LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Toettie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2020 13:09

Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Toettie »

Hallo,

Wij hebben al enkele malen een geschil met een bedrijf. Zij sturen elke maand een herinnering ondanks dat de factuur betaald is. Vorig jaar was er een probleem met de jaarrekening welke uiteindelijk via een incassobureau is betaald (in termijnen). Nu is deze al zeker 4 maanden volledig voldaan. Toch is deze nog niet verwerkt in hun administratie. Hierover zijn al meerdere contact momenten geweest, ze draaien telkens de herinnering terug, maar wel na iedere maand te reageren dat zij alweer hun administratie moeten nakijken. De betaling verwerken ze namelijk zelf met de nog openstaande factuur van vorig jaar, welke dus via het incassobureau al is voldaan. Ook hebben we van het incassobureau de melding gehad dat dit voldaan is en dat zij het hebben uitbetaald aan het betreffende bedrijf.
Is er een mogelijkheid om dit nu eindelijk eens te stoppen en zo ook een vergoeding te vragen voor het feit dat ik elke keer weer de administratie moet bekijken hoe zij het nu weer hebben verwerkt? Dit kunnen we namelijk zien via de portal welke zij beschikbaar stellen. Zelf ben ik een consument.
Alvast bedankt. Groetjes.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jul 2020 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Er zal toch wel op de aanmaning staan voor welke vordering die is.
Wanneer een vordering naar een incassobureau gaat, heeft het bedrijf niets meer te maken wat die vordering betreft.
Kijk eens wat het bedrag was wat u aan het incassobureau moest betalen, eventueel zonder de aanmaningskosten en het bedrag waar u steeds een aanmaning voor krijgt.
Misschien heeft u een andere rekening/maandbedrag over het hoofd gezien en niet betaald.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Misschien is het een optie om te kijken of je een afspraak kunt maken met het bedrijf. Dan kun je je betaalbewijzen meenemen en is er meteen duidelijkheid over wat hier mis gaat. Mocht je nog niets moeten betalen dan kun je dat ter plekke overmaken. Mocht er geen betaling openstaan dan kunnen ze dat ter plekke corrigeren in hun administratie.

Succes in ieder geval!

Toettie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2020 13:09

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Toettie »

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties zover. Er staat in feite niks meer open behalve de huidige nieuwe factuur welke vandaag precies 2 dagen oud is. Deze is dus ook nog verre van vervallen.
Ze sturen elke maand een herinnering over de voorgaande maand ondanks dat deze betaald is. Nadat ze hier keer op keer op gewezen worden, krijgen we excuses en passen ze alleen die betaling aan.
De facturen welke dus betaald zijn via het incassobureau, staan bij hun nog open als zijnde niet betaald, ondanks dat dit wel degelijk is gebeurd. Ook hierover heb ik ze enkele malen gevraagd dit te verwerken, maar ze schijnen hier nogal laks in te zijn. Hoe krijg ik ze dan zover dat ze het nu wel aan verwerken in hun systeem? Wordt er nogal moedeloos van dat ze keer op keer een herinnering sturen terwijl de fout nu geheel bij hun verwerking ligt. Aan excuses hebben we dan niet zoveel.
Bedankt!

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Als ze elke maand een herinnering sturen over de vorige maand denk ik dat u telkens iets te laat betaald.
Kijk eens wanneer het bedrag op hun rekening moet staan, betaal eens een paar dagen of week eerder en anders automatische incasso toestaan.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Sira »

2 mogelijkheden:
1) U betaalt iedere maand te laat (zoals ook al door anderen aangegeven.
2) U loopt 1 maand achter met uw betalingen. Er blijft dus iedere maand 1 factuur openstaan en wel de factuur van de vorige maand.

In het eerste geval moet u gewoon op tijd (binnen de vervaldatum) betalen.
In het tweede geval moet u het factuurnummer of betalingskenmerk van de herinnering vergelijken met uw betalingen. Waarschijnlijk moet u nu 2 betalingen doen om weer op orde te zijn. Bel het bedrijf in kwestie en overleg die optie.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

nicolesw1981 schreef:
04 jul 2020 21:40
Misschien is het een optie om te kijken of je een afspraak kunt maken met het bedrijf. Dan kun je je betaalbewijzen meenemen en is er meteen duidelijkheid over wat hier mis gaat. Mocht je nog niets moeten betalen dan kun je dat ter plekke overmaken. Mocht er geen betaling openstaan dan kunnen ze dat ter plekke corrigeren in hun administratie.

Succes in ieder geval!
Nu ben ik maar een eenvoudige huisvrouw...Dit dacht ik ook, hoe simpel...Ben ik dan toch slimmer dan ik zelf dacht....!!!!!

Toettie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2020 13:09

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Toettie »

Blijkbaar is mijn verhaal niet duidelijk...
In totaal staat er volgens het bedrijf op de portal nog een bedrag open van 367 euro. Dit bedrag was uitbesteed aan het incassobureau en volledig voldaan op 20 april. Deze betaling is in hun administratie (nog steeds) niet verwerkt. En die facturen staan dus nog steeds open. Wanneer wij dus OPTIJD de factuur betalen, 20 dagen voor vervalling, boeken zij deze betaling af, op de facturen die uit handen gegeven zijn maar intussen ook allang betaald. Hierdoor verwerkt het bedrijf de betaling verkeerd waardoor er door hun steeds weer de laatste maand open staat en dus een herinnering sturen... Wanneer we hen daarop wijzen, zeggen ze, oh sorry, verwerken vervolgens de betaling met de juiste factuur, maar staan deze andere oude facturen welke dus al degelijk betaald zijn, weer open. Nee wij lopen niet 1 maand achter, hun administratie is niet op orde.
Afspraak maken doen ze niet aan, heb ik al geprobeerd. Ze zijn tevens ook slecht telefonisch bereikbaar. Het is grofweg een k*'t bedrijf, maar kunnen niet overstappen vanwege de warmtepomp welke in dit appartementcomplex zit. Was anders allang weg bij zo'n bedrijf..

walsum107
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 23:36

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door walsum107 »

Aan het incassobureau heel het bedrag betaald, welk incassobureau want daar wordt verschillend over gedacht omtrent de werkwijze.
Uw afschrijving bewijst dat u heeft betaald of is er contant betaald wat ik mij niet kan voorstellen alhoewel incassobureau is een vrij? beroep met veel kaf onder het koren lees is vaak. U betaald 20 dagen voor de vervaldatum, dan kan er niets mis gaan. Appartementencomplex met gezamenlijke energievoorziening? Natuurlijk kunt u niet individueel "uitstappen" . U betaald op tijd zegt u
dus wat is het probleem als u dit aan kunt tonen via uw dagafschriften. Ik zou mij dan geen zorgen maken.

HansdenVB

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Gewoon het bedrijf even mailen of een brief sturen dat ze de administratie nu eindelijk eens in orde moeten maken en er bij vermelden dat u met directe ingang voortaan voor elke onterechte herinnering 50 euro in rekening brengt voor het helpen met bijwerken van hun foutieve administratie.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Neem (nog) eens contact op met het incassobureau.

Toettie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2020 13:09

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Toettie »

walsum107 schreef:
06 jul 2020 16:44
Aan het incassobureau heel het bedrag betaald, welk incassobureau want daar wordt verschillend over gedacht omtrent de werkwijze.
Uw afschrijving bewijst dat u heeft betaald of is er contant betaald wat ik mij niet kan voorstellen alhoewel incassobureau is een vrij? beroep met veel kaf onder het koren lees is vaak. U betaald 20 dagen voor de vervaldatum, dan kan er niets mis gaan. Appartementencomplex met gezamenlijke energievoorziening? Natuurlijk kunt u niet individueel "uitstappen" . U betaald op tijd zegt u
dus wat is het probleem als u dit aan kunt tonen via uw dagafschriften. Ik zou mij dan geen zorgen maken.
Het incassobureau was DAS. Dit is allemaal overgemaakt via de bank. Ook aan het bedrijf is alles overgemaakt per bank. Het bedrijf geeft aan het bedrag ook ontvangen te hebben, maar niet verwerkt. Ik maak me ook geen zorgen maar wordt er strontchagrijnig van dat ik hun boekhouding moet bijhouden aangezien we elke keer een aanmaning krijgen.. Ben in totaal echt al letterlijk 8 uur mee bezig geweest, verdeeld over de maanden uiteraard. Dit omdat het bedrijf de maandelijkse bedragen afleveren op verkeerde facturen. Het factuurnummer staat vermeld bij de afschrijving dus zo moeilijk lijkt het mij niet om dit gewoon correct te doen.
HansdenVB schreef:
06 jul 2020 19:17
Gewoon het bedrijf even mailen of een brief sturen dat ze de administratie nu eindelijk eens in orde moeten maken en er bij vermelden dat u met directe ingang voortaan voor elke onterechte herinnering 50 euro in rekening brengt voor het helpen met bijwerken van hun foutieve administratie.

Ik denk inderdaad dat ik dit eens ga proberen. Heb ze afgelopen maandag (gisteren) gemaild om het weer voor de zoveelste keer recht te zetten voor aankomende vrijdag. Als ze dit niet gedaan hebben, vind ik dit een mooie oplossing/vergoeding.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Factuur betaald, toch ontvang ik betalingsherinneringen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toettie schreef:
07 jul 2020 08:49
HansdenVB schreef:
06 jul 2020 19:17
Gewoon het bedrijf even mailen of een brief sturen dat ze de administratie nu eindelijk eens in orde moeten maken en er bij vermelden dat u met directe ingang voortaan voor elke onterechte herinnering 50 euro in rekening brengt voor het helpen met bijwerken van hun foutieve administratie.

Ik denk inderdaad dat ik dit eens ga proberen. Heb ze afgelopen maandag (gisteren) gemaild om het weer voor de zoveelste keer recht te zetten voor aankomende vrijdag. Als ze dit niet gedaan hebben, vind ik dit een mooie oplossing/vergoeding.
Ja, leuk. Zolang je er maar niet op rekent dat ze je dat daadwerkelijk gaan betalen.

Als je zeker weet dat jouw administratie klopt, meldt ze dan gewoon nog één keer expliciet hoe de vork in de steel zit en geef aan dat je er daarna verder niet meer op zult reageren.

Gesloten