LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kop staart ongeluk !

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Liebster
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2013 20:20

Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door Liebster »

Vrienden van ons hebben een ongeluk gehad, ze reed op een provinciale weg en moest links af. Ze gaf richting aan en sorteerde voor en ja hoor er reed pardoes iemand haar van achteren aan.

Politie erbij gehaald en een rapport van op gesteld,alles in kannen en kruiken, wat gebeurt er nadien is er een getuige die zei dat ze geen richting had aangegeven.

Nu na ongeveer 2 jaar is er nog geen uitkering van de verzekering.
Hoe moeten we dit aanpakken alles is aanwezig politie rapport en alles,
Laatst gewijzigd door Liebster op 24 mei 2013 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door kokka »

ik zie niet helemaal waarom het uitmaakt of ze wel of niet knipperde als ze van achter is aangereden.als je niet knippert en plots vol in de ankers gaat, is volgens mij nog steeds de gene die achterop rijdt fout.
dus als er dan al twee jaar overheen is gegaan, is er misschien toch meer aan de hand als slechts geen richting aangeven. had ze gedronken?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Liebster schreef:Vrienden van ons hebben een ongeluk gehad, ze reed op een provinciale weg en moest links af. Ze gaf richting aan en sorteerde voor en ja hoor er reed pardoes iemand haar van achteren aan.

Politie erbij gehaald en een rapport van op gesteld,alles in kannen en kruiken, wat gebeurt er nadien is er een getuige die zei dat ze geen richting had aangegeven.

Nu na ongeveer 2 jaar is er nog geen uitkering van de verzekering.
Hoe moeten we dit aanpakken alles is aanwezig politie rapport en alles,
Je vrienden zouden normaal gesproken een bekeuring krijgen doordat ze schijnbaar geen knipperlicht hebben aangezet maar achterop is altijd fout.
Ga eens langs of bel met het juridisch loket.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het is bekend dat verzekeringen alles zullen proberen om niet uit te keren, rekken, traineren etc.

Volhouden, en desnoods naar de rechter.
Richting aangeven - doet niet ter zake.

Degene die achter op de auto reed hield onvoldoende afstand, en was dus onveilig in het verkeer. (Een beetje agent die een slechte bui heeft zou daarom zelfs het rijbewijs kunnen invorderen - artikel 5).

Ik denk dat de oorzaak dan ook de verzekering is - en niet de getuigenverklaring (en wel of niet richting, da`s nu helemaal onmogelijk aan te tonen).

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik denk dat we niet moeten denken en aannames maken.

Dit is niet TS maar "vrienden" overkomen. Wij weten niks! Wie weet gingen ze op de provinciale weg vlak achter een onoverzichtelijke bocht in de ankers?
Kom je daar niets vermoedend met 80 aanrijden en staat er een %$^%#% stil vlak voor je. Dan creëert de voorste auto een gevaarlijke situatie en is de aansprakelijkheid echt niet zomaar vast te stellen....

Daarbij, kijk eens naar die Russische dashcam filmpjes.... Het zou zomaar kunnen zijn dat de schade is veroorzaakt door een actie van de vrienden..... inhalen en vol in de remmen zodat de tgp er achterop botst.

Nee, vraag van de topicstarter is niet te beantwoorden. Het is wel heel makkelijk om de schuld bij de verzekeraar neer te leggen.... Hierboven staat het ook al.... Er is meer aan de hand en wij krijgen maar de helft van een verhaal

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door vroem »

Als de persoon die af wilde slaan echt zelf fout zat zou dat uit politierapport blijken.
Zelf heb ik een verzekering met verhaalsrechtsbijstand, dienreglen zoiets vlot. Inmiddels komt er voor verzekering tegenpartij wel dus 2 jaar wettelijke rente bovenop.
Ergens moet ook gecommuniceerd zijn waarom tegenpartij van mening is niet schuldig te zijn.
Overigens moet je bij onoverzichtelijke bochten , als dat zo zou zijn, wel allert zijn op stilstaand verkeer, juist als daar ook afslagen zijn. Enige wat zou kunnen ismdat er helemaal niet afgeslagen mag worden bv doorgetrokken streep, verboden in te rijden oid. Dan heeft achteropkomend verkeer wel een zaak denk ik.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door ciske »

Kom je daar niets vermoedend met 80 aanrijden en staat er een %$^%#% stil vlak voor je
Overduidelijk dat je niet genoeg afstand hebt gehouden. Degene die achterop klapt is altijd fout.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ciske schreef:
Kom je daar niets vermoedend met 80 aanrijden en staat er een %$^%#% stil vlak voor je
Overduidelijk dat je niet genoeg afstand hebt gehouden. Degene die achterop klapt is altijd fout.
Behalve als je - zoals gezegd - middels een dashcam kan aantonen dat de voorligger een rare inhaalactie uitvoerde.. (zie inderdaad de russische youtube filmpjes)

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Het is absoluut niet waar dat je ALTIJD fout bent als je achterop klapt..in 97% vd gevallen wel maar echt niet atijd....Dus exact van Frantic zegt wij kunnen allerlei aannames doen maar we weten niets..

Is doe ook een aanname dat de auto niet WAC/all risek verzekerd is want dan had de verzekeraar allang uitgekeerd, is er dan geen RB verzekering??

Tja dan is het zelf de schade verhalen idd, en als dat niet lukt juridische hulp zoeken, die kunnen in ieder geval kijken waarom de verzkeraar van de tegenpartij de aansprakelijkheid niet (geheel) wil erkennen en wat de mogelijkheden zijn....

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door Renske99 »

Het gebeurd vaker dan je denkt, ook hier is het vaak raak.

Bij ons ligt een snelweg van 80 km, na de stoplichten trek je op, je hebt net de 80 km bereikt en komt de bocht om, daar ligt een afslag zowel naar links en rechts, rechtsaf geeft vrijwel nooit problemen, maar linksaf dus wel, er is geen voor sorteervak, en zo kan het gebeuren dat daar net eentje staat te wachten op tegenliggers om dan linksaf te kunnen slaan, je zult maar net die bocht omkomen, er is geen houden en remmen aan, voor je het beseft is het al gebeurd.

Is het altijd de fout van de achterop botser?
Ja in principe wel, het is mijn zwager hier dus overkomen, hij was fout, maar de politie gaf al aan, je bent fout maar eigenlijk kun je er niks aan doen, je verwacht het gewoon niet, onlogische situatie ligt hier.
Bekenden in de buurt die weten dat er een afslag is, onbekenden rekenen daar niet op (mijn zwager was toender tijd hier nog nooit geweest, dus ja dat klopte wel).

Dat verzekeraars soms wat moeilijk doen is wel bekend, maar het is mij nog nooit overkomen dat het zolang moest duren.
Wel is me overkomen dat de verzekering mij belde met de mededeling dat ik voor een ongeval wat niet mijn schuld was mijn eigen risico zelf moest betalen.
Als je niet beter weet zou je dat misschien wel doen, maar op dat moment zei ik direct, het was niet mijn schuld, haal dat eigen risico van mij maar bij de schuldige partij,ik vind het niet redelijk dat ik voor een fout van een ander moet betalen, nu weet ik ook dat de tegenpartij het niet met opzet heeft gedaan, (tenminste daar ga ik altijd maar vanuit) maar ik ben dan gewoon van mening dat ik daar niet voor hoef te betalen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door vroem »

Dat je ergens 80 MAG betekent niet dat je 80 MOET...je moet zo hard of langzaan rijden als voor de situaties die je tegenkomt nodig of wenselijk is. Als je een onoverzichtelijk bocht ingaat is dat dus met een zodanige snelheid dat je tijdig kan remmen. En dat zal dus geen 80 zijn...als je niet meer ijdig kan remmen reed je dus gewoon te hard, en dus veroorzaker.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor gewoon overzichtelijke stukken. Soms is de aangegeven max snelheid gewoon teveel.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door sadfly »

Dan komt er nog een vraag bij.
Is de wegbeheerder niet aansprakelijk. die creeert een gevaarlijke situatie.
Wie wete liggen ze wel metd e wegbeheerder in de bocht, en dan is 2 jaar niks.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door kokka »

tot TS ons wat meer info verstrekt blijft het allemaal gissen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:Het is bekend dat verzekeringen alles zullen proberen om niet uit te keren, rekken, traineren etc.

Dat is op zich goed natuurlijk. Ik zit er niet op te wachten dat mijn verzekeraar(s) "zomaar" allerlei claims gaan vergoeden waardoor de premies nog hoger worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sadfly schreef:Dan komt er nog een vraag bij.
Is de wegbeheerder niet aansprakelijk. die creeert een gevaarlijke situatie.
Wie wete liggen ze wel metd e wegbeheerder in de bocht, en dan is 2 jaar niks.
Maar als er een gevaarlijke situatie is (onoverzichtelijke weg) dan ziet de weggebruiker dat toch ook? Waarom verantwoordelijkheid afschuiven? Verder is het praktisch niet altijd mogelijk om alle onhandige situaties op te lossen (door bijv. natuurlijke hindernissen, grondeigendom, etc). Als het makkelijk was geweest waren die wegen immers nooit zo aangelegd.

stofzuigertje

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er achteraf een getuige komt die niet bij het Politie rapport was....
Dat is voor verzekeraars een reden om af te wijzen.
Maar was die getuige er wel, of proberen de daders er zo onderuit te komen.
Het komt vaker voor dat ze een valse getuige erbij halen.
Dit is via zijn telefoon soms te bewijzen, en vraag eens zijn nummer!
Als deze niet in deze regio was, dan geeft de GSM dit aan.

Een getuige die later komt altijd laten navragen door de Politie want dat mag.
Dus ga eens terug en vraag wie het was en of hij/zij een mobiel in de zak had....
Dan gaan we die even natrekken op die datum en tijd en vermoedelijk is het een vriendje
die iets voor andere probeerde te regelen...

En niet richting aangeven mag, stoppen en wachten of afgeslagen richtingaanwijzer is mogelijk.
Achterop is altijd fout maar bij valse getuige krijgen ze wegens misleiding beide een boete dus
ga terug naar de Politie.
Ik heb sterke vermoedens van fraude.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door plumber »

Heb gewerkt in het midden oosten.Werd in Bagdad van achteren aangereden
en het was mijn fout,kon betalen.
Reden!!!! Als ik daar niet was gekomen dan had die aanrijding ook niet plaats
gevonden.Moeilijk te geloven, alleen door mensen die er ook geweest zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kop staart ongeluk !

Ongelezen bericht door kokka »

plumber schreef:Heb gewerkt in het midden oosten.Werd in Bagdad van achteren aangereden
en het was mijn fout,kon betalen.
Reden!!!! Als ik daar niet was gekomen dan had die aanrijding ook niet plaats
gevonden.Moeilijk te geloven, alleen door mensen die er ook geweest zijn.
er zit wel wat in natuurlijk hahaha

Gesloten