het is vanaf het begin duidelijk dat de vordering onterecht is en ze gaan toch door,en als er een zaak is ,vragen royement,dat kost ze veel geld.Maarja schijnbaar hebben ze genoeg.

    De Tegenpartij
    Berichten: 389
    Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

    Even een noot tussendoor; Lindorff handeld meestal als gemachtigde voor de schuldeiser. Bij Snepke is dat Canal Digitaal, bij een door mij afgehandelde zaak, was dat Greenchoice. Dat is dan de eisende partij, en die zal veroordeeld worden in de kosten, niet Lindorff. Tenzij Lindorff zelf de eisende partij is (vaak als er vorderingen "overgenomen" worden) zullen ze zelf in de kosten worden veroordeeld. Denk niet dat je er rijk aan word, de rechtbank hanteerd het geldende liquidatietarief.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door snepke »

    @Tegenpartij
    • Dat ben ik met je eens,maar ze hebben mij 75euro aangeboden,vind ik te weinig dat ben ik al kwijt aan aangetekende brieven naar de rechtbank,dat komt ook op hun rekening.
    • Dankzij hun moet ik die brieven schrijven.
    • Dus heb ik dat royement afgewezen(omdat ze vanalles beloofde en me telkens op het verkeerde spoor zette) en een vonnis gevraagd,en de rechter gevraagd een redelijke schadevergoeding toe te wijzen.Heb wel van brieven ,telefoontjes naar hun en jurofoon ,JL e.d data ,verzendbewijzen, tel rekeningen opgestuurd naar de rechter,hebben ze (rechtbank) om gevraagd,wat ik vergoed wilde hebben.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door snepke »

    henk 1450
    • heb je het vonnis al binnen

    henk1450
    Berichten: 4
    Lid geworden op: 15 jan 2010 16:53

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door henk1450 »

    Ik heb het vonnis nog niet, ik verwacht deze pas zaterdag.

    Ik zet hem hier neer zodra ik meer weet.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Schadeloosstelling

    Ongelezen bericht door snepke »

    Bij mij was een vervroegde uitspraak,staat op het forum incasso,onder het topic Lindorff/T-Mobile.

    Gesloten