LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
waijers
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2015 12:33

Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door waijers »

Ennatuurlijk heeft sinds dit jaar iets nieuws. ze rijden met een auto langs je huis en lezen de meetstanden uit, de kosten die ze daarvoor maken zetten ze op je rekening als meetkosten (nou dan doe ik het liever zelf) ik heb nooit hier toestemming voor gegeven. Bovendien zetten ze ook nog op je rekening dat je sets moet betalen die ik nimmer heb aangeschaft. Ook twijfel ik wel of ze bij het goede huis hebben gecontroleerd want ik moet ineens na jaren altijd geld terug te hebben ontvangen, 333 eu betalen, ik was in shock. Waarschijnlijk ook nog eens verkeerd gemeten en bij de buren de standen of met de dagen gespeeld. Het voelt voor mij heel louche allemaal en ik ga dat niet betalen dan maar koud douchen en sluiten ze me maar af, ik gebruik nooit de verwarming dus kom maar op!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door bprosman »

Weet je zeker dat dit van een officiele netbeheerder komt ?


sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

waijers schreef:
19 feb 2019 10:55
Ennatuurlijk heeft sinds dit jaar iets nieuws. ze rijden met een auto langs je huis en lezen de meetstanden uit, de kosten die ze daarvoor maken zetten ze op je rekening als meetkosten (nou dan doe ik het liever zelf) ik heb nooit hier toestemming voor gegeven. Bovendien zetten ze ook nog op je rekening dat je sets moet betalen die ik nimmer heb aangeschaft. Ook twijfel ik wel of ze bij het goede huis hebben gecontroleerd want ik moet ineens na jaren altijd geld terug te hebben ontvangen, 333 eu betalen, ik was in shock. Waarschijnlijk ook nog eens verkeerd gemeten en bij de buren de standen of met de dagen gespeeld. Het voelt voor mij heel louche allemaal en ik ga dat niet betalen dan maar koud douchen en sluiten ze me maar af, ik gebruik nooit de verwarming dus kom maar op!
Hoe komt u erbij dat ze lans uw huis hebben gereden om de stand uit te lezen, dit is technische niet mogelijk en ook niet noodzakelijk om de standen uit te lezen.

De meetkosten mogen conform uw overeenkomst in rekening worden. Het bedrag staat ook netjes op hun tarievenlijst:

https://ennatuurlijk.nl/sites/default/f ... %20ENN.pdf

Of de stand klopt is lastig te bepalen, maar u kunt natuurlijk gewoon kijken wat de stand nu is. Als deze hoger is dan de eindstand op uw rekening dan lijkt het te kloppen is hij lager dan moet u ze bellen.

Zoals u in het nieuws heeft kunnen lezen zijn de tarieven omhoog gegaan en mogelijk is uw voorschot bedrag omlaag gegaan.

Maar wat zei Ennatuurlijk toen u ze belde?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo steven je wel op een afsluiting af inderdaad. Wees wijs, ga eerste eens het goede gesprek aan en maak dan pas de juiste keuze.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door reggie2 »

waijers schreef:
19 feb 2019 10:55
. Het voelt voor mij heel louche allemaal en ik ga dat niet betalen dan maar koud douchen en sluiten ze me maar af, ik gebruik nooit de verwarming dus kom maar op!
Ik denk dat je dan meer gedonder krijgt dan dat je bij moet betalen. Het is allemaal duurder geworden, ga met ze in gesprek.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door bprosman »

Ben alleen al benieuwd hoe ze door "Langsrijden" TS's meter uitgelezen kunnen hebben.
broodje-aap-4.jpg
(12.74 KiB) 1594 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door Mk »

bprosman schreef:
19 feb 2019 16:38
Ben alleen al benieuwd hoe ze door "Langsrijden" TS's meter uitgelezen kunnen hebben.
broodje-aap-4.jpg
Ik den dat ze hebben aangegeven dat ze de meter “op afstand” hebben uitgelezen...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik den dat ze hebben aangegeven dat ze de meter “op afstand” hebben uitgelezen...
Het zou al ontzettend helpen als consumenten zelf begrijpen waar ze nu eigenlijk voor tekenen en wat ze voor contract afsluiten.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Waarschijnlijk gaat het hier om warmtemeters, die via een RF verbinding moeten worden uitgelezen door de meteropnemer. Ennatuurlijk is namelijk een energieleverancier en geen netbeheerder voor gas en elektra. Voor het uitlezen van deze warmtemeters moet de meteropnemer inderdaad nog ouderwets op pad en in de buurt van de meters zijn, maar het kan wel van buiten de woning gedaan worden.

De RF meter heeft een unieke identificatiecode, gekoppeld aan het adres waar de meter zich bevindt. Verwarring met de buren is alleen mogelijk als bij de installatie fouten in de administratie zijn gemaak. Niet bij het uitlezen en verwerken van de meterstanden.

U betaalt meerkosten omdat u de meters huurt. Dit als onderdeel van uw contract voor warmtelevering. U bent zelf dat contract aangegaan en ongetwijfeld stonden die kosten vermeld in de voorwaarden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus ze rijden er inderdaad langs. Geen broodje aap!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door bprosman »

Inderdaad verkeerde aanname van mij dat het om een wat in de volksmond "slimme meter" genoemd wordt ging ipv een RF Warmtemeter.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ennatuurlijk rijdt langs je huis om te meten en zet er meetkosten bij op de rekening (zonder mijn toestemming)

Ongelezen bericht door kweenie »

kosten die ze daarvoor maken zetten ze op je rekening als meetkosten (nou dan doe ik het liever zelf) ik heb nooit hier toestemming voor gegeven. Bovendien zetten ze ook nog op je rekening dat je sets moet betalen die ik nimmer heb aangeschaft.
Meetkosten betaal je bij alle nutsvoorzieningen, omdat bedrijven nooit ervan kunnen uitgaan dat de klanten ieder jaar netjes de juiste standen doorgeven. Dat staat ook gewoon bij de tarieven. Of ze die kosten maken door iemand langs te sturen of land te laten rijden is daarbij niet relevant.

Ook zul je toch zeker wel een afleverset hebben, anders kun je immers de warmte niet gebruiken.... Net als dat iemand met CV een ketel heeft.

Gesloten