LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contact en retour Ashti-Store

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Beeksma
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2017 20:08

Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Beeksma »

Hallo,

Op 23-5-2017 heb ik verschillende producten gekocht bij Ashti-Store om het scherm te repareren van mijn telefoon. De levering van de gekochte producten was prima en de producten zagen er prima uit. Helaas was er meer mis met mijn telefoon dan alleen het scherm, dus wilde ik de producten retourneren. Toen begon de ellende....

Op 28-5-2017 heb ik Ashti-store gemaild dat ik mijn producten wilde retourneren. Op hun site staat namelijk, wanneer je producten wilt retourneren, moet je eerst contact opnemen. Dit heb ik dus gedaan en via de mail heb ik instructies gekregen hoe ik dit moest doen. Hier heb ik me aangehouden en alles netjes geretourneerd.

Na ruim een maand had ik nog geen geld of een bericht van Ashti-Store ontvangen, dus ik dacht ik zal ze eens bellen. Zo ver ik weet is er nergens een telefoonnummer bekend van Ashti store! Welk bedrijf heeft nu geen telefoonnummer?
Omdat ik geen telefoonnummer heb, heb ik ze dus weer gemaild op 28-6, waarom ik nog niks van ze heb gehoord en waarom ik mijn geld nog niet terug heb gekregen.
Na meerdere mailtjes kreeg ik op 10-7 eindelijk een bericht terug. Ze vroegen met welke verzendmaatschappij ik het pakketje had verzonden, omdat ze nog niks van mij hadden ontvangen.

Na dit mailtje heb ik een foto opgestuurd van het bonnetje dat ik had gekregen van de verzending van het pakket via PostNL. Omdat het verzonden was als brief heb ik helaas geen track en trace. Maar in ieder geval bewijs samen met de datums van mijn mailtjes dat ik het pakketje daadwerkelijk heb opgestuurd.

Na dit mailtje, kreeg ik wederom met veel vertraging een reactie. Op 18-7 kreeg ik de volgende reactie:


"Helaas moet ik u mededelen dat wij tot op heden nog steeds geen pakket / envelop ontvangen hebben van u.
Wellicht kan u contact opnemen met PostNL.

Ik heb vandaag contact opgenomen met PostNL, zij geven aan dat een vermiste envelop die met postzegel gefrankeerd is geen onderzoek naar gedaan kan worden, wellicht kunnen zij wel een onderzoek starten als de afzender hier een navraag over kan doen in dit geval u.
Ik heb om dit reden persoonlijk gekeken bij de terug komend post, alleen helaas tref ik geen enkel envelop of verpakking die afkomstig is van u.

Wij kunnen niet anders concluderen dan dat het pakket waarschijnlijk nooit opgestuurd is.

Mijn excuses dat ik u niet beter kan berichten alleen zullen wij hier niet meer op in gaan tot dat wij daadwerkelijk uw pakket ontvangen.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dat graag van u.
Vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. We kijken uit naar een succes-volle samenwerking."


Hierop heb ik natuurlijk meteen een reactie op gestuurd. Het is natuurlijk waardeloos dat ze zeggen dat ze concluderen dat het pakket waarschijnlijk nooit opgestuurd is. Ook op mijn meerdere verzoeken om een telefoonnummer van ze te krijgen, hebben ze nooit op gereageerd. Tot op heden heb ik geen reactie gekregen na het bovenstaande mailtje. Ik verwacht dan ook dat ik dit niet meer krijg.

Zijn er meerdere mensen die slechte ervaringen hebben met Ashti-store? Heb het vermoeden namelijk dat ze dit vaker doen met mensen die zijn spullen willen retourneren.

Mijn conclusie: koop nooit iets bij Ashti store als je niet 100% overtuigd bent dat de spullen die je besteld niet hoeft te retourneren.

Gr. Frederik
Laatst gewijzigd door Beeksma op 31 jul 2017 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt wel afgeven op Ashti store, maar u bent diegene waar de fout ligt. Overal op internet staan waarschuwingen waar aan te houden bij online kopen, zo ook het terug sturen met een track en trace. Losse enveloppen komen vaker niet dan wel aan, maar zolang u niets zeker weet kunt u ook niemand beschuldigen. U kunt niet bewijzen dat u iets verstuurd heeft, dan is de verkoper ook niet verplicht iets terug te betalen. En natuurlijk kan PostNL geen onderzoek starten voor een envelop. Er kan echt niet gevolgd worden welke weg een envelop volgt.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door alfatrion »

Beeksma schreef:Op hun site staat namelijk, wanneer je producten wilt retourneren, moet je eerst contact opnemen. Dit heb ik dus gedaan en via de mail heb ik instructies gekregen hoe ik dit moest doen. Hier heb ik me aangehouden en alles netjes geretourneerd.
Kun je de instructies hier neerzetten?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Even hier zoeken op het forum had al veel informatie opgeleverd. Blijkbaar is dit bedrijf niet zo goed in communicatie... Er lopen al diverse topics met klachten.

Beeksma
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2017 20:08

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Beeksma »

alfatrion schreef:
Beeksma schreef:Op hun site staat namelijk, wanneer je producten wilt retourneren, moet je eerst contact opnemen. Dit heb ik dus gedaan en via de mail heb ik instructies gekregen hoe ik dit moest doen. Hier heb ik me aangehouden en alles netjes geretourneerd.
Kun je de instructies hier neerzetten?
Ruilen en Retourneren

Wanneer een artikel niet aan uw verwachting voldoet dan bestaat de mogelijkheid
om het artikel te ruilen of te retourneren.
Na bezorging van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om de
artikelen te ruilen of te retourneren.

De goederen dienen in originele staat te zijn, d.w.z. onbeschadigd en in de
originele verpakking teruggestuurd te worden.
Indien u een artikel wilt ruilen of retour sturen dient u eerst schriftelijk/online
contact te zoeken met Ashti-store

Retour zendinginen zonder retourformulier en/of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet
aangenomen, ongeacht de reden van het retour sturen.

De bovengenoemde instructie heb ik gevolgd. Dus ook heb ik het pakketje in de orginele brief verpakking terug gestuurd.
NeoDutchio schreef:U kunt wel afgeven op Ashti store, maar u bent diegene waar de fout ligt. Overal op internet staan waarschuwingen waar aan te houden bij online kopen, zo ook het terug sturen met een track en trace. Losse enveloppen komen vaker niet dan wel aan, maar zolang u niets zeker weet kunt u ook niemand beschuldigen. U kunt niet bewijzen dat u iets verstuurd heeft, dan is de verkoper ook niet verplicht iets terug te betalen. En natuurlijk kan PostNL geen onderzoek starten voor een envelop. Er kan echt niet gevolgd worden welke weg een envelop volgt.
Wat je hier zegt is natuurlijk echt onzin. Natuurlijk kunnen er briefverpakkingen kwijt raken, maar om nu te zeggen dat grotendeels niet aankomen is heel kortzichtig. Het is naar mij gestuurd via briefverpakking, dan is het toch logisch om het op dezelfde manier terug te versturen? Overigens waren de kosten van retour ook voor mijn rekening. Ik kan wel degelijk bewijzen dat ik het pakket heb verstuurd. Ik heb namelijk een bonnetje met datum dat ik 1 dag nadat ik naar Ashti-Store gemaild heb een briefverpakking met hetzelfde gewicht heb verstuurd.

Ik vind dat mensen gewaarschuwd moeten worden voor dit bedrijf. Als je problemen met ze krijgt reageren ze doodleuk niet meer of krijg je bijna een automatische mail terug gestuurd, waar ze nauwelijks ingaan op je klacht. Is een bedrijf niet verplicht om ook telefonisch bereikbaar te zijn?

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Nijogeth »

U had het pakket verzekerd moeten versturen. U kunt het bedrijf niet kwalijk nemen dat zij uw pakket niet retour heeft ontvangen. Dat is uw verantwoordelijkheid. Het bedrijf heeft gewoon netjes gehandeld door op juiste wijze aan te geven hoe er retour gestuurd dient te worden. Als men dan niets krijgt, dan is dat dus voor uw rekening.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Beeksma schreef:
NeoDutchio schreef:U kunt wel afgeven op Ashti store, maar u bent diegene waar de fout ligt. Overal op internet staan waarschuwingen waar aan te houden bij online kopen, zo ook het terug sturen met een track en trace. Losse enveloppen komen vaker niet dan wel aan, maar zolang u niets zeker weet kunt u ook niemand beschuldigen. U kunt niet bewijzen dat u iets verstuurd heeft, dan is de verkoper ook niet verplicht iets terug te betalen. En natuurlijk kan PostNL geen onderzoek starten voor een envelop. Er kan echt niet gevolgd worden welke weg een envelop volgt.
Wat je hier zegt is natuurlijk echt onzin. Natuurlijk kunnen er briefverpakkingen kwijt raken, maar om nu te zeggen dat grotendeels niet aankomen is heel kortzichtig. Het is naar mij gestuurd via briefverpakking, dan is het toch logisch om het op dezelfde manier terug te versturen? Overigens waren de kosten van retour ook voor mijn rekening. Ik kan wel degelijk bewijzen dat ik het pakket heb verstuurd. Ik heb namelijk een bonnetje met datum dat ik 1 dag nadat ik naar Ashti-Store gemaild heb een briefverpakking met hetzelfde gewicht heb verstuurd.
Ik hoef maar 1 voorbeeld te noemen, afslankpillen uit Denemarken. Zakken vol werden retour geleverd op het adres in Denemarken, maar op papier ontvingen zie niets. En waarom? Er was geen track en trace, dus niet traceerbaar. Ik wil niet zeggen dat het hier zo gebeurd, maar vele pakketten zonder track en trace komen 'nooit' aan.
Dat u een bonnentje heeft wil niet zeggen dat het verstuurd en aangekomen is. U heeft alleen bewijs dat u een briefverpakking hebt ingeleverd bij een PostNL punt. U als afzender bent verantwoordelijk, maar heeft geen bewijs dat het ook echt verstuurd en aangekomen is.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Dieke83 »

[quote=
Wat je hier zegt is natuurlijk echt onzin. Natuurlijk kunnen er briefverpakkingen kwijt raken, maar om nu te zeggen dat grotendeels niet aankomen is heel kortzichtig. Het is naar mij gestuurd via briefverpakking, dan is het toch logisch om het op dezelfde manier terug te versturen? Overigens waren de kosten van retour ook voor mijn rekening. Ik kan wel degelijk bewijzen dat ik het pakket heb verstuurd. Ik heb namelijk een bonnetje met datum dat ik 1 dag nadat ik naar Ashti-Store gemaild heb een briefverpakking met hetzelfde gewicht heb verstuurd.

Ik vind dat mensen gewaarschuwd moeten worden voor dit bedrijf. Als je problemen met ze krijgt reageren ze doodleuk niet meer of krijg je bijna een automatische mail terug gestuurd, waar ze nauwelijks ingaan op je klacht. Is een bedrijf niet verplicht om ook telefonisch bereikbaar te zijn?[/quote]

@TS waarom heeft u het niet met track en trace verstuurd?
U heeft alleen een bonnetje waarop staat dat u "iets" heeft verstuurd maar geen bewijs dat het daadwerkelijk de producten waren van de Ashti shop. Dat kan u alleen garanderen door het met track en trace te versturen.
Omdat u dus de goedkope verzending koos draait u nu voor de kosten op.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door JvandeW »

Beeksma schreef:
alfatrion schreef:
Beeksma schreef:Op hun site staat namelijk, wanneer je producten wilt retourneren, moet je eerst contact opnemen. Dit heb ik dus gedaan en via de mail heb ik instructies gekregen hoe ik dit moest doen. Hier heb ik me aangehouden en alles netjes geretourneerd.
Kun je de instructies hier neerzetten?
Ruilen en Retourneren

Wanneer een artikel niet aan uw verwachting voldoet dan bestaat de mogelijkheid
om het artikel te ruilen of te retourneren.
Na bezorging van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om de
artikelen te ruilen of te retourneren.

De goederen dienen in originele staat te zijn, d.w.z. onbeschadigd en in de
originele verpakking teruggestuurd te worden.
Indien u een artikel wilt ruilen of retour sturen dient u eerst schriftelijk/online
contact te zoeken met Ashti-store

Retour zendinginen zonder retourformulier en/of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet
aangenomen, ongeacht de reden van het retour sturen.

De bovengenoemde instructie heb ik gevolgd. Dus ook heb ik het pakketje in de orginele brief verpakking terug gestuurd.
Dit zijn dezelfde instructies als op de website van Ashit-Store. Klopt het dat die hetzelfde zijn in de e-mail?

Niet alleen voldoet Ashti-Store hiermee niet aan de wettelijke vereisten die zij als webwinkel hebben voor het geven van informatie over het herroepingsrecht en het herroepingsformulier, Ashti-Store heeft je ook niet verteld over jouw verantwoordelijkheid van het dragen van de kosten en het risico bij retourneren na herroeping.

Door jou niet van de juiste informatie te voorzien, is Ashti-Store automatisch verantwoordelijk geworden voor de kosten en het risico bij retourneren. Hier zou je Ashti-Store alsnog op kunnen aanspreken.
Het is naar mij gestuurd via briefverpakking, dan is het toch logisch om het op dezelfde manier terug te versturen?
Natuurlijk is dit het logisch om een bestelling op dezelfde manier te retourneren als dat je het ook ontvangen hebt. Maar weet Ashti-Store dit vast ook en maakt hier mogelijk zelfs misbruik van.

Voor jou als klant valt het nooit te controleren of de retourzending in een brief ook daadwerkelijk is aangekomen bij de geadresseerde. Ashti-Store kan hier vervolgens misbruik van maken door geretourneerde brieven zonder tracking te melden als nooit ontvangen. Zo komt Ashti-Store makkelijk makkelijk onder het terugbetalen uit.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dit ook het geval is. Maar als je dit vermoeden hebt, is er wel een mogelijkheid dit te testen door opnieuw een bestelling te plaatsen op naam en adres van een ander persoon, na ontvangst de bestelling herroepen en vervolgens zelf de retourzending in de brievenbus van Ashti-Store te stoppen en dit op film vastleggen.

Mocht Ashti-Store kan dan niet stellen dat zij de retourzending niet hebben ontvangen. En doen zij dit wel, heb je direct bewijs dat zij de boel zouden belazeren. Kost je alleen wel tijd en moeite dus je moet maar even bedenken of je daar zin in hebt.

Zelf zou ik het wel doen, maar dat komt mede omdat ik in de buurt van Ashti-Store woon en het een kleine moeite is om langs te rijden. Die kosten die ik maar om langs te rijden, zal ik dan vervolgens ook wel weer op Ashti-Store verhalen als het daadwerkelijk zo is.
Dieke83 schreef:@TS waarom heeft u het niet met track en trace verstuurd?
U heeft alleen een bonnetje waarop staat dat u "iets" heeft verstuurd maar geen bewijs dat het daadwerkelijk de producten waren van de Ashti shop. Dat kan u alleen garanderen door het met track en trace te versturen.
Omdat u dus de goedkope verzending koos draait u nu voor de kosten op.
Met een Track & Trace is eveneens niet te garanderen dat de producten van Ashti-Store geretourneerd zijn. Het kan net zo goed een baksteen of drol zijn die je retourneert.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Het ging er voor mij alleen om dat je dan bewijs hebt dat het is afgeleverd als je als klant de boel wil belazeren dan kan je dat altijd doen maar TS heeft geen bewijs dat producten zijn afgeleverd bij de winkel alleen dat er iets is verzonden

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door JvandeW »

Wat mij trouwens ook opvalt; Volgens Trustpilot (https://nl.trustpilot.com/review/ashti.nl) staan de beoordelingen van [persoonsgegevens verwijderd door Moderator] gemarkeerd als in strijd met de voorwaarden van Trustpilot. Deze berichten zullen vast niet positief zijn en daarom zo'n markering hebben gekregen. De opmerking "Opgelost" door Ashti-Store/The Needles wilt bijvoorbeeld ook niet zeggen dat het in strijd is met de voorwaarden dus die zal vast binnenkort toch weer zichtbaar worden.

Valt ook op dat ene [persoonsgegevens verwijderd door Moderator] de bestelling op Koningsdag geleverd heeft gekregen. Raar, want geen van de koeriers (PostNL, DHL en DPD) van Ashti-Store heeft op die dag geleverd. Ze zullen toch niet zelf tijdens Koningsdag helemaal van Den Haag naar Groningen zijn afgereisd om de bestelling af te leveren?

Maar wie de profielfoto van [persoonsgegevens verwijderd door Moderator] door Google Images (https://www.google.nl/search?tbs=sbi:AM ... ding&hl=nl) laat zoeken, komt er al snel achter dat deze toebehoort aan een [persoonsgegevens verwijderd door Moderator] uit San Francisco.

Daarmee kan denk ik wel geconcludeerd worden dat Ashti-Store zelf positieve beoordelingen en reviews schrijft en negatieve beoordelingen en reviews probeert uit de weg te krijgen. Wat een laffe manier van zaken doen..
Laatst gewijzigd door Radar op 09 nov 2017 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens door Moderator verwijderd

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

JvandeW schreef: Door jou niet van de juiste informatie te voorzien, is Ashti-Store automatisch verantwoordelijk geworden voor de kosten en het risico bij retourneren. Hier zou je Ashti-Store alsnog op kunnen aanspreken.
Kosten ja
Risico nee

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Het is inderdaad lastig dat je geen Track & Trace hebt. Heb je trouwens onderin bij het kopje ''Algemene voorwaarden'' gekeken? Daar staat namelijk een telefoonnummer waar ze op werkdagen van 9:00-18:00 bereikbaar zijn...

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Ashti-Store

Vestigingsadressen: Rijswijkseweg 528

Telefoonnummer en bereikbaarheid:
0616328007, op werkdagen van 09:00 - 18:00

E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 59245514


Btw-identificatienummer: NL.2272.18.863.B01

Beeksma
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2017 20:08

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door Beeksma »

JvandeW schreef:Daarmee wil ik niet zeggen dat dit ook het geval is. Maar als je dit vermoeden hebt, is er wel een mogelijkheid dit te testen door opnieuw een bestelling te plaatsen op naam en adres van een ander persoon, na ontvangst de bestelling herroepen en vervolgens zelf de retourzending in de brievenbus van Ashti-Store te stoppen en dit op film vastleggen.

Mocht Ashti-Store kan dan niet stellen dat zij de retourzending niet hebben ontvangen. En doen zij dit wel, heb je direct bewijs dat zij de boel zouden belazeren. Kost je alleen wel tijd en moeite dus je moet maar even bedenken of je daar zin in hebt.

Zelf zou ik het wel doen, maar dat komt mede omdat ik in de buurt van Ashti-Store woon en het een kleine moeite is om langs te rijden. Die kosten die ik maar om langs te rijden, zal ik dan vervolgens ook wel weer op Ashti-Store verhalen als het daadwerkelijk zo is.
Ik vind het een heel goed idee alleen woon ik helaas niet in de buurt. Ook zijn de gemaakte kosten niet hoog genoeg, om daar veel moeite en tijd in te stoppen. Maar ik ben er bijna 100% zeker van dat dit bedrijf zijn zaken niet in orde heeft. Dus wil graag zo veel mogelijk mensen daarvan op de hoogte stellen, zodat zo min mogelijk mensen daar hun spullen nog gaan kopen.
Mark1992 schreef:Het is inderdaad lastig dat je geen Track & Trace hebt. Heb je trouwens onderin bij het kopje ''Algemene voorwaarden'' gekeken? Daar staat namelijk een telefoonnummer waar ze op werkdagen van 9:00-18:00 bereikbaar zijn...

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Ashti-Store

Vestigingsadressen: Rijswijkseweg 528

Telefoonnummer en bereikbaarheid:
0616328007, op werkdagen van 09:00 - 18:00

E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 59245514


Btw-identificatienummer: NL.2272.18.863.B01
Dit nummer had ik ook gevonden, maar dit nummer is niet in gebruik.....

Al deze dingen bij elkaar, kan ik niet anders concluderen dat dit oplichters zijn!

nientje1980
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 feb 2008 16:50

Re: Contact en retour Ashti-Store

Ongelezen bericht door nientje1980 »

PostNL heeft ook voor brievenbus pakjes track en tracé, voor zakelijke klanten en voor particulieren.
De verzendkosten zijn iets hoger , maar dan ben je dus in staat je brief te volgen.

Gesloten