Degiro: ongevraagd een bankrekening via bijgewerkte Algemene Voorwaarden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Degiro: ongevraagd een bankrekening via bijgewerkte Algemene Voorwaarden

Ongelezen bericht door k2p »

arvandongen schreef:
03 nov 2021 14:37
Vreemde wending van de discussie.

Ik heb nu al spijt van de tijd die ik hierin gestoken heb.

Het probleem is 7,50 eur groot.
Beide partijen hebben afgesproken dat ze de overeenkomst met een maand opzegtermijn mogen beëindigen.
Vreemde reactie. Stop er dan geen verdere tijd in, in plaats van je standpunt te herhalen.

Verder niks geen wending: het ging en gaat om het toevoegen van een volmacht in bijgewerkte Algemene Voorwaarden, om namens jouw een ongevraagde dienst te af te nemen. Dat is gewoon bijdehand en zou wat mij betreft niet moeten mogen.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Degiro: ongevraagd een bankrekening via bijgewerkte Algemene Voorwaarden

Ongelezen bericht door arvandongen »

Dat is een onvolledige beschrijving van de situatie.

DeGiro is overgenomen door Flatex.
Flatex had ervoor kunnen kiezen de relatie met alle DeGiro-klanten te beëindigen met maand opzegtermijn.
Om vervolgens een nieuw contract aan te bieden met compleet andere voorwaarden. (Die je niet hoeft te accepteren!).

Flatex vindt dat er een kostenloze betaalrekening gekoppeld moet worden, om juridische en administratieve redenen.
Iedereen die wil blijven, mag blijven onder bijna dezelfde voorwaarden en met een naadloze overgang van 'oud' naar 'nieuw'.

fvenhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2021 19:51

Re: Degiro: ongevraagd een bankrekening via bijgewerkte Algemene Voorwaarden

Ongelezen bericht door fvenhorst »

Het klopt inderdaad dat de Giro tot voor kort niet belegde geldbedragen in een geldmarktfonds werd gestoken. Deze constructie wordt echter niet meer toegestaan door de AFM. De niet belegde bedragen moeten worden ondergebracht op een persoonlijke bankrekening. Dat is volgens mij bij de Giro niet anders dan bij andere beleggingssites.

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Degiro: ongevraagd een bankrekening via bijgewerkte Algemene Voorwaarden

Ongelezen bericht door k2p »

Na een klacht bij de Kifid heb ik op de hoorzitting het niet al te hoog ingestoken en geschikt voor 200 euro.
Ik denk dat er nog wel ruimte was voor meer, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
De Kifid vond het ook wel opmerkelijk, wat Degiro deed.

Plaats reactie