Medebewoner uit huis zetten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Een kennis van mij woont samen met haar vriend in een huurwoning.
Hij is ZZP-er en werkt buitenshuis. Zij is hoofdbewoner en zijn ZZP bedrijf staat ingeschreven op deze woning.

Nu heeft zij de relatie beëindigd omdat hij maar niet van de drank en drugs af kan blijven en hierdoor verbaal agressief is en haar emotioneel misbruikt.
( zo vertelt ze).

Ze is er helemaal doorheen, hij houdt haar elke nacht wakker, en laat haar thuis niet haar werk doen.

Nu wil zij hem het huis uit zetten maar zij is van mening dat dit niet mogelijk is omdat zijn bedrijf op dat adres is ingeschreven.
Volgens haar doet de politie en woningbouwvereniging niets omdat er geen dossieropbouw is. Het is ook iets van de laatste 9 maanden.

Wat zijn haar rechten hier nu precies in? Ik kan informatie over deze situaties niet vinden.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Staat hij officieel ingeschreven bij de woningbouw? En hoe? Als medehuurder of als medebewoner?

Als medehuurder hebben zij allebei even veel recht op de woning. Als medebewoner niet en zou zij hem op straat kunnen zetten. Daar bemoeit de woningbouw zich verder niet mee.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door kuklos »

Het bedrijf is niet zo heel spannend vermoed ik. Wel waar hij ingeschreven staat als inwoner. En juist die informatie staat niet in deze post.

"Zij is van mening ....", dan denk ik "ja, en". Wat zegt een advocaat hierover?
Laatst gewijzigd door kuklos op 11 dec 2023 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat bedrijf is geen factor van belang. Wél waar de bewuste vriend ingeschreven staat en of die (mede)huurder is.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

kuklos schreef:
11 dec 2023 17:11
Het bedrijf is niet zo heel spannend vermoed ik. Wel waar hij ingeschreven staat als inwoner. En juist die informatie staat niet in deze post.

"Zij is van mening ....", dan denk "ja, en". Wat zegt een advocaat hierover?
Er is geen advocaat in het spel. Zij betaald alle vaste lasten omdat hij dit weigert en alles op maakt aan andere dingen. Hij betaald alleen wegenbelasting en verzekering voor zijn werkbus.

Zij is hoofdbewoner en ik begrijp van haar dat hij geen medebewoner is maar dat enkel zijn bedrijf daar staat ingeschreven

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zij is hoofdbewoner en ik begrijp van haar dat hij geen medebewoner is maar dat enkel zijn bedrijf daar staat ingeschreven
Nou dan is het wel heel gemakkelijk op te lossen. Gooi zijn spullen in een koffer, zet die buiten de voordeur en zorg dat voordat hij thuiskomt er een ander slot op de deur zit. Bye bye.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

WeerIemandanders schreef:
11 dec 2023 17:18
Zij is hoofdbewoner en ik begrijp van haar dat hij geen medebewoner is maar dat enkel zijn bedrijf daar staat ingeschreven
Als dat echt zo is, is hij geen (mede)huurder. Dan is het heel simpel. Gewoon naar de gemeente en aangeven dat hij er niet meer woont. Hij zal dan de melding "vertrokken, onbekend waarheen" krijgen in de BRP, en vanwege de automatische data-uitwisseling tussen BRP en KvK volgt het handelsregister dan vanzelf.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
11 dec 2023 17:23
WeerIemandanders schreef:
11 dec 2023 17:18
Zij is hoofdbewoner en ik begrijp van haar dat hij geen medebewoner is maar dat enkel zijn bedrijf daar staat ingeschreven
Als dat echt zo is, is hij geen (mede)huurder. Dan is het heel simpel. Gewoon naar de gemeente en aangeven dat hij er niet meer woont. Hij zal dan de melding "vertrokken, onbekend waarheen" krijgen in de BRP, en vanwege de automatische data-uitwisseling tussen BRP en KvK volgt het handelsregister dan vanzelf.
Ze hoeft niet naar de gemeente want hij staat zelfs niet bij haar ingeschreven als medebewoner. Op de bonnefooi zit hij daar dus.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

De KvK volgt de BRP. Als zijn bedrijf daar staat ingeschreven, staat hij dat ook. Checken en wijzigen bij de gemeente dus.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
11 dec 2023 17:26
De KvK volgt de BRP. Als zijn bedrijf daar staat ingeschreven, staat hij dat ook. Checken en wijzigen bij de gemeente dus.
Is dat zo? Hoeveel bedrijfjes hebben niet een virtueel adres waarmee zij staan ingeschreven bij de KvK? Of een bedrijfsunit van een paar m2?

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door kuklos »

WeerIemandanders schreef:
11 dec 2023 17:18
kuklos schreef:
11 dec 2023 17:11
Het bedrijf is niet zo heel spannend vermoed ik. Wel waar hij ingeschreven staat als inwoner. En juist die informatie staat niet in deze post.

"Zij is van mening ....", dan denk "ja, en". Wat zegt een advocaat hierover?
Er is geen advocaat in het spel.
het ging mij erom dat zij iets denkt en duidelijk geen juridisch professional is en haar mening dus niet zo belangrijk is. Als ze een advocaat zoekt kan die dat haar wel vertellen. Vermoedelijk is op het forum ook genoeg kennis aanwezig.

Wel van belang is dat de feiten boven tafel komen. Ik krijg de indruk dat er erg veel wordt geschreven op basis van wat deze dame denkt of zegt; en dan kan het een duur grapje worden als ze er naast zit. Dus zorg dat je de feiten boven tafel krijgt.
Dat je boven tafel krijgt wat is vastgelegd en ook wat niet is vastgelegd.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Moneyman schreef:
11 dec 2023 17:23
WeerIemandanders schreef:
11 dec 2023 17:18
Zij is hoofdbewoner en ik begrijp van haar dat hij geen medebewoner is maar dat enkel zijn bedrijf daar staat ingeschreven
Als dat echt zo is, is hij geen (mede)huurder. Dan is het heel simpel. Gewoon naar de gemeente en aangeven dat hij er niet meer woont. Hij zal dan de melding "vertrokken, onbekend waarheen" krijgen in de BRP, en vanwege de automatische data-uitwisseling tussen BRP en KvK volgt het handelsregister dan vanzelf.
Ik had haar ook geadviseerd hem eruit te zetten. Maar zij zegt dat dat niet mogelijk is. Misschien durft ze het niet.
Maar dan zit ik er niet naast. 👍

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

kuklos schreef:
11 dec 2023 17:34
WeerIemandanders schreef:
11 dec 2023 17:18
kuklos schreef:
11 dec 2023 17:11
Het bedrijf is niet zo heel spannend vermoed ik. Wel waar hij ingeschreven staat als inwoner. En juist die informatie staat niet in deze post.

"Zij is van mening ....", dan denk "ja, en". Wat zegt een advocaat hierover?
Er is geen advocaat in het spel.
het ging mij erom dat zij iets denkt en duidelijk geen juridisch professional is en haar mening dus niet zo belangrijk is. Als ze een advocaat zoekt kan die dat haar wel vertellen. Vermoedelijk is op het forum ook genoeg kennis aanwezig.

Wel van belang is dat de feiten boven tafel komen. Ik krijg de indruk dat er erg veel wordt geschreven op basis van wat deze dame denkt of zegt; en dan kan het een duur grapje worden als ze er naast zit. Dus zorg dat je de feiten boven tafel krijgt.
Dat je boven tafel krijgt wat is vastgelegd en ook wat niet is vastgelegd.
Ik ga een keer samen met haar kijken. Ik krijg nu meer de indruk dat ze uit angst hem er niet uit zet.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Met een uitschrijving bij de gemeente is hij natuurlijk nog niet het huis uit ... en als de politie nu niets doet zullen ze dat straks ook niet doen (er vanuit gaande dat hij nu dus ook al niet zelf ingeschreven staat). Daar ligt wel een uitdaging.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door xflorisx »

In mijn kennissenkring zoiets meegemaakt. Je moet als vrouw je aanmelden bij veilig thuis. Die weten de weg zodat de politie wel wat gaat doen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
11 dec 2023 17:28
Moneyman schreef:
11 dec 2023 17:26
De KvK volgt de BRP. Als zijn bedrijf daar staat ingeschreven, staat hij dat ook. Checken en wijzigen bij de gemeente dus.
Is dat zo? Hoeveel bedrijfjes hebben niet een virtueel adres waarmee zij staan ingeschreven bij de KvK? Of een bedrijfsunit van een paar m2?
Hangt van de rechtsvorm af. Bij een eenmanszaak is het adres van de eigenaar gekoppeld aan de brp.

Vestigingsadres kan wel anders zijn. Daarvoor kan je nog contact opnemen met de KVK.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik heb nog nagevraagd maar haar vriend is inderdaad medebewoner dus kan ze hem er niet uit zetten.
Ik heb haar veilig thuis aangeraden maar zij wil haar 3 hondjes niet in de steek laten dus houdt het hierbij op voor haar🤔.
Bedankt voor de reacties.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er is een verschil tussen medebewoner en medehuurder.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Lady1234 schreef:
13 dec 2023 22:37
Maar er is een verschil tussen medebewoner en medehuurder.
Ik bedoelde medehuurder uiteraard

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Medebewoner uit huis zetten

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

WeerIemandanders schreef:
14 dec 2023 07:36
Lady1234 schreef:
13 dec 2023 22:37
Maar er is een verschil tussen medebewoner en medehuurder.
Ik bedoelde medehuurder uiteraard
Dan is zij geen hoofdbewoner lijkt mij; het huurcontract is door beiden aangegaan.

Plaats reactie