LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandartspraktijk en het administratiekantoor advies gevraagd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
wendy76
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mei 2007 23:09

tandartspraktijk en het administratiekantoor advies gevraagd

Ongelezen bericht door wendy76 »

hallo allemaal,


graag advies over de te volgen stappen over onderstaande:

ik ben begin dit jaar van tandartspraktijk gewisseld wegens een verhuizing. Veel praktijken in de buurt namen geen patienten aan en verwezen me door naar een nieuwe praktijk. Daar afspraak gemaakt en 5 behandelingen gekregen voor het vernieuwen van al mijn vullingen (ja dat was duur) gelukkig goed verzekerd.
Bij behandeling 1 en 2 was een administratiekantoor genaamd x en bij behandeling 3, 4, en 5 was de praktijk geswitcht naar een nieuw administratiekantoor genaamd y.

Vlak na mijn eerste behandeling kreeg ik van de tandarts al de rekening met de mogelijkheid om ook aan de praktijk contant te betalen of met pin. Zij hoefden daardoor het admin.kantoor niet in te schakelen en zouden kosten besparen dus ik kreeg 10% korting. aangezien ik toch al contact met verzekering had opgenomen en zij door een storing in hun systeem enkel aan mij konden betalen en het verzoek om iedere declarabele activiteit de eerste 6 weken zelf voor teschieten bedacht ik me dat ik net zo goed dan wel bij de praktijk kon betalen, Ik kreeg toch immers het geld later terug van de verzekeraar.
Ik heb dus al mijn behandelingen direct betaald en tot mijn grote verbazing kreeg ik wel van beide administratiekantoren facturen thuis, beide gebeld en aangegeven dat ik al betaald had bij de tandarts. Bureau x deed normaal over en niks meer gehoord van hun en later vernomen dat zij geen zaken meer deden met de praktijk wegens het dubbel geven van opdrachten.