Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
19 jan 2023 22:25
alfatrion schreef:
19 jan 2023 22:02
Dat de koper kan retourneren is dan kennelijk apart na de koop afgesproken. Kun je uitleggen waarom jij vindt dat afspraken die partijen na de koop maken niet geldig zouden zijn?
NeoDutchio snapt duidelijk niet hoe het werkt, want het punt wat hij hier maakt slaat uiteraard nergens op. Het retourrecht is immers alleen al geldig omdat de verkoper dat aanbod heeft gedaan en de koper het inmiddels heeft aanvaard.
Hoe lachwekkend moet het nog worden. Apart na de koop is afgesproken dat er, geheel tegen bedrijfsregels in, geretourneerd zou mogen worden? Ik probeer het even voor mij te zien hoe persoonlijke afspraken achteraf op voorgedrukte bonnen komen te staan. Een idee?
En de verkoper heeft een aanbod gedaan tot het mogen retourneren? Over aannames en onzin gesproken. Omdat dit standaard op de bon staat met een verwijzing naar de voorwaarden? Ik heb echt het idee dat sommige mensen nooit in een winkel komen. En neen, dit is geen aanval maar een simpele constatering.
Op veel kassabonnen staat "ruilen binnen x dagen" met een verwijzing naar de voorwaarden. Automatische bonnen. En dat zijn achteraf gemaakte persoonlijke afspraken? Dat zijn de gewone standaard regels van de winkelier met een verwijzing naar de voorwaarden erbij. Niets nieuws, niets aparts, niets vreemd aan.
Moneyman schreef:
19 jan 2023 22:26
NeoDutchio schreef:
19 jan 2023 22:18
…of ga je eerst op zoek naar de feiten en ga je daar op acteren? Ik doe liever het laatste.
Dééd je dat maar - dan hadden we deze discussie niet. Je gaat niet uit van feiten, maar van je eigen aannames en invullingen.
Klopt helemaal, ik kom nooit bij Beter Bed, ik heb nooit contact gehad met het hoofdkantoor, ik heb totaal geen verstand van ketenfilialen. Toch knap dat u mij beter kent dan ikzelf. Maar hoe verklaard u dan dat ik wel degelijk gesprekken heb gehad in Uden? En weet u ook wat daar besproken is? Misschien kunt u beter uitspraken doen die u wel kunt onderbouwen. En dan geen uitspraken zoals die hier voorbij komen dat er achteraf afspraken gemaakt zouden zijn (geen feit), dat er achteraf op voorbedrukte bonnen iets bijgeschreven zou worden (onmogelijk) of dat de verkoper een aanbod heeft gedaan (uw aanname).
alfatrion schreef:
19 jan 2023 22:27
NeoDutchio schreef:
19 jan 2023 22:18
In de winkel staat de informatie bij de outletartikelen.
Jij weet kennelijk meer dan wij. In welke winkel heeft TS zijn aankoop gedaan? En welk product heeft TS exact gekocht?
Ik heb ik mijn glazen bol gekeken en mijn kloppende grote teen bevestigde het ook: Beter Bed. Landelijk is er op dit moment een outlet uitverkoop bezig om showroommodellen met kortingen tot 80% op te ruimen. Elk filiaal heeft hetzelfde assortiment en alle prijzen liggen landelijk vast middels 1 vast computersysteem. Of u nu in Standskanaal binnenloopt of in Maastricht, de artikelen zijn hetzelfde en de prijzen ook. Geen handjeklap, geen concurrentie tussen de verschillende vestigingen, overal dezelfde service en regels.
De outlet kan verschillen, immers kan in Naaldwijk een showroombed al uitverkocht zijn die in Doetinchem nog staat. En andersom ook natuurlijk. Maar het is niet zo dat u in Delft een roze bed ziet staan die in Zutphen paars is.
Voorbedrukte prijskaarten worden naar alle filialen gestuurd die deze op/aan/naast het product komen. Welk bed er exact gekocht is is niet relevant. In elk filiaal heeft dat bed gestaan en in elk filiaal heeft dezelfde kaart gestaan met de afprijzing en vermelding.
Er zijn filialen waar ze ruimte hebben en een aparte outlet hoek hebben met schreeuwerige uitingen en je hebt de wat kleinere filialen waar nu nog de modellen door de winkel staan met de kaarten er direct bij.
Het is allemaal niet zo lastig als je wel eens buiten de deur komt.

Nijogeth
Berichten: 10051
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Raadsel68 schreef:
19 jan 2023 22:33
NeoDutchio schreef:
19 jan 2023 22:20
Raadsel68 schreef:
19 jan 2023 22:15
https://www.beterbed.nl/service/ruilen-en-retourneren

Herroepingsrecht

Je hebt de mogelijkheid om gedurende 14 dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

Je laat ons binnen 14 dagen na de dag van ontvangst schriftelijk weten dat je het product wilt terugsturen. Vul daarvoor jouw persoonlijke retourformulier in. Je vindt de link naar dit formulier terug in je e-mail met de bevestiging van je bestelling.
Vul het retourformulier in en print deze compleet uit. Voor een goede en snelle afhandeling van je retourzending is het belangrijk dat het complete formulier toegevoegd is aan je retourpakket.
Heb je ons laten weten dat je jouw product wilt retourneren, stuur of breng het product dan zo snel mogelijk terug. In ieder geval nooit later dan 14 dagen na de dag dat je ons hebt laten weten dat je je bestelling wilt ontbinden.
Best leuk die online voorwaarden, maar outlet artikelen koop je niet online maar in de winkel.
Klopt. Maar denk dat dit ook geldt voor een fysieke winkel aangezien er in deze link een apart hoofdstuk staat voor online aankopen.
Er staat letterlijk 'na de koop op afstand'.

Zullen we echter even stoppen met de hele discussie, want volgens mij is het bij een fysieke koop wel de bedoeling dat je fysiek retourneert en een belletje geldt daarvoor niet. Heeft TS dat gedaan of geprobeerd? Waarschijnlijk niet, dus is de hele discussie eigenlijk nutteloos.

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Raadsel68 schreef:
19 jan 2023 22:33
NeoDutchio schreef:
19 jan 2023 22:20
Best leuk die online voorwaarden, maar outlet artikelen koop je niet online maar in de winkel.
Klopt. Maar denk dat dit ook geldt voor een fysieke winkel aangezien er in deze link een apart hoofdstuk staat voor online aankopen.
De uitprobeergarantie van matrassen kan zowel online als offline. Daarna gaat het over koop op afstand, dat is hier niet van toepassing. Nergens staat in uw link iets over fysieke aankopen in de winkels.

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
19 jan 2023 22:58
alfatrion schreef:
19 jan 2023 22:27
NeoDutchio schreef:
19 jan 2023 22:18
In de winkel staat de informatie bij de outletartikelen.
Jij weet kennelijk meer dan wij. In welke winkel heeft TS zijn aankoop gedaan? En welk product heeft TS exact gekocht?
Ik heb ik mijn glazen bol gekeken en mijn kloppende grote teen bevestigde het ook
Je kan natuurlijk dit weekend alle fillialen af gaan en foto's maken van de situatie ter plaatste en die dan op het forum posten ter onderbouwing van je claims. Uiteraard op eigen kosten. Misschien in een apart topic?

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 jan 2023 23:25
NeoDutchio schreef:
19 jan 2023 22:58
alfatrion schreef:
19 jan 2023 22:27

Jij weet kennelijk meer dan wij. In welke winkel heeft TS zijn aankoop gedaan? En welk product heeft TS exact gekocht?
Ik heb ik mijn glazen bol gekeken en mijn kloppende grote teen bevestigde het ook
Je kan natuurlijk dit weekend alle fillialen af gaan en foto's maken van de situatie ter plaatste en die dan op het forum posten ter onderbouwing van je claims. Uiteraard op eigen kosten. Misschien in een apart topic?
Enkel en alleen om u te overtuigen? Ik weet hoe het bedrijf werkt en ik weet wat wel of niet mogelijk is. Niet alleen bij Beter Bed, maar bij meer filiaalbedrijven. Wellicht komt u enkel bij zelfstandige ondernemers, die werken wel immers op service en kan je een potje breken.
Ik kan u wel iets uitleggen hoor. Neem een Ikea, Jysk, Leen Bakker, Gamma, Praxis of menig ander keten. Het hoofdkantoor bepaald voor de filialen de indeling. De oppervlakte bepaald het exacte assortiment en alle filialen zijn aangesloten op 1 computersysteem. Eerder is er al eens een topic voorbij gekomen van foutieve aktieprijzen bij AH. Dat komt door fouten op het hoofdkantoor waar een filiaal 0 invloed op heeft.
Achter een filiaal in een keten zit een hele organisatie. Die kan alleen maar werken als iedereen hetzelfde doet. Een filiaal bepaald zelf niet hoeveel voorraad ze van iets hebben. Dat word van te voren bepaald op basis van verkoopverwachting , leveringssnelheid en beschikbare ruimte. Het personeel word ingezet op basis van drukte en omzet. Zo zijn er ketens als Gamma en Kwantum die een urennorm hebben. Per afdeling een x aantal uur per y omzet.
De routing in de winkels is hetzelfde als ook alle pricing en signing. Dat word op 1 plek gedrukt en naar de verschillende filialen gestuurd. Doordat elk filiaal op hetzelfde netwerk zit hebben ze overal dezelfde informatie. Aan een artikelnummer hangt een vaste prijs. Waar je bij een zelfstandig ondernemer kan onderhandelen omdat die inkoop-kostprijs-marge weet kan dat bij een keten niet. Zij zien enkel een verkoopprijs. En die prijs is overal hetzelfde. Uitverkoop gaat op basis van dezelfde kortingspercentages. Alles om de kosten en marge in de hand te houden. Ik heb ooit bij een keten gewerkt die op 1 januari al in het systeem had staan hoeveel telefoonkosten we mochten hebben, hoeveel aktieartikelen we konden verkopen, wat de omzet zou moeten zijn aan de hand van de vracht die wij door het jaar gingen krijgen en wat op 31 december wij verdiend zullen hebben.
Na het afrekenen van de vaste prijs krijgt u een kassabon. Die kassabon is per keten altijd hetzelfde. Bovenaan de naam en adresgegevens van de winkel, dan de aankopen met prijs, totaalprijs, btw en als de ondernemer coulant is en retouren accepteert staat dat onderaan. En dat op elke bon. Dus of je nu een pot verf bij de Gamma koopt staat dat er, maar ook als je een op maat gezaagde plank koopt die volgens de voorwaarden niet retour gebracht mag worden. Altijd staat die tekst er onder. Dat zijn geen achteraf gemaakte afspraken, dat zijn geen apart gemaakte afspraken, dat staat op elke bon. Bij Gamma staat er dan op de bon geen verwijzing, maar bij de zagerij hangt wel een bord dat ze gezaagd materiaal niet retour nemen. Ondanks dat er wel op de bon staat "ruilen binnen 30 dagen:.
In plaats van dat ik u moet gaan aantonen dat Beter Bed, en zoveel ketens, hetzelfde zijn, probeer het zelf eens uit. Op vakantie, waar wij ook zijn, lopen wij een Action in. Elk filiaal begint met een actiewand, gaat door met computerapparatuur en eindigt (vaak met oneven gangpaden) met speelgoed en snoepgoed in de laatste gang. Nederland, Frankrijk en zelfs in Oostenrijk is dat het geval. Ik kan niet onderhandelen en iedereen krijgt dezelfde service.

U hoeft mij niet te geloven hoe het in dit geval bij Beter Bed werkt. Maar omdat u het niet geloofd wil dat niet zeggen dat het niet kloppend is.

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Raadsel68 schreef:
20 jan 2023 00:19
Excuus, ik had inderdaad een verkeerde link. Hier dan eentje voor zowel fysiek als voor online aankopen waarvoor voor online aankoop andere voorwaarden zijn.
https://www.beterbed.nl/Media/940010980 ... _lrweb.pdf
Dat gaat over bestellingen in de winkel, niet over aankopen die direct meegenomen worden.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Misschien is het, als verstandige mensen, nu eens tijd deze discussie, waarbij een ieder de eigen hakken in het zand zet, te stoppen.

TS reageert niet op de vragen naar de onduidelijkheden, die hij door het geven van te summiere informatie, zelf opgeroepen heeft.

Waarschijnlijk heeft hij allang een oplossing bereikt, dan wel met de winkel, dan wel dat hij zijn, al dan niet terechte, verlies genomen heeft en het hele spul via Marktplaats heeft verkocht.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door Radar »

Dag allemaal!

Deze discussie loopt uit de hand. Speel niet op de man. Als het niet lukt om dat achterwege te laten, dan moeten we dit topic helaas sluiten.

Groet,

Internetredactie Radar

NeoDutchio
Berichten: 12339
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bed retourneren via outlet, kan ik dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Beauke1974 schreef:
20 jan 2023 15:57
Hoi, Er schreef iemand dat outlet artikelen niet retour kunnen aangekocht via webshop,
Heeft u daar een quote van, ik lees dat namelijk nergens. Bij online aankoop heb je altijd 14 dagen herroepingsrecht. In dit geval gaat het om een aankoop in een fysieke winkel.

Plaats reactie