LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door renewouters »

Justlouck schreef:Altijd de kassabon vragen. Dan kun je altijd reclameren als het niet klopt.
Of gewoon meekijken op het display bij de kassa. Als er dan wat fout gaat zie je het meteen en kan de persoon achter de kassa het direct corrigeren. Een stuk makkelijker dan achteraf moeilijk gaan doen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

reggie2 schreef:
Moneyman schreef:Natuurlijk. Anders kan je geen bedrijven afzeiken.

Voor 100 euro mag je ook wel ff zeuren.

Dat TS de bon meteen had na moeten kijken snapt hij/zij denk ik nu wel.
Maar ga bij jezelf na....100 euro is niet zomaar ff een duppie waar je je niet druk om hoeft te maken.
En zodra die cassière zei "Dat wordt dan €100,-" had er dan ook wel een belletje mogen gaan rinkelen.
Achteraf reclameren is leuk maar op deze manier vrij kansloos.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door grun »

renewouters schreef:Of gewoon meekijken op het display bij de kassa. Als er dan wat fout gaat zie je het meteen en kan de persoon achter de kassa het direct corrigeren. Een stuk makkelijker dan achteraf moeilijk gaan doen.
Helaas heeft de Lidl waar ik wel eens kom, bespaart op de ruimte die de kassa's mogen innemen. Er zit achter de kassa alleen maar een klein plateautje, niet zo'n grote bak met een wig in het midden zoals bij de Jumbo of Appie. Terwijl de medewerker de artikelen scant, staat de klant als een razende de boodschappen in de tas op te bergen, of weer terug in de kar te leggen om die elders leeg te halen. Het is geen doen om dan ook nog het display in de gaten te houden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door crazyme »

grun schreef:
renewouters schreef:Of gewoon meekijken op het display bij de kassa. Als er dan wat fout gaat zie je het meteen en kan de persoon achter de kassa het direct corrigeren. Een stuk makkelijker dan achteraf moeilijk gaan doen.
Helaas heeft de Lidl waar ik wel eens kom, bespaart op de ruimte die de kassa's mogen innemen. Er zit achter de kassa alleen maar een klein plateautje, niet zo'n grote bak met een wig in het midden zoals bij de Jumbo of Appie. Terwijl de medewerker de artikelen scant, staat de klant als een razende de boodschappen in de tas op te bergen, of weer terug in de kar te leggen om die elders leeg te halen. Het is geen doen om dan ook nog het display in de gaten te houden.
Uit de openingspost:
Ik heb echter alleen croissantjes en berliner bollen gekocht, misschien nog nootjes of wc papier, maar meer niet

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik houd ook het display niet in de gaten, maar als ik boodschappen haal en ik zou bovengenoemd bedrag moeten pinnen, terwijl ik een paar dingen zou hebben, zou ik toch wel wakker schieten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik hou het juist wel altijd in de gaten.
Ook als het druk is en er een rij staat.
Juist in dit geval ging het idd om een paar boodschappen en het was december. Altijd druk dus!
Toch pin je dan idd niet gedachteloos € 106 , met 4- 5 boodschapjes , lijkt mij ook hoor.
Ik kan van deze situatie geen soep meer maken en denk zelf dat er niets meer aan te doen valt.
€ 100 is een hoop geld , zeker voor veel mensen en zeker in de dure decembermaand.
Ik vind het sneu voor TS , maar zou niet weten hoe en of dit ooit nog opgelost gaat worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door reggie2 »

Julie4444 schreef: En zodra die cassière zei "Dat wordt dan €100,-" had er dan ook wel een belletje mogen gaan rinkelen.
Achteraf reclameren is leuk maar op deze manier vrij kansloos.

Wie zegt dat zij dat zei??? Draai het om, overkomt het jou ..... schreeuw je ook alle kanten op. Of eh......ben jij foutloos?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door JozJan »

tttlocke schreef: Goed Caro, stel de kopie bon uit de administratie van Lidl is beschikbaar.
Wat moet erop staan om Lidl te overtuigen dat zij u € 100 terug moeten geven?
Croissants: € 100
Berliner bollen: € 100, zoiets? Best mogelijk dat daarmee geloofwaardig is te maken dat er teveel in rekening is gebracht. Klein aantal boodschappen met groot bedrag, of groot aantal van dezelfde artikelen. Granted, kans is niet enorm groot, maar toch. Lidl moet die transactie op grond van de pingegevens makkelijk kunnen terugvinden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door tttlocke »

JozJan schreef:
tttlocke schreef: Goed Caro, stel de kopie bon uit de administratie van Lidl is beschikbaar.
Wat moet erop staan om Lidl te overtuigen dat zij u € 100 terug moeten geven?
Croissants: € 100
Berliner bollen: € 100, zoiets? Best mogelijk dat daarmee geloofwaardig is te maken dat er teveel in rekening is gebracht. Klein aantal boodschappen met groot bedrag, of groot aantal van dezelfde artikelen. Granted, kans is niet enorm groot, maar toch. Lidl moet die transactie op grond van de pingegevens makkelijk kunnen terugvinden.
Als je maar genoeg Berliner bollen koopt, dan betaal je € 100 of meer.
Geloofwaardig maken zal niet genoeg zijn.
Gezien de omstandigheden kan niet verwacht worden van Lidl dat ze de klant het zgn. voordeel van de twijfel geven.
Harde bewijzen, die heb je nodig. Niet aanwijzingen dat jouw verhaal (ook) geloofwaardig is. Het verhaal is bovendien een vermoeden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door crazyme »

JozJan schreef:Lidl moet die transactie op grond van de pingegevens makkelijk kunnen terugvinden.
Net zo gemakkelijk als de klant zijn bon kan opzoeken ?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door JozJan »

tttlocke schreef:Als je maar genoeg Berliner bollen koopt, dan betaal je € 100 of meer.
Geloofwaardig maken zal niet genoeg zijn.
Gezien de omstandigheden kan niet verwacht worden van Lidl dat ze de klant het zgn. voordeel van de twijfel geven.
Harde bewijzen, die heb je nodig. Niet aanwijzingen dat jouw verhaal (ook) geloofwaardig is. Het verhaal is bovendien een vermoeden.
Dat is jouw mening, maar is uiteindelijk aan Lidl (niet dat die veel tekenen geven van het verlenen van medewerking). Ik denk (mijn mening) dat het nogal wat uitmaakt wat er op de kassabon staat. Een paar regels met een heel hoog bedrag, wellicht zelfs een eenvoudige verklaring waarom het bedrag zo hoog is, daar zijn best mogelijkheden.
crazyme schreef:Net zo gemakkelijk als de klant zijn bon kan opzoeken ?
Veel makkelijker. Want in dit geval weten we dat de klant die bon niet heeft... :-) Maar los daarvan: een klant heeft altijd alleen een papieren bonnetje. De winkel heeft die gegevens ook digitaal.

Ik heb het zelf ooit bij Praxis gehad, iets waar ik een bon voor nodig had, maar die had ik dus niet meer. Vriendelijke medewerking in de winkel waar obv de pintransactie de kassabon werd teruggevonden (de service was zo goed dat we een aantal pintransacties van mij hebben nagezocht omdat ik ivm verhuizing in korte tijd regelmatig daar was geweest). Lidl heeft natuurlijk geen plicht om dit te doen, maar het zou wel zo netjes zijn om even te kijken of de kassabon het verhaal van TS ondersteunt (of juist niet, dat kan ook).

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

reggie2 schreef:
Julie4444 schreef: En zodra die cassière zei "Dat wordt dan €100,-" had er dan ook wel een belletje mogen gaan rinkelen.
Achteraf reclameren is leuk maar op deze manier vrij kansloos.

Wie zegt dat zij dat zei??? Draai het om, overkomt het jou ..... schreeuw je ook alle kanten op. Of eh......ben jij foutloos?
Heb nog nooit meegemaakt dat een cassière geen bedrag noemde. Heb zelf ook jaren als cassière gewerkt en dat is gewoon onderdeel van het werk.

Dan nog. Ik controleer altijd het scherm en prijzen op de bon. Bij Lidl klopt het eigenlijk altijd, maar bij AH bijvoorbeeld weer vaak niet.

Niet dat jouw opmerking on-topic is verder. Het gaat niet over mij, maar over TS.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Revoked »

Grappig...bij "onze" AH moeten we ook standaard de bon nakijken. Elke week klopt er zeker iets niet. Algemeen AH probleem?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door reggie2 »

Julie4444 schreef:
Dan nog. Ik controleer altijd het scherm en prijzen op de bon. Bij Lidl klopt het eigenlijk altijd, maar bij AH bijvoorbeeld weer vaak niet.

Niet dat jouw opmerking on-topic is verder. Het gaat niet over mij, maar over TS.

Geweldig!! TS is die kwijt. Niks on topic, ik zeg draai het eens om.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door sylvesterb »

caro12 schreef:Er is een fout gemaakt door lidl, zowel de cassiere als ik hebben het niet op tijd gemerkt, maar uiteindelijk heb ik de fout niet gemaakt van het teveel aanslaan, maar lidl
Uiteindelijk maakte jij de fout door het foutieve bedrag te betalen en niet de Lidl. Als je die fout niet had gemaakt was de fout van Lidl niet zo erg geweest.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Revoked schreef:Grappig...bij "onze" AH moeten we ook standaard de bon nakijken. Elke week klopt er zeker iets niet. Algemeen AH probleem?
Yup. Iets met alleen/voornamelijk kijken naar het salaris (lees: jonger is goedkoper) van de medewerkers in plaats van de kwaliteit.
reggie2 schreef:
Julie4444 schreef:
Dan nog. Ik controleer altijd het scherm en prijzen op de bon. Bij Lidl klopt het eigenlijk altijd, maar bij AH bijvoorbeeld weer vaak niet.

Niet dat jouw opmerking on-topic is verder. Het gaat niet over mij, maar over TS.

Geweldig!! TS is die kwijt. Niks on topic, ik zeg draai het eens om.
Leuk, maar hetgeen jij impliceerde slaat nergens op. Alsof ik ooit mijn stem heb verheven tegen een verkoopmedewerker. Meestal leg ik de cassière in kqwesie (bij AH) gewoon uit hoe ze in de kassa de boel moeten corrigeren, want dat weten ze vaak zelf niet. Dat werkt toch wel in de meeste gevallen, en als ze dat niet durven regel ik het wel even bij de balie. Irritant, zeker, maar €100 extra betalen zou ik nooit doen, want ik betaal lekker gewoon contant.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Julie4444 schreef:Yup. Iets met alleen/voornamelijk kijken naar het salaris (lees: jonger is goedkoper) van de medewerkers in plaats van de kwaliteit.
Een bliepmiep aan de kassa scant alleen wat er voorbij komt. Fouten met prijzen e.d. is zij dus niet verantwoordelijk voor. De enige fout die een cassiere kan maken is als ze handmatig een foutief aantal ingeeft (hoe vaak komt dat voor, alleen bij stuksartikelen zonder barcode), of dat er een verschil in het wisselgeld zit. De computer doet de rest.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

NeoDutchio schreef:
Julie4444 schreef:Yup. Iets met alleen/voornamelijk kijken naar het salaris (lees: jonger is goedkoper) van de medewerkers in plaats van de kwaliteit.
Een bliepmiep aan de kassa scant alleen wat er voorbij komt. Fouten met prijzen e.d. is zij dus niet verantwoordelijk voor. De enige fout die een cassiere kan maken is als ze handmatig een foutief aantal ingeeft (hoe vaak komt dat voor, alleen bij stuksartikelen zonder barcode), of dat er een verschil in het wisselgeld zit. De computer doet de rest.
.......Als ex-"bliepmiep" mag ik je weer vertellen dat wat je zegt niet klopt.

Foutieve aantallen? Heb je de uitleg over PLU-codes niet gelezen? En wat dacht je van weegfouten? Of afprijzingen? Of überhaupt het niet willen of kunnen corrigeren van prijzen die onjuist in het systeem staan zodat je niet ook nog even langs een servicebalie hoeft (alsof servicebalie kassa's ineens anders werken ofzo...)?

Ervaren cassières kunnen zelf best constateren dat prijzen niet juist zijn als deze fout in het systeem staan, en anders constateert een klant dat bij kleine afwijkingen vaak zat. Of het nu aan het gebrek aan kennis of inwerken ligt of aan de medewerker zelf is niet relevant. Dat soort fouten kunnen door haar gecorrigeerd worden.

Sterker nog, ik deed dat toch zeker 5 keer per dag tijdens een shift.

Lekker respectvol trouwens, die omschrijving. Alsof je helemaal geen brein nodig hebt om dat werk te doen... Nee, je hoeft geen intellectuele hoogvlieger te zijn, maar kom op zeg.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alle lof voor de kassières achter de kassa. Ik vind dat zelf scannen maar niets.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door crazyme »

Julie4444 schreef:
NeoDutchio schreef:
Julie4444 schreef:Yup. Iets met alleen/voornamelijk kijken naar het salaris (lees: jonger is goedkoper) van de medewerkers in plaats van de kwaliteit.
Een bliepmiep aan de kassa scant alleen wat er voorbij komt. Fouten met prijzen e.d. is zij dus niet verantwoordelijk voor. De enige fout die een cassiere kan maken is als ze handmatig een foutief aantal ingeeft (hoe vaak komt dat voor, alleen bij stuksartikelen zonder barcode), of dat er een verschil in het wisselgeld zit. De computer doet de rest.
.......Als ex-"bliepmiep" mag ik je weer vertellen dat wat je zegt niet klopt.

......

Lekker respectvol trouwens, die omschrijving. Alsof je helemaal geen brein nodig hebt om dat werk te doen... Nee, je hoeft geen intellectuele hoogvlieger te zijn, maar kom op zeg.
Ik denk dat NeoDutchio vooral het afrekenproces beschrijft en geen onaardige dingen zegt over de kassiere.
Tenzij je bliepmiep niet als koosnaampje ervaart :D

Gesloten