Financieel hulp/advies

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Methusalah schreef:
11 jul 2023 13:18
Ik geloof er geen drol van. In andere topics zat je moeilijk te doen over prijzen en nu in eens verdien je zwaar boven modaal.

Kansloos.

En ik weet niet wat voor baan je hebt maar het kan niet veel soeps zijn gezien het niveau dat je hier toont en ik kan dat helemaal niet matchen met je geclaimde salaris.
Ik bespeur een mate van Jaloezie?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
11 jul 2023 13:19
Bedankt allemaal, ik denk dat ik toch contact opneem met de adviseur van de Rabobank of Van der bruggen adviesgroep?
Welnee, zo'n rijk man als jij kan het beste zijn geld stallen in Zwitserland bij een goede private bank aldaar. ik kan je Pictet van harte aanbevelen.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kom kom, mensen, niet zo flauw doen. Iemand die twee inkomens heeft en zuinig leeft, kan best een aardig bedrag per maand overhouden. Dan heb je niet meteen een private bank nodig, maar gewoon een goede spaarrekening bij een Nederlandse bank.
Een Nederlandse private bank is meestal pas geïnteresseerd bij vermogens boven een ton, buitenlandse vermogensbeheerders vaak ver daarboven. Zo ver is Dagkoers nog niet.

Wat het goedkope bed betreft: Sam Walton woonde en leefde ooit kennelijk "relatief eenvoudig" (of dat nog zo is weet ik niet). Toen een journalist opmerkte dat hij veel groter en luxueuzer zou kunnen wonen met zijn rijkdom, was het antwoord: "Ik ben niet rijk geworden door mijn geld uit te geven." :D

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:
11 jul 2023 14:12

Wat het goedkope bed betreft: Sam Walton woonde en leefde ooit kennelijk "relatief eenvoudig" (of dat nog zo is weet ik niet). Toen een journalist opmerkte dat hij veel groter en luxueuzer zou kunnen wonen met zijn rijkdom, was het antwoord: "Ik ben niet rijk geworden door mijn geld uit te geven." :D
Die goede man heeft al meer dan twee decennia geleden voor een permanente rustplaats gekozen. :|

Maar waarom zou iemand financieel 'rijk' willen worden zonder die verkregen rijkdom te gebruiken ?

Dat lijkt meer op 'sparen voor later is sparen voor als je dood bent', m.a.w. vergeet niet vandaag te leven want morgen kan het misschien niet meer !

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kuklos schreef:
11 jul 2023 11:52
Lady1234 schreef:
11 jul 2023 11:44
Ook de fooien zullen ongetwijfeld niet worden aangegeven, net zo min als de maaltijden.
Daar dient de werkgever in het kader van de Werkkostenregeling (WKR) belasting over af te dragen als dit boven een bepaald percentage van het salaris komt. Gezien de salarissen die ze uitbetalen aan bezorgers komen de maaltijden daar al snel boven.
Dagkoers bezorgt voor een Chinees, waar hij in ieder geval al een deel van zijn loon zwart krijgt. U denkt toch niet werkelijk dat die werkgever die dagelijkse bak bami of nasi via de werkkostenregeling laat lopen?

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Erthanax »

scontra schreef:
11 jul 2023 15:07
Erthanax schreef:
11 jul 2023 14:12

Wat het goedkope bed betreft: Sam Walton woonde en leefde ooit kennelijk "relatief eenvoudig" (of dat nog zo is weet ik niet). Toen een journalist opmerkte dat hij veel groter en luxueuzer zou kunnen wonen met zijn rijkdom, was het antwoord: "Ik ben niet rijk geworden door mijn geld uit te geven." :D
Die goede man heeft al meer dan twee decennia geleden voor een permanente rustplaats gekozen. :|

Maar waarom zou iemand financieel 'rijk' willen worden zonder die verkregen rijkdom te gebruiken ? (...)
Het was ook al een tijd geleden dat ik dat las :D

Het vergaren van rijkdom hoeft geen doel op zich te zijn. Daarnaast hoef je, als je o verhoopt toch veel geld hebt, het niet ovet de balk te smijten. Het mag, maar het hoeft niet. Je kunt het nalaten aan je kinderen, aan ouderloze kinderen, een studiefonds opzetten, je kunt het gebruiken voor liefdadigheid, een kunstverzameling aanleggen er daar een museum van maken (bv Voorlinden, More), en wat al niet. Maar je hoeft het niet uit te geven aan drie superjachten en twaalf enorme woonhuizen van minimasl 4500 m² elk. Dat mag, maar het hoeft niet.

Benny Hill, van wie iedereen dacht dat hij aan lager wal was geraakt omdat hij in zeer eenvoudige omstandigheden leefde, bleek een aanzienlijke nalatenschap achter te laten. Dat wordt door sommigen als zijn laatste grap beschouwd :D

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door BL2 »

Is dat nou wel zo gezond, elke dag Bami of Nasi.
Ik voel een nieuw Ridder777 topic aankomen.....

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BL2 schreef:
11 jul 2023 18:39
Is dat nou wel zo gezond, elke dag Bami of Nasi.
Ik voel een nieuw Ridder777 topic aankomen.....

Maar zes dagen en de Chinezen doen niet anders.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben benieuwd wat hij dan de 7e dag eet. Diepvriespizza, zelf gekocht en zelf uit de oven gehaald?

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik zou dat geld voorlopig op een direct opvraagbare spaarrekening zetten en dan lekker op laten lopen dat bedrag.
Dan kunt U nog altijd beslissen waar U dat voor gaat gebruiken. zoals eerder stoppen met werken. Studie van uw
kinderen ermee betalen of wat dan ook.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hallo meneer de uil
Waar brengt u ons naar toe?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

En leest u ons dan voor uit de fabeltjeskrant?

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

witte angora schreef:
11 jul 2023 19:07
Ben benieuwd wat hij dan de 7e dag eet. Diepvriespizza, zelf gekocht en zelf uit de oven gehaald?
Op maandag is het restaurant gesloten.
Wat ik doe is op zondag eten kopen voor maandag bij het zelfde restaurant.
Ik krijg meer dan de helft korting.
Meestal kipkerrie met rijst of witte rijst met kipsesam of witte rijst met gon bao kai :D
Die betaal ik dan van mijn gekregen fooi. :D

Ik ben in 2016 begonnen bij de gemeente als uitzendkracht in 200 in vaste dienst.
Ik ging ook meteen wat schalen omhoog.
Maar goed ik zal altijd in schaal 6 trede 11 blijven.\
(van die 10 E per uur hou ik netto 10 euro over)

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stop maar met verder toelichten, straks hebt u de belastingdienst op uw nek. Hoeft u zich in ieder geval niet af te vragen wat u met die € 2000 overschot per maand moet doen.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
11 jul 2023 19:34
En leest u ons dan voor uit de fabeltjeskrant?
Ehh jáá, uit de fabeltjeskrant!

Juffrouw Ooievaar en juffrouw Mier zijn hier wel bekend denk ik.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

:shock: Gelukkig eet u wel gezond

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
11 jul 2023 20:55
:shock: Gelukkig eet u wel gezond
Ik zou er zelf kippig van worden... :roll:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik prefereer Ed en Willem Bever, plus waterpomptang. En voor het mooi Isadora Paradijsvogel.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Over meneer de uil gesproken:

Dit was in 1997 een van mijn favoriete nummers.
https://www.youtube.com/watch?v=fC7Jm_QRV40

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
11 jul 2023 20:15
(van die 10 E per uur hou ik netto 10 euro over)
Dan word je of zwart betaald of heeft dat restaurant de gouden loontruc bedacht die elke werkgever wel zou willen weten.

Plaats reactie