LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportschool verhoogt met 2 euro per maand, mag dat zomaar?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ozner
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2009 21:30

Sportschool verhoogt met 2 euro per maand, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door ozner »

Ik heb een contract met de sportschool, ooit getekend op 44,50 per maand. Nu gedurende de looptijd wordt er 2 euro meer gevraagd. Mag dit zomaar?

Ik weet dat het om een klein bedrag gaat, maar het gaat iets verder. Ik heb "per ongelukt" (vaag verhaal) een tweejarig contract afgesloten en zij weigeren het (na mondelinge belofte) om te zetten naar een eenjarig contract.

Toevallig dat ik dit zag, aangezien het vaak zo is dat je na een wijziging in de voorwaarden je contract mag op zeggen...

Is er iemand die me kan helpen, met de juiste informatie?

PS: in de voorwaarden staat dat de sportschool gemachtigt is elk jaar de prijzen te verhogen. >> de vraag is dus ook of dit tijdens de vaste contractduur mag (namelijk 2 jaar).

petjecorvetje
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2008 11:46

Re: Sportschool verhoogt met 2 euro per maand, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door petjecorvetje »

Voor iedereen gaan elk jaar de kosten omhoog, dus ook voor een sportschoolhouder.
Ik neem aan dat je voor je conditie en gezondheid naar de sportschool gaat, dus als je vind dat 2 eurie per maand belangrijker is als je gezondheid stop je er toch mee. Maar andere sportscholen zullen heus ook een prijsverhoging door voeren.

ozner
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2009 21:30

Re: Sportschool verhoogt met 2 euro per maand, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door ozner »

stop je er toch mee
en nu nog een keer mijn topic start lezen :)

petjecorvetje
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2008 11:46

Re: Sportschool verhoogt met 2 euro per maand, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door petjecorvetje »

PS: in de voorwaarden staat dat de sportschool gemachtigt is elk jaar de prijzen te verhogen. >> de vraag is dus ook of dit tijdens de vaste contractduur mag (namelijk 2 jaar).

Ik lees topic, jij voorwaarden? :?:

ozner
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2009 21:30

Re: Sportschool verhoogt met 2 euro per maand, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door ozner »

Ja, die heb ik gelezen.
Maar het gaat om het principe. Digitenne wordt 50 cent duurder en iedereen mag opzeggen (heb de voorwaarden daarvan niet gelezen, maar ik kan me voorstellen dat prijsverhogingen daar ook niet schaars zouden zijn).
En wat als het 10 of 20 euro duurder zou worden, wat nogal een flink bedrag is... dan zou je er aan vast blijven zitten? Als ik dat had geweten was ik niet lid geworden. Oftewel: als je een lang contract hebt zit je vast aan alle ellende die een partij nodig acht?

Ik snap je punt deels wel, maar het gaat mij om het principe

petjecorvetje
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2008 11:46

Re: Sportschool verhoogt met 2 euro per maand, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door petjecorvetje »

Ik snap ook jou kant, maar helaas werkt het zo overal. Als de regering besluit de btw te verhogen word dit direct aan de consument doorberekend, net als de verhoging van bijv. energiekosten.
Je vraagt of die verhoging mag, weet het niet zeker, maar het staat dus wel duidelijk in de voorwaarden. En een prijsverhoging van 5% is absoluut niet extreme. Er zijn zat bedrijven die 10-15 % vehogen. Kijk naar je energie leverancier, overstappen kan maar word je er wijzer van?


Groeten Petje

Gesloten