LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Beste Radar Forum bezoekers !
Mijn naam is Richard en ik wil U hierbij het volgende vertellen en tevens een vraag stellen.
Ik wil bij deze U alvast excuseren voor mijn lange uitleg maar anders kan ik het denk ik niet goed overbrengen. Alvast dank ik U voor de moeite
Ik heb na het zien van een tv reclame van Best Of Shopping over het product : Air Max Pillows, dat zijn die kussens met lucht balletjes doen besluiten om het het aan te schaffen en heb daarop gebeld naar het vermelde telefoonnummer.
Ik kreeg een man aan de lijn die mij vertelde dat de kussens nog in aanbod waren maar alleen gekocht kunnen worden d.m.v automatische incasso,
Ik heb toen één van mijn rekening nummers gegeven en mij werd verteld dat het geld binnen 14 dagen van mijn rekening werd afgeschreven en de 17 dagen daarop na betaling mijn product zou ontvangen.
Ik kreeg 16 dagen na mijn bestelling een brief op de mat van Best of Shopping met de mededeling dat incasso niet is geslaagd.
En daarbij een acceptgiro van € 83,00 En of ik dat bedrag binnen 14 dagen wilde overmaken anders zou de bestelling worden vernietigd.
Ik dacht bij nader inzien, toch wel veel geld voor die kussens, Dus ik heb niet betaald.
2 weken na deze brief hoor ik de deurbel, ik doe open en er staat iemand van TNT-post met een pakketje. Ik neem het pakketje aan en ga naar binnen.
Ik maak het open en tot mijn grote verbazing zie ik 2 Air Max kussens in de verpakking zonder factuur of bon o.i.d.
Ik vond dit raar en ben naar www.bestofshopping.nl gegaan en heb daar de voorwaarde bekeken en lees het volgende bij betalingswijzen
Citaat :
Acceptgiro
Na ontvangst van uw pakket krijgt u binnen 7 dagen een factuur + acceptgiro. Deze moet u dan binnen 14 dagen betalen.
Einde citaat.
Dus ik dacht dus dat ik na 7 werkdagen wel een acceptgiro krijg maar die kreeg ik dus niet, Nu inmiddels na 2 weken denk ik dit klopt niet.
Dus ik heb gebeld naar home shopping en na ee kort gesprek werd mij verteld dat het geld af is geboekt van mijn rekening rond 15 Sep 2009.
Ik schrok een beetje en dacht dit kan niet, en ik check meteen online mijn rekening en nee hoor , niks eraf geboekt door Best of Homeshopping.
Dit moet dus een fout wezen.
Mijn vraag luid nu
Ik heb nog steeds niks vernomen van Best of Homeshopping, Mag ik het product houden ? (juridisch gezien) Of kan ik nog een rekening verwachten na bijna 2 en halve week ?
Hartelijk dank voor het nemen van de moeite voor het lezen van mijn lange verhaal en wil U tevens alvast bedanken voor een reactie.
Met vriendelijke groet,
Richard
Mijn naam is Richard en ik wil U hierbij het volgende vertellen en tevens een vraag stellen.
Ik wil bij deze U alvast excuseren voor mijn lange uitleg maar anders kan ik het denk ik niet goed overbrengen. Alvast dank ik U voor de moeite
Ik heb na het zien van een tv reclame van Best Of Shopping over het product : Air Max Pillows, dat zijn die kussens met lucht balletjes doen besluiten om het het aan te schaffen en heb daarop gebeld naar het vermelde telefoonnummer.
Ik kreeg een man aan de lijn die mij vertelde dat de kussens nog in aanbod waren maar alleen gekocht kunnen worden d.m.v automatische incasso,
Ik heb toen één van mijn rekening nummers gegeven en mij werd verteld dat het geld binnen 14 dagen van mijn rekening werd afgeschreven en de 17 dagen daarop na betaling mijn product zou ontvangen.
Ik kreeg 16 dagen na mijn bestelling een brief op de mat van Best of Shopping met de mededeling dat incasso niet is geslaagd.
En daarbij een acceptgiro van € 83,00 En of ik dat bedrag binnen 14 dagen wilde overmaken anders zou de bestelling worden vernietigd.
Ik dacht bij nader inzien, toch wel veel geld voor die kussens, Dus ik heb niet betaald.
2 weken na deze brief hoor ik de deurbel, ik doe open en er staat iemand van TNT-post met een pakketje. Ik neem het pakketje aan en ga naar binnen.
Ik maak het open en tot mijn grote verbazing zie ik 2 Air Max kussens in de verpakking zonder factuur of bon o.i.d.
Ik vond dit raar en ben naar www.bestofshopping.nl gegaan en heb daar de voorwaarde bekeken en lees het volgende bij betalingswijzen
Citaat :
Acceptgiro
Na ontvangst van uw pakket krijgt u binnen 7 dagen een factuur + acceptgiro. Deze moet u dan binnen 14 dagen betalen.
Einde citaat.
Dus ik dacht dus dat ik na 7 werkdagen wel een acceptgiro krijg maar die kreeg ik dus niet, Nu inmiddels na 2 weken denk ik dit klopt niet.
Dus ik heb gebeld naar home shopping en na ee kort gesprek werd mij verteld dat het geld af is geboekt van mijn rekening rond 15 Sep 2009.
Ik schrok een beetje en dacht dit kan niet, en ik check meteen online mijn rekening en nee hoor , niks eraf geboekt door Best of Homeshopping.
Dit moet dus een fout wezen.
Mijn vraag luid nu
Ik heb nog steeds niks vernomen van Best of Homeshopping, Mag ik het product houden ? (juridisch gezien) Of kan ik nog een rekening verwachten na bijna 2 en halve week ?
Hartelijk dank voor het nemen van de moeite voor het lezen van mijn lange verhaal en wil U tevens alvast bedanken voor een reactie.
Met vriendelijke groet,
Richard
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Je wilt de kussens wel houden maar er liever niet voor betalen.
Ga er maar vanuit dat je niets voor niets krijgt, deze dure kussens zullen nog duurder worden als er een brief van een incassobureau op de mat valt.
Gewoon betalen of terugsturen.
Ga er maar vanuit dat je niets voor niets krijgt, deze dure kussens zullen nog duurder worden als er een brief van een incassobureau op de mat valt.
Gewoon betalen of terugsturen.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Juridisch gezien bent u al eigenaar geworden van de kussens, tenzij in de algemene voorwaarden van homeshopping een eigendomsvoorbehoud is opgenomen tot het moment van betalen (ga ik gemakshalve niet van uit).
Omdat de eigendom is overgegaan op grond van een koopovereenkomst, bestaat voor u de verplichting om de koopsom te betalen. Homeshopping heeft aan haar verplichtingen voldaan door de kussens te leveren.
Omdat de eigendom is overgegaan op grond van een koopovereenkomst, bestaat voor u de verplichting om de koopsom te betalen. Homeshopping heeft aan haar verplichtingen voldaan door de kussens te leveren.
-
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
- Locatie: 51.926316, 4.450772
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Volgens de wet mag je spullen houden die je ongevraagd worden toegezonden (art. 7:7 BW). Aangezien je een bestelling hebt geplaatst, is er van ongevraagd toezenden geen sprake; je zult dus gewoon moeten betalen.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Hartelijk bedankt voor jullie reacties allemaal !
Ik heb nog wel een opmerking, Ik heb inderdaad een bestelling gedaan alleen die is volgens een brief van Best of Homeshopping komen te vervallen aangezien ik niet de acceptgiro hebt betaald waarin in vermeld stond dat als BoH binnen 14 dagen geen geld heeft ontvangen, De bestelling word geannuleerd.
Daarbij vind ik het héél vreemd dat wanneer ik belde, kreeg te horen dat er een automatische afboeking is gedaan rond 15 Sep 2009. Dus het lijkt mij niet meer dan een interne fout bij Best of Homeshopping zelf.
Ik heb nog steeds geen acceptgiro ontvangen of een andere brief of een koopovereenkomst.
Het zal mij niet verbazen wanneer Best of Homeshopping achter die fout zal komen.
Maar vooralsnog : Mag ik die kussen dan op de grond daarvan wettelijk houden of moet ik die terug sturen. Sterker nog, Kan ik Überhaupt nog wel een bericht verwachten......Ik zeg: ik weet niet , Dan maar afwachten ?
Ik heb nog wel een opmerking, Ik heb inderdaad een bestelling gedaan alleen die is volgens een brief van Best of Homeshopping komen te vervallen aangezien ik niet de acceptgiro hebt betaald waarin in vermeld stond dat als BoH binnen 14 dagen geen geld heeft ontvangen, De bestelling word geannuleerd.
Daarbij vind ik het héél vreemd dat wanneer ik belde, kreeg te horen dat er een automatische afboeking is gedaan rond 15 Sep 2009. Dus het lijkt mij niet meer dan een interne fout bij Best of Homeshopping zelf.
Ik heb nog steeds geen acceptgiro ontvangen of een andere brief of een koopovereenkomst.
Het zal mij niet verbazen wanneer Best of Homeshopping achter die fout zal komen.
Maar vooralsnog : Mag ik die kussen dan op de grond daarvan wettelijk houden of moet ik die terug sturen. Sterker nog, Kan ik Überhaupt nog wel een bericht verwachten......Ik zeg: ik weet niet , Dan maar afwachten ?
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
De overeenkomst heb je telefonisch gesloten. Ik begreep ook al dat je al een acceptgiro had ontvangen voor de kussens. Dat de kussens toch al verzonden zijn is een misser aan de kant van homeshopping.
Maar nogmaals: juridisch ben je dus al eigenaar van de kussens, maar moet jij nog voldoen aan een verplichting van de koopovereenkomst, namelijk het betalen van de koopprijs.
Maar nogmaals: juridisch ben je dus al eigenaar van de kussens, maar moet jij nog voldoen aan een verplichting van de koopovereenkomst, namelijk het betalen van de koopprijs.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Is een helder geval. Betalen!
Of terugsturen (ontbinding vragen)
Houden is niet netjes
Of terugsturen (ontbinding vragen)
Houden is niet netjes
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Testcase,
Op welke grond zou je willen ontbinden? Koop=Koop.
Op welke grond zou je willen ontbinden? Koop=Koop.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
marcel75 schreef:Testcase,
Op welke grond zou je willen ontbinden? Koop=Koop.
Ik denk ontbinden op grond van verkeerd handelen.
Het pakketje is niet volgens de voorwaarden van Homeshopping bij mij terecht gekomen. In die zin , ik heb niet alvorens betaald,(omdat afschrijving is mislukt) en heb ook niet na 7 dagen van het pakketje een factuur gekregen die dan betaald dient te worden. Tevens staan die tekst en uitleg ook op hun betalingsvoorwaarden van de website.
Daarbij staat in de brief die ik heb gekregen dat de koopovereenkomst wordt ontbonden wanneer er binnen 14 dagen geen betaling word verricht.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Het niet innen is geen verkeerd handelen en zeker geen reden om een overeenkomst te ontbinden. De mededeling in de brief is alleen maar bedoeld om aan te geven dat als je niet zou betalen, er ook niets geleverd wordt. Niet leveren kan alleen maar door een overeenkomst te laten vervallen. Juridisch gezien was er dus een overeenkomst onder opschortende voorwaarde van betalen. Omdat er nu wel geleverd is, gaat Homeshopping (terecht) uit van een perfecte overeenkomst. Zij hebben immers aan hun verplichting tot leveren voldaan, nu moet jij (zoals eerder gezegd) voldoen aan je verplichting tot betalen.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
marcel75 schreef:Het niet innen is geen verkeerd handelen en zeker geen reden om een overeenkomst te ontbinden. De mededeling in de brief is alleen maar bedoeld om aan te geven dat als je niet zou betalen, er ook niets geleverd wordt. Niet leveren kan alleen maar door een overeenkomst te laten vervallen. Juridisch gezien was er dus een overeenkomst onder opschortende voorwaarde van betalen. Omdat er nu wel geleverd is, gaat Homeshopping (terecht) uit van een perfecte overeenkomst. Zij hebben immers aan hun verplichting tot leveren voldaan, nu moet jij (zoals eerder gezegd) voldoen aan je verplichting tot betalen.
Dank U , voor Uw reactie.
U heeft absoluut gelijk, Maar hoe kan ik betalen zonder factuur / rekening ? Ik heb ook geen bestel of klantnummer, op de site kan ik mij ook niet inloggen aangezien ik niet als klant staat geregistreerd.
Is het dan aan mij om zelf mede te delen dat er iets niet goed is gegaan en aan te geven dat het door mij (in dit geval) verschuldigde bedrag moet voldoen ?
Technisch gezien wel natuurlijk maar, ben ik verplicht om een fout van aan ander te corrigeren ?
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
U zoekt naar een vorm van gelegaliseerde diefstal.
Niets meer en niets minder.
Niets meer en niets minder.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Beste,
Helemaal mee eens Testcase.
Het is een belachelijke vraag van TS. Gewoon betalen wat je bestelt hebt.
Helemaal mee eens Testcase.
Het is een belachelijke vraag van TS. Gewoon betalen wat je bestelt hebt.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
testcase schreef:U zoekt naar een vorm van gelegaliseerde diefstal.
Niets meer en niets minder.
U weet overduidelijk niet wat ik zoek , dus zulke arbitraire uitspraken kunt in de toekomst voor u laten.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Ik snap heel goed at u wilt.
U heeft iets besteld en heeft het geleverd gekregen en wil nu vanwege een technicality onder de betaling uit te komen.
Ik vind derhalve uw vraag op dit forum moreel verwerpelijk.
Ik zal u daarop blijven wijzen als dat nodig is.
U heeft iets besteld en heeft het geleverd gekregen en wil nu vanwege een technicality onder de betaling uit te komen.
Ik vind derhalve uw vraag op dit forum moreel verwerpelijk.
Ik zal u daarop blijven wijzen als dat nodig is.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
In tegendeel ik denk dat testcase het goed heeft begrepenU weet overduidelijk niet wat ik zoek
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Mensen snap het toch eens:
Volgens de leverancier is het bedrag al ontvangen (van de rekening ingehouden).
Het is Rvds niet duidelijk of hij nu nog betalen moet of niet.
Hij heeft geen rekening gehad en GEEN acceptgiro.
Hij heeft gebeld.....
Wat kan hij nog meer doen?
Volgens de leverancier is het bedrag al ontvangen (van de rekening ingehouden).
Het is Rvds niet duidelijk of hij nu nog betalen moet of niet.
Hij heeft geen rekening gehad en GEEN acceptgiro.
Hij heeft gebeld.....
Wat kan hij nog meer doen?
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
god wat zitten er toch een heilige boontjes hier ppfff
er is geen hond die dit zou betalen als bedrijf zegt dat je dus betaald heb ,is dus hun probleem.
En zal geen namen noemen maar een paar reageerders van hier als jullie teveel geld terugkrijgen of artikelen vergeten worden te scannen in een bouwmarkt oid zeggen jullie ook niks hou toch op ...
Geniet van je kussen.
Hoor je er nog wel wat van naja dan betaal je want je heb ze hoor je niks lekker slapen je word toch al genoeg genaait door jan en alleman..
er is geen hond die dit zou betalen als bedrijf zegt dat je dus betaald heb ,is dus hun probleem.
En zal geen namen noemen maar een paar reageerders van hier als jullie teveel geld terugkrijgen of artikelen vergeten worden te scannen in een bouwmarkt oid zeggen jullie ook niks hou toch op ...
Geniet van je kussen.
Hoor je er nog wel wat van naja dan betaal je want je heb ze hoor je niks lekker slapen je word toch al genoeg genaait door jan en alleman..
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Janneke,
Volgens geeft TS doch duidelijk aan:
"Ik kreeg 16 dagen na mijn bestelling een brief op de mat van Best of Shopping met de mededeling dat incasso niet is geslaagd.
En daarbij een acceptgiro van € 83,00 En of ik dat bedrag binnen 14 dagen wilde overmaken anders zou de bestelling worden vernietigd.
Ik dacht bij nader inzien, toch wel veel geld voor die kussens, Dus ik heb niet betaald."
Een acceptgiro is er dus wel, betalen kan dus ook.
Volgens geeft TS doch duidelijk aan:
"Ik kreeg 16 dagen na mijn bestelling een brief op de mat van Best of Shopping met de mededeling dat incasso niet is geslaagd.
En daarbij een acceptgiro van € 83,00 En of ik dat bedrag binnen 14 dagen wilde overmaken anders zou de bestelling worden vernietigd.
Ik dacht bij nader inzien, toch wel veel geld voor die kussens, Dus ik heb niet betaald."
Een acceptgiro is er dus wel, betalen kan dus ook.
Re: Kan ik dit Houden of toch Onterecht ??
Duidelijk jij hebt niet betaald en zij hebben daarop de overeenkomst vernietigd. Jij hebt geen verplichting om de kosten te betalen, en zij hebben geen verplichting om het kussen te leveren. De mogelijkheden om tegen de vernietiging in verweer te komen onderzoek ik nu niet.rvds89 schreef:Ik kreeg een man aan de lijn die mij vertelde dat de kussens nog in aanbod waren maar alleen gekocht kunnen worden d.m.v automatische incasso,
Ik heb toen één van mijn rekening nummers gegeven en mij werd verteld dat het geld binnen 14 dagen van mijn rekening werd afgeschreven en de 17 dagen daarop na betaling mijn product zou ontvangen.
Ik kreeg 16 dagen na mijn bestelling een brief op de mat van Best of Shopping met de mededeling dat incasso niet is geslaagd.
En daarbij een acceptgiro van € 83,00 En of ik dat bedrag binnen 14 dagen wilde overmaken anders zou de bestelling worden vernietigd.
Ik dacht bij nader inzien, toch wel veel geld voor die kussens, Dus ik heb niet betaald.
Nee, je mag het product niet houden omdat dit op jouw initiatief is toegezonden.rvds89 schreef:Ik heb nog steeds niks vernomen van Best of Homeshopping, Mag ik het product houden ? (juridisch gezien) Of kan ik nog een rekening verwachten na bijna 2 en halve week ?
Nee, zij stellen zich op het standpunt dat er geen overeenkomst meer is dus mogen niets in rekening brengen.
Mijn advies is een briefje schrijven waarin je aangeeft het kussen ontvangen te hebben en dat ze het terug kunnen krijgen indien ze dat wensen.
Dat kan op grond van de wet koop op afstand binnen 3 maanden na ontvangst, tenzij ze aan alle informatie plichten hebben voldaan dan is het 7 werkdagen. Het doet er hier weinig toe omdat de verkoper de overeenkomst heeft vernietigd. Zolang dit niet wordt betwist door de koper is dat een feit.marcel75 schreef:Op welke grond zou je willen ontbinden? Koop=Koop.
Dat soort taal is niet nodig. TS zoekt naar informatie over zijn rechten en plichten. Art. 7:7 BW is geen gelegaliseerde diefstal.testcase schreef:U zoekt naar een vorm van gelegaliseerde diefstal.