Mag mentor nota's sturen zonder dienstverlening?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 30208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag mentor nota's sturen zonder dienstverlening?

Ongelezen bericht door Moneyman »

criticus2 schreef:
01 sep 2023 15:56
om op oorspronkelijke vraagstelling terug te komen:
Nee dat mag niet.... Maar het kan zomaar zijn dat er daadwerkelijk wel werk gedaan is .
Dan zou ik zeggen: vraag kopie dossier op , en als dat zelf niet kan wegens wellicht genomen maatregelen is er altijd iemand die daarvoor in de plaats zit die dat wel mag. Maar afgifte binnen juiste traject en door de juiste persoon van een kopie dossier mag niet geweigerd worden. daarmee kan dan de validiteit van facturen gecheckt en eventueel een klacht ingediend op de juiste plaats.
Onjuist. Allereerst mogen die facturen wél gestuurd worden, en daarnaast is de mentor geen verantwoording schuldig aan TS, maar aan de rechter. De controle op de validiteit van de facturen ligt niet bij TS.

criticus2
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Mag mentor nota's sturen zonder dienstverlening?

Ongelezen bericht door criticus2 »

Moneyman schreef:
01 sep 2023 16:16
criticus2 schreef:
01 sep 2023 15:56
om op oorspronkelijke vraagstelling terug te komen:
Nee dat mag niet.... Maar het kan zomaar zijn dat er daadwerkelijk wel werk gedaan is .
Dan zou ik zeggen: vraag kopie dossier op , en als dat zelf niet kan wegens wellicht genomen maatregelen is er altijd iemand die daarvoor in de plaats zit die dat wel mag. Maar afgifte binnen juiste traject en door de juiste persoon van een kopie dossier mag niet geweigerd worden. daarmee kan dan de validiteit van facturen gecheckt en eventueel een klacht ingediend op de juiste plaats.
Onjuist. Allereerst mogen die facturen wél gestuurd worden, en daarnaast is de mentor geen verantwoording schuldig aan TS, maar aan de rechter. De controle op de validiteit van de facturen ligt niet bij TS.
Ik ben bang dat je mn reactie niet goed gelezen hebt. Ik stel daarin niet dat TS de aangewezen persoon is.
Maar afgifte binnen juiste traject en door de juiste persoon van een kopie dossier mag niet geweigerd worden
dit kan zomaar de rechter zijn daadwerkelijk.

criticus2
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Mag mentor nota's sturen zonder dienstverlening?

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/ ... staat%20is.

https://www.mentorschap.nl/kennisbank/k ... or%202023). ik lees hierin andere kosten dan gedeclareerd zijn (maar heb geen inzage in de facturen)

Lady1234
Berichten: 27199
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag mentor nota's sturen zonder dienstverlening?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het kantoor van de mentor mag BTW rekenen.

Moneyman
Berichten: 30208
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag mentor nota's sturen zonder dienstverlening?

Ongelezen bericht door Moneyman »

criticus2 schreef:
01 sep 2023 20:02
Moneyman schreef:
01 sep 2023 16:16
criticus2 schreef:
01 sep 2023 15:56
om op oorspronkelijke vraagstelling terug te komen:
Nee dat mag niet.... Maar het kan zomaar zijn dat er daadwerkelijk wel werk gedaan is .
Dan zou ik zeggen: vraag kopie dossier op , en als dat zelf niet kan wegens wellicht genomen maatregelen is er altijd iemand die daarvoor in de plaats zit die dat wel mag. Maar afgifte binnen juiste traject en door de juiste persoon van een kopie dossier mag niet geweigerd worden. daarmee kan dan de validiteit van facturen gecheckt en eventueel een klacht ingediend op de juiste plaats.
Onjuist. Allereerst mogen die facturen wél gestuurd worden, en daarnaast is de mentor geen verantwoording schuldig aan TS, maar aan de rechter. De controle op de validiteit van de facturen ligt niet bij TS.
Ik ben bang dat je mn reactie niet goed gelezen hebt. Ik stel daarin niet dat TS de aangewezen persoon is.
Maar afgifte binnen juiste traject en door de juiste persoon van een kopie dossier mag niet geweigerd worden
dit kan zomaar de rechter zijn daadwerkelijk.
Je begint met tegen TS zeggen “vraag het dossier op”, en noemt daarna allerlei acties die TS moet doen of laten doen.

Dat is allemaal totaal niet aan de orde. TS kan niets doen en ook niet door een ander laten doen.

Plaats reactie