LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tnt rembours pakket kwijt wil niet uitkeren

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
diaan0404
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2008 18:17

tnt rembours pakket kwijt wil niet uitkeren

Ongelezen bericht door diaan0404 »

Hallo
ik heb een probleem. Heb een rembours pakket verzonden en nu is dat pakketje kwijt en je raad het al
tnt wil niet uit keren
wat kan ik nu nog doen???
Volgens de dossier behandelde dame kan er niet worden uitkeert omdat er sieraden in zaten en dat mocht niet.
Al zitten er propjes papier in. Ik betaal een bedrag en als het pakketje aan de geadresseerde wordt overhandigt dient de beamte te vangen.
Als je niet kan afleveren komt het terug
en als het kwijt is moet je zelf betalen TNT
Lijkt me logische

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: tnt rembours pakket kwijt wil niet uitkeren

Ongelezen bericht door JvGin »

Beste diaan,

Helaas moet ik je teleurstellen. De Algemene Voorwaarden van TNT Post stellen duidelijk dat het versturen van sieraden dient te gebeuren in een blanco sealbag.
Het is dus in geen enkel geval mogelijk om sieraden te versturen.
Echter ben ik wel van mening dat de medewerker van het aannamepunt aan de bel had moeten trekken.
Voor het versturen van deze zending heeft u namelijk een formulier moeten invullen (PS6607). Hierop vermeld u de inhoud.

De medewerker had dus op het formulier kunnen zien dat er sieraden aanwezig waren in de betreffende zending. Deze had u kunnen / moeten vertellen dat het alleen mogelijk is om deze zending te versturen in een sealbag onder verzekerd vervoer.

Conform de Algemene Voorwaarden is het inderaad niet mogelijk om enige schadevergoeding uit te keren. Wel ben ik van mening dat de betreffende medewerker van het aanname punt verweten mag worden dat hij onvoldoende kennis beheerst , dan wel onvoldoende informatie aan de klant heeft overgebracht.

Jasper

Gesloten