LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door 16again »

riddert schreef:het gaat hier om een nieuwe personenwagen, daar maakt het niet uit naar welk bedrijf je gaat voor garantiegevallen. Je zit niet vast aan deze dealer, je kunt overal terecht bij dealers van hetzelfde merk.
Ook na garantie periode heft consument nog recht op deugdelijk product, en is reparatie van sommige defecten (deels) te verhalen op verkopende partij.
Kun je hiervoor ook bij het dealernetwerk aankloppen??

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door riddert »

16again schreef:
riddert schreef:het gaat hier om een nieuwe personenwagen, daar maakt het niet uit naar welk bedrijf je gaat voor garantiegevallen. Je zit niet vast aan deze dealer, je kunt overal terecht bij dealers van hetzelfde merk.
Ook na garantie periode heft consument nog recht op deugdelijk product, en is reparatie van sommige defecten (deels) te verhalen op verkopende partij.
Kun je hiervoor ook bij het dealernetwerk aankloppen??
U bedoelt over 2 jaar na aanschaf van de wagen van TS, als de fabrieksgarantie afgelopen is?

Lijkt me wel, dealers reclameren garantie en naderhand coulancegevallen bij de desbetreffende importeur, en dat is niet afhankelijk van waar je de auto gekocht hebt.

g3d
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2013 20:08

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door g3d »

Heren bedankt,

Ik heb ondertussen een brief van ingebrekestelling bij de garage houder afgeleverd met een lever termijn van drie weken. Ze tonen volledige begrip en proberen de auto te leveren binnen de gestelde termijn. Ze hopen/verwachten een doorstart te maken.

*Fingers crossed*

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan een andere Citroen garage die auto niet overnemen via de importeur ?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Wat ik nog niet helemaal begrijp is wat het probleem nu is als de auto niet geleverd wordt. Ik begrijp dat er geen aanbetaling is gedaan door TS.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik begrijp dat er geen aanbetaling is gedaan door TS.
Klopt maar dan moet de koopovereenkomst nog wel (kostenloos) ontbonden (kunnen) worden.
TS heeft nog steeds een koopovereenkomst en de garage een leververplichting.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door ArneLH »

bprosman schreef:
Ik begrijp dat er geen aanbetaling is gedaan door TS.
Klopt maar dan moet de koopovereenkomst nog wel (kostenloos) ontbonden (kunnen) worden.
TS heeft nog steeds een koopovereenkomst en de garage een leververplichting.
Inderdaad, anders blijf je die tot in het oneindige met je meeslepen. Waarschijnlijk kun je je wel op een opschortingsrecht beroepen, maar ontbinden (of levering) levert tenminste duidelijkheid. Stel dat de garage eerst falliet gaat, vervolgens een doorstart maakt en dan over 2 jaar vraagt wanneer de auto wordt opgehaald.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door riddert »

@g3d,

als u de auto bij garage du nord/veldma besteld heeft; deze citroën dealer is vandaag failliet gegaan, de curator werkt aan een doorstart.
succes

g3d
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2013 20:08

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door g3d »

Hey Peter,

Je hebt een dingetje over het hoofd gezien. Ik heb een koop overeenkomst getekend volgend Bovag voorwaarden. Ik mag dan wel niets aanbetaald hebben, echter neemt dat niet het feit weg dat ik bij annulering van mijn kant 15% annulerings kosten kan gaan betalen en dat is een goede 3500 EUR.

Enfin, ik wacht tot het einde van de maand en dan zullen we zien (termijn van drie weken). En IDD (vorige poster) zelfs de garage houder zal gaan kijken of Citroen de auto via een andere dealer kan leveren als zij hun zaken niet op orde krijgen. Echter krijg ik dan het hele verhaaal van inruil van huidige auto etc weer voor de kiezen.

Ik laat hier uiteraard even weten hoe alles zal aflopen. Bedankt iedereen.
PeterW1572 schreef:Wat ik nog niet helemaal begrijp is wat het probleem nu is als de auto niet geleverd wordt. Ik begrijp dat er geen aanbetaling is gedaan door TS.

g3d
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2013 20:08

Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage

Ongelezen bericht door g3d »

riddert schreef:@g3d,

als u de auto bij garage du nord/veldma besteld heeft; deze citroën dealer is vandaag failliet gegaan, de curator werkt aan een doorstart.
succes

Klopt ... ik wilde de naam niet noemen om het bedrijf niet in een rare situatie te brengen door online geruchten etc. Maar okay, het is nu bekend dus maakt het niet meer uit.

Gesloten