Financieel hulp/advies

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou ik maar niet doen. Dan staan uw zwarte inkomsten nog zwart op wit ook.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

hahahahahhaab

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

We hebben geen overzicht nodig.

Maar het wekt wel verbazing. twee parttime banen, beiden van een niet al te hoog niveau en dan ná je uitgaven alsnog €2.000 overhouden? Dat wekt verbazing. Zeker als je ook nog claimt dat alles belastingtechnisch goed geregeld is.
En dan ook nog Inkomens Afhankelijke Kinderbijslag krijgt. Of bedoel je met IKB iets anders?

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Individueel keuze Budget.
Ik zit schaal 6 trede 11 en 17,05 % IKB.
6 dagen bezorgen in de week
6 x 3,5 uur
10E per uur.
Dan heb ik natuurlijk fooien niet meegeteld.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lowieze »

O ja, in een ander topic had u 2800 euro spaargeld voor gordijnen en nu ineens iedere maand 2000 euro over. Echt geloofwaardig :roll:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ikb is individueel keuze budget, ter vervanging van vakantiegeld en toeslag en eindejaars uitkering enzovoort.

Volgens mij heeft hij een full-time baan en een bijbaan.

En het is belastingtechnisch helemaal niet goed geregeld, wat een deel zwart. Kan je ook goed geregeld vinden natuurlijk.

Ook de fooien zullen ongetwijfeld niet worden aangegeven, net zo min als de maaltijden.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dagkoers schreef:
11 jul 2023 11:32
(...) Ik wil wel een overzicht sturen?
Doe dat maar niet.

Zet eerst het geld dst overblijft op een internetspaarrekening, bv van NN, NIBC, of een andere bank die onder het depositogarantiestelsel in Nederland valt. Via bv Independer is er keuze genoeg.

Pas als er meer dan bv 20 of 30.000 euro op staat, zou ik naar andere mogelijkheden gaan kijken. Adviseurs beloven vaak gouden bergen, maar gewoon flink wat geld achter de hand, zonder risico, is ook wat waard. Bedenk daarbij dat omstandigheden soms snel en radicaal kunnen veranderen. Dan is het fijn als u direct bij uw geld kunt.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Schaal 6, trede 11 is €4.958 op basis van fulltime. Voor iemand die voor elke scheet die hij wil laten hulp moet vragen op dit forum verbaast me dat.
Individueel Keuze Budget is inclusief vakantiegeld welke 8% is, dus blijft er 9,05% over.
https://www.caogemeenten.nl/cao-gemeent ... euzebudget
waarbij je het geld dus blijkbaar niet hoeft te besteden aan een opleiding.

6x3,5x10 is €210, dus zo'n €900 per maand maximaal. waarbij je als het goed is hebt aangegeven hier geen loonheffingskorting te laten toepassen.
Fooien wordt je geacht aan te geven.

Volledig onmogelijk is het dus niet, maar erg geloofwaardig ook niet dat je €2.000 overhoudt na al je uitgaven.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt Erthanax!
Ik handel ook een beetje in aandelen en cryptomunten.
jammer dat sommige mij niet geloven.
Ik zeg wel dat ik 2 parttime banen heb omdat de gemeente 34 uur is, onder de 36 uur is parttime heb ik geleerd.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
11 jul 2023 11:44
Ook de fooien zullen ongetwijfeld niet worden aangegeven, net zo min als de maaltijden.
Daar dient de werkgever in het kader van de Werkkostenregeling (WKR) belasting over af te dragen als dit boven een bepaald percentage van het salaris komt. Gezien de salarissen die ze uitbetalen aan bezorgers komen de maaltijden daar al snel boven.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik krijg aan het einde van mijn dienst eten mee naar huis, dus ik kook nooit.
Ik heb ook weinig in mijn koelkast staan. alleen limonade en een pot sambal.

rotterdam2168
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2023 11:44

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door rotterdam2168 »

Hoi ik heb jullie hulp nodig...
Op 19 april 2023 heb ik bestelling geplaats bij restocks, 21 april kreeg ik een melding dat het is geleverd bij een afhaalpunt echter is het pakket daar niet aangekomen. Onderzoek gestart bij restocks en bij postnl ze gaan beide uit van een melding dat het is afgeleverd! Ze hebben geen handtekening geen bewijs van mijn legitimatie. Klarna wil nu dat ik de factuur ga betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat dat overzicht nou maar zitten.

Ik denk dat ik eens ga solliciteren voor ambtenaar. Harder werken dan nu hoef ik niet, maar het levert veel meer op dan de WAO, dat is me wel duidelijk.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard zou dat moeten, maar mijns inziens gebeurt dat niet, aangezien Dagkoers schrijft dat een deel niet w*t is.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

kuklos schreef:
11 jul 2023 11:49
Schaal 6, trede 11 is €4.958 op basis van fulltime. Voor iemand die voor elke scheet die hij wil laten hulp moet vragen op dit forum verbaast me dat.
Individueel Keuze Budget is inclusief vakantiegeld welke 8% is, dus blijft er 9,05% over.
https://www.caogemeenten.nl/cao-gemeent ... euzebudget
waarbij je het geld dus blijkbaar niet hoeft te besteden aan een opleiding.

6x3,5x10 is €210, dus zo'n €900 per maand maximaal. waarbij je als het goed is hebt aangegeven hier geen loonheffingskorting te laten toepassen.
Fooien wordt je geacht aan te geven.

Volledig onmogelijk is het dus niet, maar erg geloofwaardig ook niet dat je €2.000 overhoudt na al je uitgaven.
U kijkt verkeerd ik heb schaal 6 trede 11 en niet schaal 11 trede 6, maar ik neem u niks kwalijk, want als er 1 iemand is die kennis heeft van zaken dan bent u dat wel!

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
11 jul 2023 11:52
Ik krijg aan het einde van mijn dienst eten mee naar huis, dus ik kook nooit.l.
Wat dus valt onder de werkkostenregeling. Die zéér duur uit kan pakken voor een werkgever.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
11 jul 2023 11:55
kuklos schreef:
11 jul 2023 11:49
Schaal 6, trede 11 is €4.958 op basis van fulltime. Voor iemand die voor elke scheet die hij wil laten hulp moet vragen op dit forum verbaast me dat.
Individueel Keuze Budget is inclusief vakantiegeld welke 8% is, dus blijft er 9,05% over.
https://www.caogemeenten.nl/cao-gemeent ... euzebudget
waarbij je het geld dus blijkbaar niet hoeft te besteden aan een opleiding.

6x3,5x10 is €210, dus zo'n €900 per maand maximaal. waarbij je als het goed is hebt aangegeven hier geen loonheffingskorting te laten toepassen.
Fooien wordt je geacht aan te geven.

Volledig onmogelijk is het dus niet, maar erg geloofwaardig ook niet dat je €2.000 overhoudt na al je uitgaven.
U kijkt verkeerd ik heb schaal 6 trede 11 en niet schaal 11 trede 6, maar ik neem u niks kwalijk, want als er 1 iemand is die kennis heeft van zaken dan bent u dat wel!
Je hebt gelijk, dan is het dus €3.323 op basis van fulltime, met jouw 34 uur is dit dan €3.138,89. Bruto.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door BL2 »

Met zulke gespaarde bedragen, ten dele zwart, zou ik maar uitkijken dit hier zo uitgebreid en openbaar te ventileren.
De belastingdienst houd erg van dit soort informatie, waarbij vermogen op onverklaarbare wijze fors stijgt.

Maar de ware RADAR lezer weet wel beter, het zoveelste topic van Ridder777 om maar wat te doen te hebben.......
En wij maar semi serieus reageren, o verhip, nou doe ik het ook weer....

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik geloof er geen drol van. In andere topics zat je moeilijk te doen over prijzen en nu in eens verdien je zwaar boven modaal.

Kansloos.

En ik weet niet wat voor baan je hebt maar het kan niet veel soeps zijn gezien het niveau dat je hier toont en ik kan dat helemaal niet matchen met je geclaimde salaris.
Laatst gewijzigd door Methusalah op 11 jul 2023 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt allemaal, ik denk dat ik toch contact opneem met de adviseur van de Rabobank of Van der bruggen adviesgroep?

Plaats reactie