Financieel hulp/advies

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door BL2 »

door Dagkoers » 08 mei 2023 11:38
Ik heb 2800 gespaard

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb inderdaad dat bedrag gespaard, maar ik heb ook aandelen en cryptomunten.
Dat bedrag was voor de vloer en gordijnen van mijn nieuwe woning.
helaas werd het iets duurder.

Ik heb 1500 aandelen Tui.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door witte angora »

Denk je dan dat Tui de volgende keer dat jij naar Vietnam gaat een enorme berg winst gaat maken?

Het is volgens mij ook niet de beste belegging, ik zie de koers in de loop van de jaren eigenlijk alleen maar dalen. Klik hier maar eens op, en kijk dan naar de optie 5 jaar.

https://www.google.com/search?q=aandele ... e&ie=UTF-8

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:
12 jul 2023 07:28
Denk je dan dat Tui de volgende keer dat jij naar Vietnam gaat een enorme berg winst gaat maken?

Het is volgens mij ook niet de beste belegging, ik zie de koers in de loop van de jaren eigenlijk alleen maar dalen. Klik hier maar eens op, en kijk dan naar de optie 5 jaar.

https://www.google.com/search?q=aandele ... e&ie=UTF-8
Noem een aandeel, dan zijn er altijd betere.......

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor een z.g. kleine spaarder lijkt het mij niet voor de hand te liggen om te beleggen in aandelen. Als je het geld ineens nodig hebt, moet je de aandelen op dat moment verkopen tegen de dan geldende koers, ook als dat verlies betekent.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

@Snuffel1, zoals in een ander topic al gemeld:
Erthanax schreef:
11 jul 2023 22:33
Snuffel1,
Sta mij toe een opbouwend bedoelde tip te geven: Als u in uw antwoorden wat meer alinea's aanbrengt, worden ze overzichtelijker en beter leesbaar.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet doen. U laat zich toch niet als een klein kind verwijderen?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

snuffel1 schreef:
12 jul 2023 15:30
Ik heb de redactie verzocht om mijn account te verwijderen want ik ben er wel klaar mee. Als ik niet van onzin beschuldigd wordt dan gaat wel om de schrijfwijze van mijn antwoorden en dat voelt als zijnde persoonlijk aangevallen worden. Hoera eerst Rutte einde oefening en als kers op de taart snuffel1 functie elders.
Snuffel, begrijpend lezen van deze tijd is voor sommige moeilijk. Gewoon langs je neer leggen, als ze je niet begrijpen, of het te moeilijk vinden om te lezen, is een ander zijn probleem.
Gewoon een keer naar de wc gaan, en daarna doortrekken, en net doen alsof er niks aan de hand is.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

snuffel1 schreef:
12 jul 2023 15:37
Ik ben er helemaal klaar mee het is niet alleen dit topic maar vrijwel alle topics waarin ik een antwoord geef.
Je mag ruilen met mij. Er kan uren gezeurd worden over dingen die er niet toe doen, dan noem ik iets wat Nederland echt veel geld gaat kosten en dan heb ik het gedaan. Maar ik stoor me er niet aan.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

snuffel1 schreef:
12 jul 2023 15:30
Ik heb de redactie verzocht om mijn account te verwijderen want ik ben er wel klaar mee. Als ik niet van onzin beschuldigd wordt dan gaat wel om de schrijfwijze van mijn antwoorden en dat voelt als zijnde persoonlijk aangevallen worden. Hoera eerst Rutte einde oefening en als kers op de taart snuffel1 functie elders.
Snuffel, dat is natuurlijk niet de bedoeling van hetgeen kuklos, en ik later, aan hebben gegeven.
Iedereen is hier welkom om zijn of haar meningen te ventileren.
Een spatie tussendoor is alleen beter leesbaar.

Wij willen u, in tegenstelling wat lady nou weer zonodig moet zeggen, zeker niet wegsturen.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door kuklos »

snuffel1 schreef:
12 jul 2023 15:30
dan gaat wel om de schrijfwijze van mijn antwoorden en dat voelt als zijnde persoonlijk aangevallen worden. Hoera eerst Rutte einde oefening en als kers op de taart snuffel1 functie elders.
Really?
Je berichten zijn moeilijk leesbaar. Puur visueel gezien. Als jou daarop wijzen al een persoonlijke aanval is, tsja.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

@JD, ik weet niet wat Lady1234 de afgelopen dagen in 1 keer bij u heeft losgemaakt maar waarom moet u haar opeens zo aanpakken?
Is volgens mij niet echt nodig. Hoewel af en toe scherp zegt ze toch eigenlijk niet veel verkeerds?
@Snuffel: trek het u niet zo aan. Af en toe een spatie of nieuwe alinea vergeten hoeft niet zo erg te zijn. Als de inhoud maar goed is en klopt, dat lijkt me veel belangrijker.
Ik tik de meeste reacties op mijn smartfone. Als ik mijn reacties dan terug lees denk ik ook wle eens, waarom heb ik weer zo veel spelvouten gemaakt? Maar belangrijker is de inhoud wat de spellingspolitie er ook van mag vinden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik krijg extra, compleet overbodige, aandacht van de heer Deltoer. Maar ja, hij moet toch wat, want verder hebben zijn reacties niet veel inhoud.

Maar als hij daarvan nou gelukkig wordt? Hij gaat zijn gang maar.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
12 jul 2023 15:57
@JD, ik weet niet wat Lady1234 de afgelopen dagen in 1 keer bij u heeft losgemaakt maar waarom moet u haar opeens zo aanpakken?
Is volgens mij niet echt nodig. Hoewel af en toe scherp zegt ze toch eigenlijk niet veel verkeerds?
De hatelijke suggestie die zij maakt is dat Snuffel zich door mij en anderen hier laat wegpesten. Die suggestie werp ik verre van me.
Vervolgens pleeg ze ook nog karaktermoord. En dan zegt u dat ik haar aanpak?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:
12 jul 2023 15:30
Ik heb de redactie verzocht om mijn account te verwijderen want ik ben er wel klaar mee. Als ik niet van onzin beschuldigd wordt dan gaat wel om de schrijfwijze van mijn antwoorden en dat voelt als zijnde persoonlijk aangevallen worden. Hoera eerst Rutte einde oefening en als kers op de taart snuffel1 functie elders.
Ergens snap ik je wel. Ik heb ook zo mijn momenten dat ik eventjes klaar ben met het forum. Er is zelfs een tijd geweest dat ik helemaal niks meer wilde. Maar uiteindelijk ben ik toch verder gegaan.

En weet je? Het is maar een forum. Er wordt flink wat gezwetst en gemopperd onderling, maar zo is het leven IRL ook. En weet je? Het ontbreken van alinea's maakt het lezen inderdaad wat lastiger. En toch lees ik je bijdragen met plezier. Soms kom je met een invalshoek waar niemand anders aan heeft gedacht, maar het is dan wel een juiste invalshoek. Niet weglopen - laat het allemaal even een paar dagen zakken, en dan gaat het waarschijnlijk wel weer.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@Snuffel1 waarom reageer jij ook in topics als deze van @dagkoers? Daar ga je toch geen energie in stoppen?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom zou men in de topics van Dagkoers en consorten geen energie stoppen? Ze zijn soms vermakelijk, altijd apart en soms kunnen we hem de goede weg wijzen.

Alsof al die topics van aankopen bij een of andere dropshipper, of niet-bezorgde pakjes nou zo van belang zijn.

En daar wordt ook op gereageerd.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
12 jul 2023 17:05
juliomariner schreef:
12 jul 2023 15:57
@JD, ik weet niet wat Lady1234 de afgelopen dagen in 1 keer bij u heeft losgemaakt maar waarom moet u haar opeens zo aanpakken?
Is volgens mij niet echt nodig. Hoewel af en toe scherp zegt ze toch eigenlijk niet veel verkeerds?
De hatelijke suggestie die zij maakt is dat Snuffel zich door mij en anderen hier laat wegpesten. Die suggestie werp ik verre van me.
Vervolgens pleeg ze ook nog karaktermoord. En dan zegt u dat ik haar aanpak?
Wie begint er over azijnpissers etc?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door moederslink »

snuffel1 schreef:
12 jul 2023 15:30
Ik heb de redactie verzocht om mijn account te verwijderen want ik ben er wel klaar mee. Als ik niet van onzin beschuldigd wordt dan gaat wel om de schrijfwijze van mijn antwoorden en dat voelt als zijnde persoonlijk aangevallen worden. Hoera eerst Rutte einde oefening en als kers op de taart snuffel1 functie elders.
Niet doen! Gewoon blijven, even een paar dagen achterover leunen en dan weer gewoon zo nu en dan reageren.
Ik ben er af en toe ook klaar mee. Sommigen moeten blijkbaar stééds en óveral op reageren en soms wat zuur inderdaad.
Dat kan idd irriteren. Laat gaan! 🤜🤛👍

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Financieel hulp/advies

Ongelezen bericht door Lowieze »

Van mij hoeft niemand hier weg hoor, maar als bewezen wordt dat een advies niet klopt, dan mag dat natuurlijk wel gezegd worden. Daar hoeft niemand zich beledigd door te voelen. Het blijft natuurlijk wel een consumentenforum.

Plaats reactie