AWBZ claim

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lady1234
Berichten: 27170
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

AWBZ claim

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik las op het Kassa-forum een vraag over het betalen voor deelname aan de “AWBZ claim”

Schijnbaar is er al jaren een Werkgroep bezig aan een massa-claim voor het terughalen van “teveel betaalde” AWBZ premie over de jaren 2011-2013.

Dit is de eerste keer dat ik hierover lees en ik heb er nog nooit over gehoord op tv of zo.

Ik ben benieuwd of dat hier onder de leden bekend is.

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet bekend, maar de eerste hit op het alwetende Google leverde meteen al een link met veel informatie op die, na half lezen, uit de koker lijkt te komen van de 'soevereinen'. Ik ga er persoonlijk dus geen stuiver aan verspillen.

https://dewerkgroep.com/awbz-claim/

Lady1234
Berichten: 27170
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk lijkt het me ook waanzin, maar ze misbruiken volgens mij een foto van Leijten.

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Ik ben even verder gaan zoeken, en kwam vervolgens op deze site/groep/wat het wezen mag op facebook. Volkomen duidelijk dus uit welke hoek de wind waait. En een fris briesje is het zeker niet.

https://www.facebook.com/groups/6668502 ... 126363247/

Methusalah
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ah, soevereinen. Dat is die kansloze groep die niet wil bijdragen aan de maatschappij. Ze willen alle lusten maar geen enkele van de lasten. Deze mensen zijn we liever kwijt dan rijk. Geen tijd aan besteden verder.

Lady1234
Berichten: 27170
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lijkt me een kansloze missie, maar wat me het meeste verbaast, is dat ik er niet eerder over gehoord heb. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is zo kansloos dat de media dit, denk ik, gewoon laten liggen. Dan hoor je er ook niks van.

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door witte angora »

Methusalah schreef:
28 jul 2023 17:34
Ah, soevereinen. Dat is die kansloze groep die niet wil bijdragen aan de maatschappij. Ze willen alle lusten maar geen enkele van de lasten. Deze mensen zijn we liever kwijt dan rijk. Geen tijd aan besteden verder.
Naja, als ik het goed begrepen heb denken ze per persoon 16.000 euro te kunnen claimen, en als voorschot mag de argeloze boze burger een donatie doen. Kunnen ze weer een poosje onafhankelijk verder. Die 1,5 miljoen geboortetrust hebben ze immers ook nog niet binnen.

Erthanax
Berichten: 9710
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik las bij de gedeelde link dat de MSM er niet over mogen schrijven en dat je 50 euro moet betalen om deel te nemen; dan weet ik genoeg.

Ol deze Wikipedia-pagina over de AWBZ staat o.a.:
Wikipedia schreef:In februari 2009 werd bekend dat de Tweede Kamer geen goed inzicht heeft waar de 22 miljard aan wordt besteed. Het maken van een duidelijk overzicht lijkt een lastige opgave die hoge kosten met zich meebrengt. Omdat er gegevens van 2500 organisaties zouden moeten worden geaggregeerd, heeft de Tweede Kamer hiervan afgezien. [/url]

Morgan le Fay
Berichten: 519
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Tja, natuurlijk weer een .. die overal tegenaan wil schoppen maar absoluut niet weet dat ie inderdaad de soevereinen loopt te spekken.
Is er geen algoritme dat dit soort personen die dit soort topics neerzet eruit te filteren.
Las m inderdaad bij het Vara forum
En er ook nog intuimen door klakkeloos erop in te schrijven :mrgreen:

Weet dat premie ABWZ via het bruto loon werd ingehouden door werkgever/uitkerings instantie.

rwolters
Berichten: 1564
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door rwolters »

Gek dat ze wel euro's accepteren....

Morgan le Fay
Berichten: 519
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

witte angora schreef:
28 jul 2023 17:40
Het is zo kansloos dat de media dit, denk ik, gewoon laten liggen. Dan hoor je er ook niks van.
Het druppelt wel langzaam door naar de media. De soevereinen of hoe ze ook heten worden vergeleken met dat rare spul in Duitsland en Amerika. Ik ben het ook niet met alles eens maar om dit soort gedachtes erop na te houden. Klinkt mij als een stel anarchisten.
Zet ze lekker op een eiland in de Stille Oceaan. Gezien de zeespiegel stijging lost het probleem zich zelf op.

witte angora
Berichten: 30842
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: AWBZ claim

Ongelezen bericht door witte angora »

Of naar de Rocky Mountains, daar schijn je ook prima zelfvoorzienend te kunnen leven, mits je je goed voorbereid. Anders krijg je wat van de week bekend werd: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... nden-rocky

Wel lees ik net dat steeds meer mensen zich terug trekken uit de samenleving, voor zover dat natuurlijk kan in een overbevolkt land als Nederland. https://nos.nl/video/2484729-steeds-mee ... amenleving

Plaats reactie