Financiële lease

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bmwmpower
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:51

Financiële lease

Ongelezen bericht door Bmwmpower »

Ik heb op afstand een auto financieel geleasd zonder proefrit want het had geen tijd kwa week. Ik heb leasecontract getekend en autohandelaar is ook betaald. Handelaar vraagd 10%aanbetaling. En nu komt het. Heb autohandelaar gebeld dat ik me auto kom ophalen dat vonden ze goed. Toen daar aankwam was de auto helemaal klaar gepoetst en zo. Ik wou eerst toch even auto checken omdat ik auto alleen op internet had gezien. Dus ik start de auto en gaf vol gas normaal gesproken zou de auto moeten voluit gaan schreeuwen dat was niet het geval. Ik zei tegen de autohandelaar of de auto toerenteller begrenzer had waarvan ze zei dat het niet geval was. Dus toch even naar buiten met de auto om te rijden auto had vermogenverlies komt bijna niet vooruit als je gaspedaal helemaal intrapt. Is trouwens een automaat. Gelijk terug naar autohandelaar doorgegeven handelaar wou zelf ook even testen zo gezegd zo gedaan en ja hoor zei vindt het ook niet kloppen. Ze boodt haar excuses aan dat ze dat niet wist en dat ze de auto naar de dealer zou brengen om het laten maken.ik heb bij de autohandelaar niets getekend. Alleen bij lease maatschappij. Auto staat al op mijn naam en is ook allrisk verzekerd door mij.
Kan ik nog mijn leasecontract annuleren omdat de auto niet goed was. We zijn inmiddels al een maand verder. Pfffffff

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Financiële lease

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gewoon doen, het proberen waard. En als u de volgende keer weer iets op afstand koopt, bijvoorbeeld een huis of een internetbruid, tevoren eerst zelf controleren.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Financiële lease

Ongelezen bericht door witte angora »

Bmwmpower schreef:
10 feb 2024 17:09
Ik heb op afstand een auto financieel geleasd zonder proefrit
Ik krijg toch echt het gevoel dat het een tweedehands auto is, klopt dat? Wat is dit dan precies voor contract?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Financiële lease

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Financial lease is gewoon een duur woord voor een lening voor een auto. U koopt blind een auto die u niet in 1 keer kan of wil betalen. De leaseconstructie staat los van de overeenkomst met de verkoper. Het is dus een zaak tussen u en de verkoper. Maar of u nu zo sterk staat in deze zaak betwijfel ik.
Wat voor auto is het, wat is de leeftijd, kilometerstand en aanschafprijs?

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Financiële lease

Ongelezen bericht door kuklos »

Bmwmpower schreef:
10 feb 2024 17:09
Kan ik nog mijn leasecontract annuleren omdat de auto niet goed was.
Volgens mij: nee, dat kan niet. Ze moeten eerst de kans krijgen de auto te repareren. Daarna kan je wellich, nadruk op het woord wellicht, iets vanwege non-confimiteit van de auto.

Maar ik vind het lastig een advies te geven daar het contract niet bekend en veel andere factoren ook niet.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Financiële lease

Ongelezen bericht door BL2 »

Bmwmpower schreef:
10 feb 2024 17:09
..... En nu komt het. .......
Nee, het was al voorbij gekomen, even snel zonder nadenken, zonder proefrit, zonder aankoopkeuring een auto kopen.
En dan ook nog kopen met geleend geld, zal wel erg ouderwets zijn, maar je kan pas iets kopen als je het geld er voor hebt. Dan denk je ook, na al dat gespaar, veel beter na als je het gaat uitgeven.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Financiële lease

Ongelezen bericht door witte angora »

Bmwmpower schreef:
10 feb 2024 17:09
en ja hoor zei vindt het ook niet kloppen. Ze boodt haar excuses aan dat ze dat niet wist en dat ze de auto naar de dealer zou brengen om het laten maken.
Annuleren is ook helemaal niet nodig, dat ding wordt gewoon gerepareerd. De vraag is alleen wie de kosten gaat betalen. Dit is duidelijk een inruiler die de dealer direct door heeft gestoten naar de handel. Hoeft niet eens te zijn omdat er wat kapot is, kan ook puur vanwege de leeftijd zijn.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Financiële lease

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je zal je “lease” contract even goed door moeten lezen om te kijken wat je rechten zijn. Of heb je daar ook geen tijd voor?

Plaats reactie