Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lisa29 schreef:
03 mei 2023 21:21
@11091: het is mij nog niet helemaal duidelijk of het probleem is dat u per ongeluk iets typte wat totaal niet voor de chat bedoeld was. Of dat u in het algemeen uw reacties in een chat geheim wilt houden totdat u het verzendt.
Hoe dan ook, waarschuwen of bekend maken op dit forum zal weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik. Het forum staat vol met waarschuwingen voor oplichters maar die worden pas geplaatst als het al mis is gegaan. Dus die waarschuwingen halen weinig uit.
Wat heeft chatten met oplichten te maken?

11091
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:49

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door 11091 »

Lisa29 schreef:
03 mei 2023 21:21
@11091: het is mij nog niet helemaal duidelijk of het probleem is dat u per ongeluk iets typte wat totaal niet voor de chat bedoeld was. Of dat u in het algemeen uw reacties in een chat geheim wilt houden totdat u het verzendt.
Bedankt voor uw vraag.
Ik bedoelde beide :-).
Lisa29 schreef:
03 mei 2023 21:21
Hoe dan ook, waarschuwen of bekend maken op dit forum zal weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik. Het forum staat vol met waarschuwingen voor oplichters maar die worden pas geplaatst als het al mis is gegaan. .
Ah jammer, ik had gehoopt dat de redactie van het programma / TV uitzending Radar dit ook zou lezen en er een uitzending van zou kunnen maken.
Zo'n tip moet zeker via een mail naar ze?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik mag toch hopen dat Radar hier geen dure zendtijd aan besteed.

11091
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:49

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door 11091 »

juliomariner schreef:
04 mei 2023 10:14
Ik mag toch hopen dat Radar hier geen dure zendtijd aan besteed.
Waarom hoopt u dat? Het kan toch een onderdeel zijn? Er zijn vast veel andere dingen wat u niet interessant vindt wat toch uitgezonden wordt?
Maar wat wel belangrijk is oor anderen? Of verwacht/wilt u dat iedereen dezelfde mening heeft als u?

“een gewaarschuwd mens telt voor twee“.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een uitzending maken over een probleem wat geen probleem is lijkt me totale verspilling van zendtijd. Misschien heeft campingzender sbs interesse?

11091
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:49

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door 11091 »

Lowieze schreef:
04 mei 2023 07:50
Wat heeft chatten met oplichten te maken?
Ik denk dat Lisa29 bedoelde dat mensen überhaupt pas naar oplossingen zoeken na dat ze met problemen te maken hebben.
Zelfs bij oplichting of bij andere scenario’s.

Dit is presies waarom ik het fijn zou vinden als mensen van te voren weten bij zo'n chat waarmee ze te maken hebben.

11091
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:49

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door 11091 »

juliomariner schreef:
04 mei 2023 10:21
Een uitzending maken over een probleem wat geen probleem is lijkt me totale verspilling van zendtijd. Misschien heeft campingzender sbs interesse?
U bepaalt voor de rest van de wereld dat het geen probleem is?

Als u het geen probleem vindt dan is dat prima, waarom bent u dan hiermee bezig?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er is helemaal niets belangrijks of interessants aan. En er is al genoeg onzin op de tv.

Mensen chatten met een callcenter of bedrijf om geholpen te worden met een probleem. Niet om chats te sturen waarvan de inhoud niet aan die medewerker bekend mag worden.

Dus overdenk uw vraag eerst, voordat u hem neer typt.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niet alleen maakt u van een bacterie een olifant. U maakt ook ergens een probleem van waar helemaal geen probleem mee is.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

11091 schreef:
04 mei 2023 10:11
Lisa29 schreef:
03 mei 2023 21:21
Hoe dan ook, waarschuwen of bekend maken op dit forum zal weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik. Het forum staat vol met waarschuwingen voor oplichters maar die worden pas geplaatst als het al mis is gegaan. .
Ah jammer, ik had gehoopt dat de redactie van het programma / TV uitzending Radar dit ook zou lezen en er een uitzending van zou kunnen maken.
Zo'n tip moet zeker via een mail naar ze?
Nee, zo'n tip moet via de chat...

11091
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:49

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door 11091 »

juliomariner schreef:
04 mei 2023 10:29
Niet alleen maakt u van een bacterie een olifant. U maakt ook ergens een probleem van waar helemaal geen probleem mee is.

Oke kunt u even hier uw bankrekeningnummer en wachtwoord typen?
Graag ook uw bsn nummer. Post maar alles wat zogenaamd een geheim is.

En graag wil ik dan wel alles kunnen lezen terwijl u dat typt, anders is er een kans dat u dat weghaalt.

Als u dat niet doet nou dan maakt u van een bacterie een olifant.

11091
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:49

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door 11091 »

Lady1234 schreef:
04 mei 2023 10:26
Niet om chats te sturen waarvan de inhoud niet aan die medewerker bekend mag worden.

Dus overdenk uw vraag eerst, voordat u hem neer typt.
Presies, wat u zegt! Daar vrijheid in hebben, dus voor 'verzenden klikken' wordt er niets gelezen door een ander zonder toestemming.
Of geef de mensen een keuze daarin dat ze dat aan of uit kunnen zetten.
Laatst gewijzigd door 11091 op 04 mei 2023 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door kuklos »

11091 schreef:
04 mei 2023 10:37
juliomariner schreef:
04 mei 2023 10:29
Niet alleen maakt u van een bacterie een olifant. U maakt ook ergens een probleem van waar helemaal geen probleem mee is.

Oke kunt u even hier uw bankrekeningnummer en wachtwoord typen?
Graag ook uw bsn nummer. Post maar alles wat zogenaamd een geheim is.

En graag wil ik dan wel alles kunnen lezen terwijl u dat typt, anders is er een kans dat u dat weghaalt.

Als u dat niet doet nou dan maakt u van een bacterie een olifant.
Waarom zou je dergelijke zaken typen in een chat? Tot aan wachtwoorden aan toe?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar welke idioot gaat dat soort gegevens in een chat typen? helemaal niemand toch.
U probeert er nu allerlei dingen bij te halen om uw gelijk te halen.

11091
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:49

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door 11091 »

juliomariner schreef:
04 mei 2023 10:45
Sorry maar welke idioot gaat dat soort gegevens in een chat typen? helemaal niemand toch.
U probeert er nu allerlei dingen bij te halen om uw gelijk te halen.
Tja gekste dingen gebeuren blijkbaar.
Zoals dat 1 iemand beslist dat mijn probleem niet bestaat, en voor de hele wereld niet.
En er toch de hele tijd mee bezig zijn.
Welke idioot zou dat doen?


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door moederslink »

11091 schreef:
03 mei 2023 19:48
Bij live chat moet je opschieten met typen anders denken ze dat je er niet meer bent.
De chat kan altijd opnieuw worden voortgezet, ook na een ( korte) pauze.

En ik weet niet beter of het zijn " bots " in zo.n chat.

De enige chatbot die ik heb meegemaakt is die van Vattenfall en dan vragen ze bv je klantnr, je naam, adres, geb datum, laatste 3 cijfers van je rek nr.
Dat vind ik nou niet écht ' spannend ' allemaal .
Op ' hét WWW ' is veel méér bekend van iedereen.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:
03 mei 2023 19:51
Lisa29 schreef:
03 mei 2023 19:48
kuklos schreef:
03 mei 2023 19:17


Deze snap ik niet, wat bedoel je met wachttijd?
Als je belt en er is nog niemand beschikbaar word je in de wacht gezet. In die tijd spreek je nog met niemand maar bij sommige helpdesks kunnen ze dan wel al meeluisteren. Voor de helderheid: dat is voor mij geen probleem maar wellicht voor anderen?
Ik heb bij verschillende helpdesks gewerkt en dit nog nooit meegemaakt toen ik daar werkte. Wie kunnen je dan horen? Want de call center medewerkers zijn juist bezig met anderen te helpen en naar ze te luisteren.
Ik heb ook bij meerdere gewerkt en ik kan je vertellen dat er absoluut one-way wachtstanden bestaan. De beller hoort muziek, de ontvanger hoort nog steeds de beller. Ik heb mogen mee genieten van meerdere echtelijke 'ruzies' op de achtergrond.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
04 mei 2023 13:42
Ik heb ook bij meerdere gewerkt en ik kan je vertellen dat er absoluut one-way wachtstanden bestaan.
Een wachtstand is iets anders dan de wachtrij. In de situatie die jij beschrijft, heb je al iemand aan de lijn. Zo lang je nog in de wachtrij staat niet - en kan er als alles zoals het hoort is ingeregeld ook niet meegeluisterd worden.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Let op bij 'Live chat support' Ze kunnen meelezen terwijl je aan het typen bent!

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
04 mei 2023 16:38
Methusalah schreef:
04 mei 2023 13:42
Ik heb ook bij meerdere gewerkt en ik kan je vertellen dat er absoluut one-way wachtstanden bestaan.
Een wachtstand is iets anders dan de wachtrij. In de situatie die jij beschrijft, heb je al iemand aan de lijn. Zo lang je nog in de wachtrij staat niet - en kan er als alles zoals het hoort is ingeregeld ook niet meegeluisterd worden.

Ik had eigenlijk aangenomen dat het daar om ging. Want inderdaad, de eerste wachtrij daarin kunnen ze niet meeluisteren. Ik zou niet eens weten hoe je dat technisch voor elkaar moet krijgen omdat het hele principe is dat alle lijnen bezet zijn. Dus dan is meeluisteren compleet onmogelijk.

Plaats reactie