LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten 010notaris Rotterdam

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dacara
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 aug 2011 20:09

kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door dacara »

Heb iets nieuws ervaren, namelijk dat een offerte voor een 3e hypotheek100 % hoger kan uitvallen, zoals mij recent bij 010notaris is overkomen.
Wil dan ook t.a.v. dienstverleningen in zijn algemeenheid meegeven vooraf gedegen (voor)onderzoek te plegen, afspraken goed na te lopen (prijsopgave document meerkosten voor opdrachtbevestiging toezenden; vastleggen afspraken van alle evt. te plegen handelingen wat extra kosten met zich meebrengt waarbij vantevoren en duidelijk omschreven communiceren vereist is + uitdrukkelijke toestemming vereist); alle kosten expliciet vast te leggen en tijdens het proces alert te zijn op o.m. evt. meerkosten.
Laatst gewijzigd door dacara op 01 okt 2011 21:26, 3 keer totaal gewijzigd.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door marcel75 »

Wat let u om de vragen te stellen aan de notaris. Die spoedbetalingen zijn in de regel nodig om er voor te zorgen dat op het moment dat de gelden naar de bank die afgelost moet worden overgemaakt mag worden, het ook op die dag zichtbaar is bij die bank.Anders had u het risico gelopen extra rente moeten bijbetalen. Dit zijn overigens kosten die de bank in rekening brengt bij de notaris.

Als ik uw verhaal zo lees hebt u gebruik gemaakt van een zogenaamde verhoogde inschrijving. Oftewel: u geeft meer zekerheid aan de bank dan wat u nu leent. In de akte zit dus eigenlijk al een 3e hypotheekakte. Die krijgt u niet gratis, maar wel voordeliger dan wanneer u een extra akte zou laten opstellen.

Hebt u bij de offerteaanvraag ook duidelijk de eigendomssituatie uitgelegd en moest daar misschien meer onderzoek naar gedaan worden? Als ik het zo lees bent u dus wel gewezen op de mogelijke meerkosten en zijn die noodzakelijk geweest. De noodzaak volgt uit de hypotheekopdracht van de bank. Er moet een onvoorwaardelijk en geldig hypotheekrecht gevestigd worden. En blijkbaar waren er extra werkzaamheden nodig.

Om welke werkzaamheden hebben we het eigenlijk?

Als u het overigens niet eens bent met een declaratie en er met de notaris niet uitkomt, dan kunt u een declaratiegeschil beginnen.

bugmenott
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:27

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door bugmenott »

Nou, kijk vooral uit met de 010notaris. Een vriend van mij heeft erg veel problemen gehad. Moest uiteindelijk 2 keer zoveel betalen als afgesproken. [Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 08 apr 2014 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

r.bik3
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2012 11:06

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door r.bik3 »

Ook wij zijn bij 010notaris geweest, via notarisvergelijker naar een goedkope notaris gezocht, uiteindelijk heb ik 010notaris geselecteerd, helaas was de uiteindelijke rekening van deze notaris 60% hoger dan de offerte.
Het argument was dat ik meer nodig had dan de basis, en dat is nu het gekke.
Drie jaar geleden ben ik bij een andere notaris geweest voor een vergelijkbare hypotheekakte, die zich wel aan zijn afspraken hield. ( ook gevonden via de notarisvergelijker ).
Ik hou niet van deze praktijken. vandaar

Herman van Beek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2012 10:41

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door Herman van Beek »

Wij zijn ook bij deze notaris langsgeweest. Voor een samenlevingscontract. We wilden alles snel geregeld hebben en zijn daarvoor ook in het weekend langsgeweest. De notaris vertelde vooraf hoeveel het ons zou kosten en heeft ons goed geholpen.

Tja, sommigen bestellen meer en blijven denken dat dat gratis is en ze niet extra hoeven te betalen

Gewoon goed opletten dus

dacara
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 aug 2011 20:09

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door dacara »

Hahaha, das een goeie van het samenlevingscontract!!!!!!!
Je moet wat?????

Klaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2013 11:17

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door Klaar »

Ik ben ook langs die notaris met dezelfde ervaring als velen. Ze geven een prijs af zonder duidelijk te maken dat wat 'standard' is in jouw ogen, niet standard is in hun praktijk. Ze halen je binnen met 'goedkoop' offertes en pas daarna je situatie echt in kaart brengen en wordt het 2X zoveel. Ik had vooraf gevraagd of er meer informatie nodig was voor dat wij een afspraak maakte; 'nee, mevrouw'. Uiteindelijk ben ik verteld dat het mijn schuld was dat ik niet wist dat mijn situatie niet 'standard' was. Hij wist niet dat ik kinderen had (terwijl ik wilde voogdij regelen!), dat ik een huiseigenaar ben - ja ja, dit is precies wat ik had verwacht dat hij vooraf met mij bespreekt om een offerte te kunnen afgeven. Heel onprofessioneel en voelt als een tweedehands autoverkoper die man. Zeker niet naar deze notaris gaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat voor verklaring gaf de notaris voor de hogere rekening t.o.v. de offerte? Ik neem aan dat je dat toch eerst gevraagd hebt.

Webwinkelcollecte
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2013 14:24

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door Webwinkelcollecte »

Ik ben het niet met de negatieve berichten eens.

Wij hebben 010notaris gebeld om onze stichting op te richten.

De kosten: zeer concurrerend, geen extra kosten
Levertijd: razendsnel
Service: uitstekend
Medewerkers: zeer vriendelijk.

Een eerder aangezochte notaris was beduidend minder gericht op service en een stuk duurder. Het scheelde rond de 150 euro. Ik denk dat voor alle mensen die klachten hebben de les is dat je tevoren om een heldere prijsopgave moet vragen, en duidelijk moet aangeven wat de werkzaamheden zijn.

Ik kan me in ieder geval bijna niet voorstellen dat wij een uitzondering op de regel waren. Ik zou ze in ieder geval zeker aanraden, en volgende keer eerst bij hen een offerte opvragen.

Vriendelijke groet,
Webwinkelcollecte

[Commerciële link verwijderd door Moderator]

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Webwinkelcollecte schreef:Ik ben het niet met de negatieve berichten eens.

Wij hebben 010notaris gebeld om onze stichting op te richten.

De kosten: zeer concurrerend, geen extra kosten
Levertijd: razendsnel
Service: uitstekend
Medewerkers: zeer vriendelijk.

Een eerder aangezochte notaris was beduidend minder gericht op service en een stuk duurder. Het scheelde rond de 150 euro. Ik denk dat voor alle mensen die klachten hebben de les is dat je tevoren om een heldere prijsopgave moet vragen, en duidelijk moet aangeven wat de werkzaamheden zijn.

Ik kan me in ieder geval bijna niet voorstellen dat wij een uitzondering op de regel waren. Ik zou ze in ieder geval zeker aanraden, en volgende keer eerst bij hen een offerte opvragen.

Vriendelijke groet,
Webwinkelcollecte
[Commerciële link verwijderd door Moderator]
En alweer een gevalletje van ik kwam hier toevallig terecht! Fantastisch toch?
Laatst gewijzigd door Radar op 08 apr 2014 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

wim67
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2013 20:39

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door wim67 »

Wat een drama bij deze notaris. Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. Communicatie dramatisch, bellen niet terug, taalfouten in akte, namen van verkeerde personen in de akte... etc etc....... 010.. mij niet meer gezien!!!!!

Consukrent
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2015 07:18

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door Consukrent »

Een weerwoord op de negatieve berichten omtrent dit kantoor. Mijn partner en ikzelf hebben alleen positieve ervaringen. Huwelijkes voorwaarden en testament zijn door dit kantoor behandeld. Kosten waren volgens offerte en voordeliger dan andere kantoren (scheelde in sommige gevallen meer dan 150 euro. We zijn vlot en vriendelijk geholpen. Inmiddels is een derde opdracht gegeven aan dit kantoor, de overdracht en koop van onroerend goed. Eigen accurate inbreng is wel van belang bij dit soort zaken,

RB

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: kosten 010notaris Rotterdam

Ongelezen bericht door marcel75 »

En alweer een gevalletje van ik kwam hier toevallig terecht! Fantastisch toch?

Gesloten