LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
zwolle1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 08:53

Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door zwolle1968 »

LS,

Vrienden van ons hebben hebben bij De Boeketterie in Bergen NH een rouwboeket besteld voor de crematie van mijn vader (november 2008).
De Boeketterie heeft de bestelling doorgegeven aan The Green Room Jan Groen in Zwolle. Het rouwboeket is echter nooit bezorgd. Wij hebben het tenminste niet gezien, en het daarnij behorende kaartje heeft mijn moeder ook niet ontvangen na de plechtigheid.
Nu is mijn vraag wie is er verantwoordelijk?
The Green Room heeft alles keurig in de computer staan, maar dat geeft mij geen zekerheid dat het ook daadwerkelijk bezorgd is. Hoe zorgvuldig het ook allemaal lijkt.
De Boeketterie legt de verantwoordelijkheid bij The Green Room.
The Green Room is aangesloten bij Fleurop. Ik heb de leveringsvoorwaarden gelezen en daar staat in dat uitvoerende bloemist is verantwoordelijk voor aflevering. En dat de bloemist aansprakelijk is tot het moment van levering bij de ontvanger.
In het protocol klachtenafhandeling staat dat er bij klachten over levering van rouwwerk er binnen twee weken door de klant gereageerd moet worden. Dat is niet gebeurd, maar in onze ogen is dat ook begrijpelijk. Wij zouden zelf ook niet navragen of onze bloemen bezorgd zijn. Mensen hebben in de periode na de crematie andere dingen aan hun hoofd.

Een andere vraag die er nu speelt is wat kunnen we doen. We hebben contact gehad met beide bloemisten, maar voor hen is de zaak af. Er kan nu niets meer aan gedaan worden, en we hadden het eerder moeten melden. In mijn ogen is echter de 'dienst' die is 'ingekocht' niet naar volle tevredenheid afgehandeld.
Wie helpt ons?

Met vriendelijke groet,

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sommige dingen gaan zoals ze gaan. Jammer maar het is niet anders.

zwolle1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 08:53

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door zwolle1968 »

Sjoegel, bedankt voor uw reactie maar dit zijn niet de reacties waarop mensen zitten te wachten denk ik persoonlijk. Zeker niet in deze 'gevoelige' situatie

stef128
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:25

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door stef128 »

Allereerst gecondoleert met uw verlies.

Na het lezen van uw probleem is de eerste vraag die bij mij boven komt of er reeds betaald is voor de bloemen. Als er niet geleverd is heeft u natuurlijk recht op uw geld terug.

Wanneer een van de partijen haar verplichtingen uit de overeenkomst ( in uw geval koopovereenkomst) niet nakomt en dit aan haar is toe te rekenen, dan is zij aansprakelijk voor de uit de niet-nakoming voortvloeiende schade. Betreft het een wederkerige overeenkomst, dan is in geval van niet-nakoming in de regel ontbinding mogelijk, ongeacht of de niet-nakoming al dan niet toerekenbaar is.

zwolle1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 08:53

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door zwolle1968 »

Stef128,

er is inderdaad al betaald.
Ik heb inmiddels ook al ontdekt dat de bloemist in Zwolle is aangesloten bij fleurop. Die hebben in hun leveringsvoorwaarden twee artikelen staan vwb de verantwoording van levering. Ik heb de bloemist daar vandaag middels een email van op de hoogte gebracht.
Er staat echter ook in die voorwaarden dat klachten binnen twee weken gemeldt dienen te worden. Daar hebben wij dus niet aan voldaan.

Zou je dat verhaal met wederkerig en niet weerkerig misschien ook in "jip en janneke" taal kunnen uitleggen :D

mvg

stef128
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:25

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door stef128 »

Wederkerige overeenkomsten: overeenkomsten waarbij de ene partij zich jegens de andere partij verbindt om iets te doen, geven, laten. (Bijvoorbeeld: koop, huur, aanneming, etc.

wat betreft die clausule betreffende de periode van 2 weken, het is nog maar de vraag of een dergelijke clausule zomaar gemaakt kan worden. Het is idd zo dat bij kopen via het internet ( ik weet niet of dit via het internet gegaan is) de consument ongeacht de rede binnen 2 weken het gekochte product kan retouneren.

Het is een ander verhaal als het product helemaal nooit aangekomen is.

er is niet zozeer een klacht over de levering op zichzelf er heeft gewoon geen levering plaatsgevonden.

Is het zo dat het bedrijf beweert dat het aan de leveringsvoorwaarden voldaan heeft?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

koop via internet: koop op afstand, terug binnen 7 dagen (uitgezonderd speciale bestellingen).
Volgens mij is de koop in bergen gedaan, bij de bloemist daar, en dus gelijk betaald.
Verder heeft de bloemist in zwolle staan dat de levering heeft plaatsgevonden? zo ja, dan is het klaar, u heeft geen hard bewijs en meldt het ver buiten de, voor bloemen redelijke, termijn van 2 weken.

U kunt de bloemist in dit geval aanspreken op zijn/haar morele verantwoordelijkheid. Daarom lijkt mij het advies van sjoegel helemaal nog niet verkeerd

zwolle1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 08:53

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door zwolle1968 »

rvkeuken.

is niet geheel waar. De bloemist heeft in zijn systeem staan dat het rouwboeket door de bezorgdienst is opgehaald. Niet dat het geleverd is.

zwolle1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 08:53

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door zwolle1968 »

stef128,

de bloemist in Zwolle geeft aan dat hij het rouwstuk heeft afgegeven aan een bezorgdienst. Daarmee hebben ze volgens hen voldaan aan de leveringsvoorwaarden.
maar feit blijft dat wij het stuk nooit gezien hebben, en ook het daarbij behorende kaartje.

zwolle1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2009 08:53

Re: Wat kan ik doen als iets niet bezorgd is?

Ongelezen bericht door zwolle1968 »

Voor de lezers van dit forum:

Ciska Strating van DE BOEKETTERIE in Bergen NH heeft heel keurig haar verantwoording genomen en ze heeft een hele nette oplossing angeboden.
Ik ben van mening dat er hier niet alleen maar dingen gemeldt moeten worden die niet goed gaan. er mag ook rustig vermeldt worden als er mensen wel hun verantwoording nemen en de zaken keurig oplossen.
Wat ons betreft krijgt Ciska Strating van DE BOEKETTERIE in Bergen NH de warme douche!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten