Energiecontract Mega/Pricewise misleidende tarieven

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
GerardPol
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:28

Energiecontract Mega/Pricewise misleidende tarieven

Ongelezen bericht door GerardPol »

Hi,

Ik ga proberen om het verhaal zo duidelijk mogelijk te vertellen. In kort komt het er op neer dat ik de komende maanden een veel hoger tarief betaal voor E+G dan in het voorstel wat ik via Pricewise en Mega in eerste instantie voorgeschoteld kreeg. En mijn vraag is of en wat ik er aan kan doen

Op 16-11-2022 via pricewise een vergelijking gemaakt voor energietarieven, ik kwam uit bij mega met variabele tarieven, hieronder screenshot
zie
pricewise.png
(119.38 KiB) 281 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Hier staat duidelijk genoemd dat de getoonde tarieven gelden t/m 31-01-2023

Ik heb heb diezelfde dag mijn aanvraag ingediend en daarbij aangegeven dat ik het contract per 23-11 in wilde laten gaan

Kreeg 2 dagen later via mega een mail met mijn contract, wat redelijk klopte (tarieven waren iets anders, bijv voor gas 2,18 ipv 1,96), meest storende was stond er dat het zou ingaan op 1-1-2023, terwijl het juist de bedoel was dat het op 23-11 in zou gaan. zie hieronder de tarieven
mega contract per 1-1-2023.png
(85.82 KiB) 281 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Niks aan de hand, mailtje gestuurd dat ik het graag per 23-11 in wilde laten gaan zoals aangegeven. Geen probleem kon geregeld worden, verviel wel de 14 dagen bedenk termijn.

Vandaag is mijn nieuwe contract bij mega ingegaan en ik wordt geconfronteerd met compleet andere veel hogere bedragen dan ik bij mijn oude energieleverancier zou betalen. 3,30 voor gas en 92 en 83 ct voor electriciteit.

Nu geeft mega aan dat dit de tarieven zijn voor november en dat de tarieven die zij aangaven gelden vanaf 1-1-2023. Ik kon het zelf nakijken op https://www.mega.nl/variabel-contract-o ... ng-prijzen. Hier staan nog andere tarieven genoemd

Mega schuift de schuld naar pricewise, maar wel heel makkelijk, als ik vandaag een berekening doe op hun eigen website krijg lagere bedragen te zien en staat er zelfs heel duidelijk bij dat dat de bedragen geldend op 23-11 zijn. En toen ik aangaf dat mijn contract per 23-11 inging hebben ze me ook niet laten weten dat er dan compleet andere tarieven zouden hanteren. Ik was door de prijsinformatie op zowel pricewise als berekening op mega.nl in de veronderstelling dat het de tarieven waren die me daar werden voorgeschoteld

Mijn vraag: sta ik nu met lege handen en heb ik het maar te accepteren of kan ik bij iets of iemand terecht. Sta ik ergens in mijn recht

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Energiecontract Mega/Pricewise misleidende tarieven

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat u het beter kunt accepteren. U heeft niet het contract van Prijsvrij geaccepteerd, maar bij Mega een spoed aanvraag gedaan.
Bij een spoed aanvraag (wat u gedaan hebt) betaald u meestal een hogere tarief. Tevens wordt de prijs berekend op het huidige tarief.

De prijzen van Prijsvrij gelden alleen als u bij Prijsvrij was ingestapt. In een latere stap staat de ingangsdatum van 01-01-2023.


U kunt een klacht indienen bij www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer. Hun kunnen handhaven, maar niet individuele klachten oplossen. Ook kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak. Echter, ik denk dus dat u de situatie beter kunt accepteren en als leergeld te zien dat u beter kunt wachten totdat de contract in is gegaan.

GerardPol
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:28

Re: Energiecontract Mega/Pricewise misleidende tarieven

Ongelezen bericht door GerardPol »

Mega heeft contact met me opgenomen omdat ze het netjes willen oplossen met me, al vinden ze de onduidelijkheid in communicatie bij privlcewise liggen. Heel sjiek van ze

Plaats reactie